Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Netskope biedt continu risicomanagement met nieuwe tools voor analyse en dynamische visualisatie

Bunnik - Netskope, de toonaangevende Security Cloud, introduceert Netskope Advanced Analytics. De interactieve data-analyseservice biedt rijke, diepgaande visuele dashboards, rapporteert over cloud- en webgebruik en biedt data waarmee organisaties de risico’s kunnen meten en begrijpen.

De rol van het securityteam is aan het veranderen omdat applicaties en data zich in toenemende mate buiten de traditionele bedrijfsomgeving bewegen. De duizenden cloud- en webapplicaties die tegenwoordig gebruikt worden, vallen buiten het gezichtsveld van de IT-organisatie. Volgens het Cloud and Threat Report, editie augustus 2020 van Netskope gebruiken grote organisaties nu gemiddeld meer dan 7.000 cloudapps, waarbij tussen 1 januari en 30 juni 2020 een stijging van 161 procent te zien was in de bezoekcijfers van risicovolle apps en sites. Het is voor securityteams dan ook ongelooflijk moeilijk en tijdrovend geworden om een heldere analyse te maken van alle maatregelen die een organisatie genomen heeft om gebruikers en data te beschermen.

Advanced Analytics van Netskope is een service voor business intelligence en big data-analyse die organisaties voorziet van een dynamische en realtime weergave van de risico’s die ze lopen met apps van derden, gebruikers en data in de cloud. Securityteams kunnen gebruikmaken van de Netskope Security Cloud voor waardevolle inzichten, en heel eenvoudig rapporten maken die relevant zijn voor elke afzonderlijke organisatie. In combinatie met de Netskope Next-Gen Secure Web Gateway (SWG) bijvoorbeeld, krijgen securityteams meer zicht op het applicatiegebruik met meer dan 500 velden aan cloud- en webmetadata. In tegenstelling tot vendors van verouderde securitysystemen is Netskope Advanced Analytics een intuïtief, speciaal ontwikkeld analyticsplatform dat de afhankelijkheid van externe business intelligence-tools verkleint. Het helpt securityteams de informatie naar boven te halen die ze nodig hebben, trends te spotten, in te zoomen op zorgwekkende ontwikkelingen en op detailniveau naar dingen te kijken.

Yuichi Higashihara, Information Security and IT Management bij Nikko Chemicals: “Netskope is een onmisbare oplossing voor een veilige en flexibele werkstijl. Bovendien maken de mogelijkheden van Netskope’s Advanced Analytics – zoals het voorgedefinieerde CISO-dashboard – het heel eenvoudig om onze directie te overtuigen van de waarde van Netskope. De snelheid en efficiency van de rapportages zijn uitzonderlijk; we krijgen de inzichten en resultaten die we nodig hebben op het moment dat we ze nodig hebben.”

John Martin, Chief Product Officer van Netskope: “Nu organisaties hun applicaties vanuit het datacenter naar de cloud verplaatsen worden securityteams geconfronteerd met nieuwe uitdagingen in het dreigingslandschap. Organisaties moeten de risico’s beheersen en de bewaking versterken om ervoor te zorgen dat alle bedrijfsgegevens veilig zijn. De traditionele security-perimeter, met een groeiend aantal op afstand werkende gebruikers, is minder relevant aan het worden. Al deze factoren creëren nieuwe blinde vlekken bij het securityteam, en betrokkenen hebben betere informatie nodig om gebruikers en data te beschermen. Netskope Advanced Analytics helpt organisaties te begrijpen wat de risico’s van applicaties zijn, rapportages te maken voor de belangrijkste stakeholders en een beveiligingsprogramma te ontwikkelen waarmee de risico’s met de juiste securitycontrols worden beheerst om zo de data te beschermen en de dreiging te stoppen.”

Belangrijkste use cases voor Advanced Analytics:
  • Dashboard voor CxO’s: Advanced Analytics geeft klanten een overzicht van de belangrijkste prestatie-indicatoren van hun beveiligingsprogramma. Het is eenvoudig te begrijpen, dus het management blijft goed op de hoogte van de security-status van de organisatie.
  • Dashboard voor datarisico’s: weet waar bedrijfsdata is, welke risico’s verbonden zijn aan de applicaties die de organisatie gebruikt, en de effectiviteit van security richtlijnen binnen de Netskope Security Cloud.
  • Dashboard voor gebruik en risico’s van cloud en SaaS: de applicaties die een organisatie in gebruik heeft, kunnen van het ene op het andere moment veranderen. Securitymedewerkers hebben dus onderbouwde informatie nodig van wat er aan de hand is. Ze moeten in de gaten kunnen houden hoe de nieuwe applicatie wordt gebruikt, mogelijke risico’s kunnen identificeren en de juiste securityrichtlijnen invoeren voor een veilige introductie, in overeenstemming met de behoeften van de organisatie.
  • Dashboard voor cloud- en webdreigingen: clouddreigingen veranderen de manier waarop organisaties over security denken. In plaats van slechte sites simpelweg te blokkeren, is het belangrijk dat organisaties goed begrijpen hoe cloudapplicaties worden gebruikt en door wie. Advanced Analytics biedt een kristalhelder overzicht van dreigingen voor gebruikers en data, met alle details die nodig zijn voor een nader onderzoek.
De Netskope Security Cloud, op Netskope’s wereldwijde private-cloudinfrastructuur genaamd NewEdge, biedt ongekende zichtbaarheid en controle, realtime data en dreigingsprotectie voor cloudservices, websites en private apps, vanaf elke locatie en vanaf elk device. Netskope geeft invulling aan de veranderende behoeften in de markt door next-generation SWG, CASB, Cloud Security Posture Management, zero trust-netwerktoegang en geavanceerde machine learning te combineren om zo ongeautoriseerde of onbedoelde data-exfiltratie te detecteren en op een geavanceerde manier tegen dreigingen te beschermen.

Ga voor meer informatie over Netskope Advanced Analytics naar https://www.netskope.com/advanced-analytics

SASE Week
Doe van 7 t/m 11 december met Netskope mee aan de SASE-week, waarin we deelnemers alles leren over SASE-architectuur en hoe ze hun digitale transformatie kunnen volbrengen. Tijdens dit evenement zijn partners, klanten en analisten aanwezig om SASE voor bedrijven overal ter wereld van alle mysterie te ontdoen en te laten zien hoe Netskope speciaal voor SASE is gebouwd. Naast SASE zullen onze sprekers ingaan op onderwerpen als zero trust en gegevensbescherming.

Ga voor meer informatie of om je aan te melden naar https://saseweek.splashthat.com

Over Netskope
De Netskope Security Cloud biedt ongeëvenaard inzicht, realtime data en dreigingsprotectie bij het gebruik van cloudservices, websites en private apps, waar dan ook en met elk device. Alleen Netskope begrijpt de cloud en biedt datagedreven security vanuit een van ‘s werelds snelste en grootste securitynetwerken. Dat biedt de grootste organisaties wereldwijd de mogelijkheid om de juiste balans te vinden tussen bescherming en de snelheid die ze nodig hebben om zaken te doen en hun digitale transformatie te beveiligen. Vernieuw uw omgeving met Netskope.
Laatste van Netskope
10 zaken waarmee de CISO in 2021 rekening moet houden

Wereldwijde financiële dienstverlener Euroclear vertrouwt op Netskope voor beveiliging clouddiensten
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo LVTPR
Netskope contact

Logo Netskope

Netskope sociaal

Netskope tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf