Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Onafhankelijk onderzoeksbureau identificeert nieuwe generatie low-code

Prescriptive low-code biedt verdere versnelling bij applicatieontwikkeling

Enschede, 3 november 2020 – De combinatie van hergebruik en krachtige architectuur eigenschappen is het kenmerk van een nieuwe generatie van low-code softwareontwikkeling, stelt Novulo. Onderzoeksbureau Forrester erkent de sterke punten van deze nieuwe low-code aanpak en geeft deze stroming de naam ‘prescriptive low-code’. In het rapport Prescriptive Low-Code: The New Quest To Marry The Best Of Packaged And Custom Apps, October 30 2020, stelt Forrester dat prescriptive low-code hergebruik van direct toepasbare softwarecomponenten combineert met low-code om het ontwikkelingsproces van op maat gemaakte bedrijfstoepassingen significant te versnellen.

Forrester wijst Novulo aan als schoolvoorbeeld van prescriptive low-code, omdat het bedrijf zijn hele aanpak van softwareontwikkeling op deze methode gebaseerd heeft. In het rapport staat: “Low-code heeft de ontwikkeling van applicaties tien keer sneller gemaakt dan traditioneel coderen. De bestaande low-code platformen kennen knelpunten in de architectuur aanpak, het genereren van datamodellen, het testen en andere repeterende handelingen bij het ontwikkelen van applicaties. Prescriptive low-code realiseert een aanzienlijke snelheidswinst doordat applicaties gebaseerd zijn op bestaande componenten die in het platform met grafische hulpmiddelen te configureren zijn en samen te brengen in een applicatie. Een vastomlijnde applicatiearchitectuur zorgt dat ontwikkelaars minder handwerk hoeven uit te voeren. Geautomatiseerde samenstelling elimineert ook veel taken voor het maken van grafische interfaces en het koppelen van data aan functionaliteit. En afhankelijk van de complexiteit voorkomen deze platformen in veel gevallen in het geheel dat er nog regels softwarecode toegevoegd moeten worden.”

Het platform van Novulo combineert herbruikbare best-of-breed componenten met low-code ontwikkeltooling op één platform. Voorbeelden van deze componenten zijn de verwerking van facturen of orders, grootboek functionaliteit, urenstaten en planningen. Een bedrijfsapplicatie wordt samengesteld door dit soort componenten te selecteren en te verweven tot een uniforme bedrijfsoplossing. De in het platform aanwezige architectuur maakt het mogelijk om op gestructureerde wijze applicaties te ontwikkelen, samen te stellen en samen te voegen op basis van steeds dezelfde ontwerpprincipes en kwaliteitseisen en is daarom een belangrijk kenmerk van prescriptive low-code. De volledig geïntegreerde organische bedrijfstoepassing is verder te optimaliseren als de organisatie verandert.

Frank Wille, oprichter van Novulo: “We zijn er erg trots op dat Forrester deze nieuwe aanpak heeft erkend als de volgende stap van low-code. Novulo streeft ernaar organisaties een software architectuur te bieden waarmee zij hun bedrijfsvoering dagelijks kunnen verbeteren. Fundamenteel hierin is de flexibiliteit om herbruikbare componenten op basis van een ingebouwde architectuur te verweven tot één geïntegreerd applicatiemodel. Deze applicatie kan vervolgens gemakkelijk worden aangepast op basis van nieuwe inzichten. Dit maakt een applicatieportfolio blijvend flexibel en schaalbaar. De huidige bibliotheek met meer dan 2.000 componenten, variërend van generieke best-of-breed oplossingen tot branchespecifieke toepassingen, maakt een organische, stapsgewijze vervanging van kernsystemen mogelijk.”

U kunt een gratis exemplaar van het Forrester rapport “Prescriptive Low-Code: The New Quest To Marry The Best Of Packaged And Custom Apps” aanvragen via https://www.novulo.com/whitepaper-research/360/forrester-prescriptive-low-code-packaged-custom-apps/
Laatste van Novulo
Onafhankelijk onderzoeksbureau identificeert nieuwe generatie low-code

Novulo verwelkomt John Jaques als nieuwe CEO

Novulo gaat samenwerken met Lubbers De Jong
Private sector verwacht de regie over AI-governance kwijt te raken aan overheid

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Partners VIVES en Infolearn verzorgen infectiepreventie e-learning voor 150.000 zorgprofessionals in opdracht van Vlaamse overheid

Razer introduceert Naga X voor MMO-gamers
Cartridge & Toner gigant Alleeninkt.nl na overname van Inktprecies.nl in race voor marktleiderschap printer-land

Philadelphia Zorg kiest voor roostersoftware Intus

Ontdek offertes die bijna zichzelf schrijven met behulp van kunstmatige intelligentie in de nieuwe update van Offorte.com

Social Selling met LinkedIn: “Stilletjes verkopen in een digitaal thuiswerktijdperk (en daarna)”

5 krachtige tips om een boekhoudprogramma te kiezen

Myth Busted: 5 hardnekkige misverstanden over elektrisch rijden

Schneider Electric, Enel en het World Economic Forum publiceren het rapport 'Net Zero Carbon Cities: an Integrated approach'

Mammoet verhuist SAP-omgeving naar myBrand private cloud

Heuvelman Staalhandel klaar voor de toekomstmet low-code ERP-oplossing van Thinkwise

Dutch IT Channel Datacenter Project is gestart

Onderzoek Zendesk: zakelijk succes in 2021 hangt af van het leveren van uitzonderlijke customer experience

Tanium en open source-platform OpenCTI verbeteren gezamenlijk informatievoorziening cyberdreigingen

BT wint contract om Nederlandse diplomatieke missies over de hele wereld met elkaar te verbinden

Autohopper ontwikkelt app om franchisenemers meer inzicht te geven in verhuurproces

Flex-Appeal kondigt rebranding aan naar Oneteam

Tessa de Vor, de nieuwe managing director van Adapt Analytics, zet medewerkers op 1

Lavide Holding NV tekent Letter of Intent

VodafoneZiggo en Discovery kondigen nieuwe samenwerking aan inclusief streamingdienst discovery+

Logo Marcommit

Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Techone B.V.
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Techone B.V.
Logo Orange Cyberdefense