Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: Zeekhoe Communicatie

Fortinet lanceert FortiGate 2600F firewall met speciale SPU’s

Nieuwe firewall van Fortinet combineert netwerk- en beveiligingstechnologie om hybride datacenters en multi-cloudomgevingen te beschermen

Utrecht, 3 november 2020 - Fortinet® (NASDAQ: FTNT), wereldwijd leider in uitgebreide, geïntegreerde en geautomatiseerde oplossingen voor cyberbeveiliging, maakt de beschikbaarheid bekend van de FortiGate 2600F. Deze nieuwe firewall biedt door de beveiliging aangestuurde netwerkbescherming. Organisaties kunnen hiermee bescherming bieden voor diverse netwerkranden, zoals die van hybride datacenters en multi-cloudomgevingen, en grote aantallen thuiswerkers beschermen.

De FortiGate 2600F wordt van kracht gezien door de NP7 en CP9. Dit zijn speciaal door Fortinet ontwikkelde security processing units (SPU’s). De firewall kan daarmee tot tien keer hogere Security Compute Ratings bieden dan die van concurrerende firewalls. De FortiGate 2600F kan grote ondernemingen op die manier aan passende ondersteuning helpen voor toepassingsscenario’s zoals:
  • Snelle verbindingen met de cloud: De FortiGate 2600F zorgt voor uiterst veilige en extreem snelle verbindingen met de cloud. Hij kan zakelijke datacenters met diverse cloud-omgevingen verbinden, zodat organisaties effectief gebruik kunnen maken van cloud-oplossingen voor de analyse van big data.
  • Bescherming van elke netwerkrand, ongeacht de schaal: De FortiGate 2600F biedt diepgaand inzicht in het netwerkverkeer met SSL-inspectie (met inbegrip van TLS1.3). De firewall detecteert cyberbedreigingen en het gebruik van ongemachtigde applicaties. Hij beschermt het dataverkeer dat hybride datacenter-omgevingen verloopt om grip op externe risico’s te bieden. Dankzij het gebruik van hardwareversnelling voorkomt de FortiGate 2600F dat (Distributed Denial of Service)-aanvallen via IPv4- en IPv6-verkeer IT-services platleggen.
  • Flexibele ondersteuning voor grote aantallen thuiswerkers: De FortiGate 2600F is gebouwd op flexibiliteit en kan daarmee ondersteuning bieden voor grote aantallen thuiswerkers die gelijktijdig online gaan. De firewall monitort de integriteit van gevoelige bedrijfsgegevens en waarborgt de geheimhouding tijdens de overdracht in aanvulling op de bestaande beveiligingsmechanismen van bedrijven. De FortiGate 2600F biedt gemiddeld negen keer snellere IPsec VPN-verbindingen om de uptime van bedrijfsprocessen te waarborgen.
  • Vereenvoudigde beveiligingsprocessen en een hogere ROI: Volgens een recente enquête door Fortinet maakt bijna 70% van alle besluitvormers op het gebied van cybersecurity zich zorgen over bedreigingen door insiders. De FortiGate 2600F verenigt netwerksegmentatie, SD-WAN en firewallfunctionaliteit binnen één ruimtebesparende oplossing. De firewall helpt bedrijven met het vereenvoudigen van beveiligingsprocessen en het realiseren van een hogere ROI. Hij verkleint daarnaast het aanvalsoppervlak door middel van segmentering en beschermt data en bedrijfsapplicaties met behulp van speciale, door AI en machine learning ondersteunde diensten van FortiGuard Labs. De firewall maakt hadwareversnelde VXLAN-segmentatie mogelijk ten behoeve van veilige en supersnelle communicatie binnen hybride IT-omgevingen die gebruikmaken van Virtual Extension LAN (VXLAN).
FortiGate 2600F versus concurrerende oplossingen
Hieronder wordt een vergelijkend overzicht getoond van de prestaties van de best verkopende netwerkfirewalls en de FortiGate 2600F. Security Compute Rating is een benchmark die in de vorm van een vermenigvuldigingsfactor aangeeft hoe de FortiGate binnen diverse categorieën presteert ten opzichte van het branchegemiddelde voor firewalls in dezelfde prijsklasse.

1NSS Labs NGFW 2019 Performance Comparative Report

Ondersteund door Security-Driven Networking en de Fortinet Security Fabric
De security processing units (SPU’s) van Fortinet, waaronder de NP7 en CP9, zijn speciaal ontwikkeld voor het verhogen van het prestatievermogen en de snelheid, schaalbaarheid, efficiëntie en toegevoegde waarde van de oplossingen van Fortinet. Ze optimaliseren de gebruikservaring, nemen minder ruimte in beslag en verbruiken minder energie. De oplossingen van Fortinet, waaronder de FortiGate 2600F, voorzien in security-driven networking en worden ondersteund door de Fortinet Security Fabric. Dit platform combineert netwerk- en beveiligingsmogelijkheden om integrale bescherming te bieden van omgevingen op locatie en in de cloud, met inbegrip van gevirtualiseerde omgevingen.

Vincent Zeebregts, Country Manager Fortinet Nederland: “Bedrijven voeren het tempo van digitale innovatie op, maar moeten tegelijkertijd hun kantoorpersoneel en grote aantallen thuiswerkers veilig zien te houden. Met het oog op deze complexiteit is het van cruciaal belang om te beschikken over cybersecurity van grootzakelijke kwaliteit. De door de beveiliging aangestuurde netwerkaanpak van Fortinet versnelt de convergentie van netwerktechnologie en cybersecurity. Bedrijven kunnen daarmee de netwerkrand beschermen van hun datacenter, WAN en multi-cloudomgeving met één netwerkfirewall.”

Aanvullende informatie
Over Fortinet
Fortinet beschermt ’s werelds grootste ondernemingen, internetproviders en overheidsorganisaties. Het biedt organisaties compleet beheer van en inzicht in hun  groeiende aanvalsoppervlak en stelt hen in staat om tegemoet te komen aan de steeds hogere eisen die aan hun netwerk worden gesteld, nu en in de toekomst. Alleen het Fortinet Security Fabric-platform pak de meest kritieke beveiligingsuitdagingen aan en beschermt gegevens over de gehele digitale infrastructuur. Dit geldt voor zowel voor netwerk-, applicatie- als (multi)cloud of edge-omgevingen. Fortinet heeft wereldwijd de meeste beveiligingsappliances verkocht. Meer dan 465,000  klanten vertrouwen op Fortinet voor effectieve bescherming van hun organisatie. Fortinet is zowel een technologiebedrijf als een leerbedrijf. Fortinet Network Security Expert (NSE) Training Instituut biedt een van de grootste en breedste trainingsprogramma's voor cybersecurity in de industrie. Kom meer te weten op http://www.fortinet.com, het blog van Fortinet en FortiGuard Labs.

Noot voor de redactie [niet voor publicatie]
Meer informatie over dit bericht of over Fortinet kunt u opvragen bij:
Karianne Hoekstra
Zeekhoe Communicatie
M. +31 (0)6-460 80656
E. karianne@zeekhoe.nl
Laatste van Fortinet
Fortinet breidt aanbod van gratis zelfstudiecursussen voor netwerkbeveiliging uit om het tekort aan security-professionals te dichten

Fortinet neemt innovator in netwerkmonitoring en -herstel Panopta over

FortiGuard Labs: 5G-apparaten en thuiswerkers staan centraal bij cyberaanvallen
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
Fortinet contact

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.