www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com
PR: LEWIS

Siemens kondigt overname Culgi aan

Aanwinst voegt multiscale chemistry modeling toe aan Xcelerator

• Siemens gaat de eerste geïntegreerde multiscale oplossing voor ‘soft matter’ in de industrie, integreren in het Simcenter-portfolio
  • Overname van Culgi’s technologie maakt performance gedreven optimalisatie van geavanceerde materialen mogelijk, in discrete- en process manufacturing sectoren
Eindhoven, 3 november – Siemens kondigt de overname aan van het Leidse Culgi, een softwarebedrijf dat computerchemie-oplossingen maakt, met een focus op multiscale simulaties in de procesindustrie. Culgi wordt onderdeel van Siemens Digital Industries Software, waar de technologiëen van Culgi nieuwe simulatiemogelijkheden toevoegen aan het Xcelerator™ portfolio, met quantum- en moleculaire chemiemodellen die naadloos aansluiten op de ’continuum approach’ van de Simcenter™ STAR-CCM+™ software.

Deze unieke engineering workflow kan kosten significant verlagen en innovatie versnellen in de materialen en procesindustrieën, en zo de mogelijkheden voor product- en procestransformaties vergroten.

Jan Leuridan, Senior Vice President Simulation & Test Solutions bij Siemens Digital Industries Software: “Innovatie in soft materials engineering begint op quantum- en moleculaire niveaus. Met Culgi-technologie als onderdeel van het Simcenter-portfolio krijgen proces-engineers toegang tot een digital twin die modelling op micro-, meso-, en macro-schaal combineert. Dit maakt het mogelijk het gebruik van geavanceerde materialen in een ontwerp, in de context van product performance, te testen. We zijn er trots op het team van Culgi bij Siemens te verwelkomen.”

De overname van Culgi bouwt verder op Siemens’ acquisitie van MultiMechanics, in november 2019. Die overname voegde de mogelijkheid toe om efficiënte voorspellingen omtrent eigenschappen en gedrag van vaste materialen te doen aan het Simcenter™-portfolio. Met Culgi’s soft material simulaties erbij biedt Simcenter nu een unieke, geïntegreerde CAE-oplossing die performance gedreven optimalisatie van geavanceerde materialen mogelijk maakt.

Johannes Fraaije, CEO bij Culgi en professor aan de Universiteit van Leiden: “We kijken uit naar de samenwerking met Siemens en om mee te bouwen aan de toekomst van simulatiesoftware. Het virtueel testen van nieuwe materialen, in een vroeg stadium van de ontwikkeling, is essentieel voor de digitale transformatie van de chemische industrie. Met de integratie van Culgi’s moleculaire simulatiesoftware en diensten in het Simcenter-portfolio, bieden we engineers een extra mogelijkheid om materialen effectief en efficiënt te testen. Zij hebben straks inzicht in de eigenschappen van de materialen over de hele value chain, van opstart tot procesontwikkeling, en van het logistieke proces tot en met de marktanalyse.”

Siemens Digital Industries Software stimuleert de transformatie naar een ‘digital enterprise’ waarbij engineering, productie en elektronisch ontwerp samenkomen.Het Xcelerator portfolio helpt bedrijven van elke omvang om ‘digital twins’ te creëren en te benutten zodat de verworven inzichten, kansen en automatiseringsniveaus leiden tot nieuwe innovaties. Bezoek voor meer informatie over de producten en services van Siemens Digital Industries Software op www.sw.siemens.com of volg ons op LinkedIn, Twitter, Facebook en Instagram. Siemens Digital Industries Software – Where today meets tomorrow.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
Tel: + 31 (0) 40 235 4600
E-mail:siemensbenelux@teamlewis.com
Laatste van Siemens PLM Software
Siemens kondigt overname Culgi aan

Stel deze vijf vragen bij het kiezen van een Product Data Management-oplossing

Closed loop aanpak vereiste voor innovatie en productiviteit in de machinebouw
Siemens PLM So.. contact

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)