www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Netskope biedt continu risicomanagement met nieuwe tools voor analyse en dynamische visualisatie

Bunnik - Netskope, de toonaangevende Security Cloud, introduceert Netskope Advanced Analytics. De interactieve data-analyseservice biedt rijke, diepgaande visuele dashboards, rapporteert over cloud- en webgebruik en biedt data waarmee organisaties de risico’s kunnen meten en begrijpen.

De rol van het securityteam is aan het veranderen omdat applicaties en data zich in toenemende mate buiten de traditionele bedrijfsomgeving bewegen. De duizenden cloud- en webapplicaties die tegenwoordig gebruikt worden, vallen buiten het gezichtsveld van de IT-organisatie. Volgens het Cloud and Threat Report, editie augustus 2020 van Netskope gebruiken grote organisaties nu gemiddeld meer dan 7.000 cloudapps, waarbij tussen 1 januari en 30 juni 2020 een stijging van 161 procent te zien was in de bezoekcijfers van risicovolle apps en sites. Het is voor securityteams dan ook ongelooflijk moeilijk en tijdrovend geworden om een heldere analyse te maken van alle maatregelen die een organisatie genomen heeft om gebruikers en data te beschermen.

Advanced Analytics van Netskope is een service voor business intelligence en big data-analyse die organisaties voorziet van een dynamische en realtime weergave van de risico’s die ze lopen met apps van derden, gebruikers en data in de cloud. Securityteams kunnen gebruikmaken van de Netskope Security Cloud voor waardevolle inzichten, en heel eenvoudig rapporten maken die relevant zijn voor elke afzonderlijke organisatie. In combinatie met de Netskope Next-Gen Secure Web Gateway (SWG) bijvoorbeeld, krijgen securityteams meer zicht op het applicatiegebruik met meer dan 500 velden aan cloud- en webmetadata. In tegenstelling tot vendors van verouderde securitysystemen is Netskope Advanced Analytics een intuïtief, speciaal ontwikkeld analyticsplatform dat de afhankelijkheid van externe business intelligence-tools verkleint. Het helpt securityteams de informatie naar boven te halen die ze nodig hebben, trends te spotten, in te zoomen op zorgwekkende ontwikkelingen en op detailniveau naar dingen te kijken.

Yuichi Higashihara, Information Security and IT Management bij Nikko Chemicals: “Netskope is een onmisbare oplossing voor een veilige en flexibele werkstijl. Bovendien maken de mogelijkheden van Netskope’s Advanced Analytics – zoals het voorgedefinieerde CISO-dashboard – het heel eenvoudig om onze directie te overtuigen van de waarde van Netskope. De snelheid en efficiency van de rapportages zijn uitzonderlijk; we krijgen de inzichten en resultaten die we nodig hebben op het moment dat we ze nodig hebben.”

John Martin, Chief Product Officer van Netskope: “Nu organisaties hun applicaties vanuit het datacenter naar de cloud verplaatsen worden securityteams geconfronteerd met nieuwe uitdagingen in het dreigingslandschap. Organisaties moeten de risico’s beheersen en de bewaking versterken om ervoor te zorgen dat alle bedrijfsgegevens veilig zijn. De traditionele security-perimeter, met een groeiend aantal op afstand werkende gebruikers, is minder relevant aan het worden. Al deze factoren creëren nieuwe blinde vlekken bij het securityteam, en betrokkenen hebben betere informatie nodig om gebruikers en data te beschermen. Netskope Advanced Analytics helpt organisaties te begrijpen wat de risico’s van applicaties zijn, rapportages te maken voor de belangrijkste stakeholders en een beveiligingsprogramma te ontwikkelen waarmee de risico’s met de juiste securitycontrols worden beheerst om zo de data te beschermen en de dreiging te stoppen.”

Belangrijkste use cases voor Advanced Analytics:
  • Dashboard voor CxO’s: Advanced Analytics geeft klanten een overzicht van de belangrijkste prestatie-indicatoren van hun beveiligingsprogramma. Het is eenvoudig te begrijpen, dus het management blijft goed op de hoogte van de security-status van de organisatie.
  • Dashboard voor datarisico’s: weet waar bedrijfsdata is, welke risico’s verbonden zijn aan de applicaties die de organisatie gebruikt, en de effectiviteit van security richtlijnen binnen de Netskope Security Cloud.
  • Dashboard voor gebruik en risico’s van cloud en SaaS: de applicaties die een organisatie in gebruik heeft, kunnen van het ene op het andere moment veranderen. Securitymedewerkers hebben dus onderbouwde informatie nodig van wat er aan de hand is. Ze moeten in de gaten kunnen houden hoe de nieuwe applicatie wordt gebruikt, mogelijke risico’s kunnen identificeren en de juiste securityrichtlijnen invoeren voor een veilige introductie, in overeenstemming met de behoeften van de organisatie.
  • Dashboard voor cloud- en webdreigingen: clouddreigingen veranderen de manier waarop organisaties over security denken. In plaats van slechte sites simpelweg te blokkeren, is het belangrijk dat organisaties goed begrijpen hoe cloudapplicaties worden gebruikt en door wie. Advanced Analytics biedt een kristalhelder overzicht van dreigingen voor gebruikers en data, met alle details die nodig zijn voor een nader onderzoek.
De Netskope Security Cloud, op Netskope’s wereldwijde private-cloudinfrastructuur genaamd NewEdge, biedt ongekende zichtbaarheid en controle, realtime data en dreigingsprotectie voor cloudservices, websites en private apps, vanaf elke locatie en vanaf elk device. Netskope geeft invulling aan de veranderende behoeften in de markt door next-generation SWG, CASB, Cloud Security Posture Management, zero trust-netwerktoegang en geavanceerde machine learning te combineren om zo ongeautoriseerde of onbedoelde data-exfiltratie te detecteren en op een geavanceerde manier tegen dreigingen te beschermen.

Ga voor meer informatie over Netskope Advanced Analytics naar https://www.netskope.com/advanced-analytics

SASE Week
Doe van 7 t/m 11 december met Netskope mee aan de SASE-week, waarin we deelnemers alles leren over SASE-architectuur en hoe ze hun digitale transformatie kunnen volbrengen. Tijdens dit evenement zijn partners, klanten en analisten aanwezig om SASE voor bedrijven overal ter wereld van alle mysterie te ontdoen en te laten zien hoe Netskope speciaal voor SASE is gebouwd. Naast SASE zullen onze sprekers ingaan op onderwerpen als zero trust en gegevensbescherming.

Ga voor meer informatie of om je aan te melden naar https://saseweek.splashthat.com

Over Netskope
De Netskope Security Cloud biedt ongeëvenaard inzicht, realtime data en dreigingsprotectie bij het gebruik van cloudservices, websites en private apps, waar dan ook en met elk device. Alleen Netskope begrijpt de cloud en biedt datagedreven security vanuit een van ‘s werelds snelste en grootste securitynetwerken. Dat biedt de grootste organisaties wereldwijd de mogelijkheid om de juiste balans te vinden tussen bescherming en de snelheid die ze nodig hebben om zaken te doen en hun digitale transformatie te beveiligen. Vernieuw uw omgeving met Netskope.
Laatste van Netskope
10 zaken waarmee de CISO in 2021 rekening moet houden

Wereldwijde financiële dienstverlener Euroclear vertrouwt op Netskope voor beveiliging clouddiensten
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Techniekopleiding.nl