www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: AxiCom

Commerciële veerkracht, herstel en groei zijn afhankelijk van investeringen in digitale innovatie, inzicht en automatisering

Besluitvormers noemen AI en nieuwe technologie cruciaal voor succes

Den Haag – Meer dan de helft van de bedrijven in Europa, het Midden-Oosten en Afrika (EMEA) verwacht in de komende twaalf maanden terug te keren naar hun inkomsten- en winstniveau van vóór de pandemie. Dat blijkt uit nieuw onderzoek van Experian.

In Nederland verwacht de helft (50%) van de bedrijven in de komende twaalf maanden weer op het niveau van voor de pandemie te komen. Een grote meerderheid (87%) verwacht herstel binnen achttien maanden. Maar ondanks het optimisme en de veerkracht geeft ongeveer 30% van de bestuurders in Nederland toe dat ze moeite hebben om een goed beeld te krijgen van de schuldenlast van hun klanten. Ook vinden zij het lastig om klanten die een financieel risico lopen te identificeren. Nu de EMEA-regio zich in een tweede golf van de pandemie bevindt, zoeken bedrijven naar aanpassingen op langere termijn in 'het nieuwe normaal'.

Analisten waarschuwen nu al voor een aanzienlijke piek in het aantal niet-afgeloste leningen, te hoge financiële verplichtingen, risico's en wanbetalingen. Als gevolg daarvan zijn bijna vier van de vijf (77%) CEO's in EMEA bezig om hun investeringen in verbeterd klantinzicht te verhogen of te handhaven. Het gebrek aan automatisering in alle commerciële functies is namelijk een belangrijke uitdaging voor bijna één op de drie (30%) van de in Nederland gevestigde bedrijven.

“Ondanks de ingrijpende gevolgen van de pandemie voor de wereldeconomie zien veel besluitvormers in dat er actie moet worden ondernomen om zowel de toekomst van hun klanten als die van hun eigen bedrijf te waarborgen. Vanaf nu is de digitale technologie de drijvende kracht achter groei. Meer dan de helft van de besluitvormers is van plan om te investeren in kunstmatige intelligentie en machine learning om hun groei te stimuleren”, aldus Veronica Flyckt, Head of Analytics and Site Manager bij Experian NL. “Het is ook duidelijk dat de klantrelatie de hoogste prioriteit heeft en dat het leveren van betere ervaringen de sleutel is tot loyaliteit en een positieve relatie op de lange termijn. Er is geen weg terug naar bedrijfsmodellen van voor de pandemie.”

Het onderzoek is in juni 2020 uitgevoerd onder meer dan duizend senior beslissers uit de hele EMEA-regio. Uit het onderzoek blijkt ook dat bijna een op de drie (29%) respondenten zich zorgen maakt over de toenemende fraude. In Nederland heeft 22% van de beslissers hun bezorgdheid geuit over de gevolgen van fraude. Tegelijkertijd heeft ongeveer de helft (49%) van hen stappen gezet om fraude en verdacht gedrag te monitoren bij klanten die onder financiële druk staan.

Ongeveer twee derde (60%) van de bedrijven in de EMEA-regio is nu actief op zoek naar groei initiatieven die nieuwe digitale strategieën omvatten. Bijna de helft (48%) verhoogt de investeringsbudgetten voor geavanceerde analyses zodat zij de behoeften van hun klanten beter kunnen begrijpen en hier beter op kunnen inspelen. In Nederland geven vier van de vijf (81%) bedrijven nu prioriteit aan het verbeteren van de klantervaring. EMEA-besluitvormers verwachten ook dat kunstmatige intelligentie en machine learning hun activiteiten in toenemende mate zullen beïnvloeden. Binnen nu en drie jaar is ruim een op de drie (34%) van hen voornemens deze technologieën te gebruiken. Hiermee willen ze de dienstverlening aan klanten optimaliseren en het fraude- en risicobeheer verbeteren. Lokale besluitvormers willen ook meer investeren in data en analyses. Het hiermee verkregen klantinzicht helpt hen weer bij de acquisitie, marketing en productontwikkeling.

Het onderzoek van Experian, uitgevoerd door Forrester Consulting, heet Enterprise Agility and Smart Routes to Digital Transformation. Hierin wordt gekeken naar de aanpak van bedrijven op het gebied van veerkracht en wordt dieper ingegaan op de belangrijkste drijfveren, pijnpunten en innovaties binnen de gehele EMEA-regio. Het volledige rapport kan hier worden gedownload.

Media contactpersoon
Cassie Jorgensen
cassie.jorgensen@axicom.com

Over het onderzoek
Forrester Consulting heeft in opdracht van Experian meer dan duizend senior beslissers wereldwijd bij bedrijven in de financiële dienstverlening, de detailhandel en bij telecommunicatiebedrijven ondervraagd. Het onderzoek is in juni 2020 afgerond.

Over Experian
Experian is de grootste leverancier van informatiediensten ter wereld. Wij helpen particulieren om financiële controle en toegang tot financiële diensten te krijgen, bedrijven om slimmere beslissingen te nemen en te floreren, kredietverstrekkers om meer verantwoordelijkheid te nemen en organisaties om identiteitsfraude en criminaliteit te voorkomen.

Verspreid over 45 landen hebben we 17.800 mensen in dienst. Elke dag investeren we in nieuwe technologieën, getalenteerde mensen en innovatie om onze klanten te helpen elke kans optimaal te benutten. Wij zijn genoteerd aan de London Stock Exchange (EXPN) en maken deel uit van de FTSE 100 Index.

Lees meer op www.experianplc.com. Het laatste nieuws en inzichten van Experian zijn te vinden via de internationale nieuwsblog op onze wereldwijde content-hub www.experian.nl.
Laatste van Experian
Veronica Flyckt benoemd tot directeur van Experian Nederland

Mkb-bedrijven met vier of minder werknemers lopen grootste risico op wanbetaling

Inzichten in de snel veranderende e-commerce-branche
Eerste Online Community Summit van Nederland start 17 mei

Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing

Techone neemt De Krachtcentrale uit Arnhem over

Bynder's 2021 State of Branding Report: marketeers ontvankelijker voor automatisering binnen branding

Banking Circle verwerkt zes procent van Europese B2C e-commercebetalingen

Zenda Support biedt sourcingdienst voor vast bedrag per maand

Vertiv lanceert volgende generatie UPS-systeem voor kritische toepassingen

myBrand biedt organisaties 360 graden klantbeeld met SAP Marketing Cloud

Warbout Distributie stelt Jakko Tol aan als commercieel directeur

Sophos introduceert enige XDR-oplossing in de sector die Native Endpoint, Server, Firewall en E-mailsecurity synchroniseert

Tanium introduceert certificeringsprogramma voor klanten en partners

Extra waakzaamheid geboden voor thuiswerkers tijdens World Password Day 2021

Worldcom Confidence Index februari 2021: de publieke en energiesector zien grootste stijging in vertrouwen van CEO’s en CMO’s

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

VONQ introduceert Labor Market Insights-platform om HR-teams en recruiters te ondersteunen tijdens de aanhoudende pandemie

Robuuste mobiele apparatuur maakt overgang naar industrie 4.0 mogelijk

ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud
Experian contact

Logo Experian

070 - 440 4000
  www.experian.nl
Experian sociaal

Experian tweets

Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis