www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Lubbers De Jong

Ivanti breidt het beheer voor endpoints en workspaces uit om IT-processen te vereenvoudigen de gebruikerservaring te verbeteren

Nieuwe Unified Endpoint Management-functies voor mobiele en remote werknemers omvatten patch-automatisering, agentless vulnerability scanning en verbeterde controle op afstand

Den Bosch, 4 november 2020Ivanti, het bedrijf dat IT en Security Operations automatiseert voor het detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van cloud tot edge kondigt nieuwe functionaliteiten aan voor Ivanti® Unified Endpoint Manager en Ivanti User Workspace Manager. Zo worden de functies voor het beheer van endpoints uitgebreid voor Windows, Android, Mac, iOS en Linux-apparaten, wat IT-teams de mogelijkheid biedt om eindgebruikers een betere, meer gepersonaliseerde ervaring te bieden op hun apparaat.

"Bij Ivanti willen we innovatie leveren die de ervaring van gebruikers en de resultaten van bedrijven verbetert," zegt Alan Braithwaite, senior director product management bij Ivanti. "De nieuwste versies van Unified Endpoint Manager en User Workspace Manager vereenvoudigen de IT-beheerervaring verder en voegen tegelijk grondige ondersteuning toe voor alle soorten apparaten. Die kunnen daardoor beveiligd en beheerd worden, ongeacht waar en hoe ze toegang hebben tot de bedrijfsgegevens, en dit alles vanuit één intuïtieve console. In combinatie met het hyper-geautomatiseerde Ivanti Neurons™ platform maken deze uitgebreide oplossingen een self-healing, autonome edge mogelijk.”

Unified Endpoint Manager 2020.1 Service Update 2 biedt moderne innovaties ter ondersteuning van IT-teams met een meer gedetailleerde controle, ongeacht waar de apparaten worden gebruikt, en ze automatiseren de beveiliging om de risico’s te beperken. De nieuwe functies ondersteunen alle soorten endpoints, of gebruikers nou toegang hebben tot bedrijfsgegevens op een eigen device of die van het bedrijf, en of ze nu werken op een netwerk thuis, in het openbaar of van het bedrijf.

De verbeteringen van Unified Endpoint Manager zijn onder andere:
  • Patch-automatisering en agentless vulnerability scanning helpt bij het stroomlijnen van de bescherming van endpoints om de beveiliging van een organisatie te verbeteren, ongeacht waar de gebruikers werken.
  • Verbeteringen van het MacOS en iOS beheer geven admins meer controle en de mogelijkheid om met iOS Portal, Apple Business Manager Apps en Books in het Portaal te gebruiken. Verder is het mogelijk Activation Lock in- en uit te schakelen, iOS-apparaat MDM-registratie met QR-code te gebruiken, EPM Agent te resetten met behulp van een MDM-pakket en ten slotte is de ondersteuning van de Apple Push Notification Service (APNS) vereenvoudigd.
  • De updates voor besturing op afstand bevatten nu een full-screen mogelijkheid en via de Alt+Tab-toetsenbordcombinatie kan geschakeld worden tussen toepassingen voor een betere ondersteuningservaring voor werknemers op afstand.
  • Verbeterde remote Linux-beheer- en agent-instellingen stellen admins in staat om Linux-apparaten op afstand te beheren zonder dat er een VPN nodig is. Extra functies zijn onder andere de mogelijkheid om de inventaris te plannen, softwaredistributie te beheren en integratie met Ivanti Patch Manager.
  • Een verbeterd Modern Device Management (MDM) vereenvoudigt de MDM gebruikersinterface en het registratieproces voor eindgebruikers op Android-, MacOS- en iOS-apparaten.
Ivanti User Workspace Manager 2020.2 is ook verbeterd om de gebruikers, waar ze dan ook werken, een betere Windows-ervaring te bieden. Voortbouwend op de kernmogelijkheden van User Workspace Manager biedt de verbeterde oplossing nieuwe mogelijkheden om het digitale werkplekbeheer te verbeteren op gebieden als gebruikerspersonalisatie, applicatiebeheer, privilegebeheer en bestands- en gegevenssynchronisatie.

Nieuwe verbeteringen in de Ivanti User Workspace Manager omvatten:
  • Een Windows Start Menu Designer, synchronisatie van de Windows-instellingen via VPN en on-demand Windows 10 privilege elevation-mogelijkheden om de gebruikerservaring te verbeteren.
  • URL-redirection voor de Edge Browser, geauthenticeerde web-proxy ondersteuning, OneDrive Delta API-ondersteuning en File Director-beheertools om de functionaliteit voor IT-teams te uit te breiden.
De updates voor Ivanti’s Unified Endpoint Manager en User Workspace Manager zijn nu beschikbaar. Om de IT-resultaten verder te verbeteren, kunnen deze oplossingen worden gebruikt met het Ivanti Neurons platform dat hyper-automation bots bevat die self-healing en self-securing apparaten mogelijk maken en daarnaast proactieve ondersteuning bieden en daarmee de gebruikerservaring verbeteren.

Schrijf je in voor een gratis proefversie van de Ivanti Endpoint Management Suite of vraag hier een demo aan van User Workspace Manager.

Over Ivanti
Ivanti automatiseert IT en Security Operations waardoor detecteren, beheren, beveiligen en onderhouden van cloud tot edge mogelijk is. Van pc’s tot mobiele apparatuur, VDI en datacentra, Ivanti detecteert en inventariseert IT-middelen on-premises, in de cloud en aan de edge. Dit verbetert de IT-dienstverlening en vermindert risico’s door meer inzicht te bieden in de IT-omgeving en door automatisering. Het bedrijf helpt organisaties verder om moderne technologie in te zetten in het magazijn en in de hele toeleveringsketen om de levering te verbeteren, de noodzaak backend systemen aan te passen. Ivanti heeft zijn hoofdkantoor in Salt Lake City, Amerika, en heeft kantoren over de hele wereld. Ga voor meer informatie naar www.ivanti.nl en volg ons op @IvantiBenelux en @Golvanti.
Laatste van Ivanti
CISO-onderzoek: thuiswerken doet IT beveiligingsbudgetten de pan uit rijzen

Ivanti voltooit overname van Cherwell, gesteund door Clearlake Capital en TA Associates

Ivanti stelt Erik Randles aan als SVP Global Channels and Alliances

Logo Lubbers De Jong
Ivanti contact

Logo Ivanti

Ivanti sociaal

Ivanti tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis