www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Marcommit

Onafhankelijk onderzoeksbureau identificeert nieuwe generatie low-code

Prescriptive low-code biedt verdere versnelling bij applicatieontwikkeling

Enschede, 3 november 2020 – De combinatie van hergebruik en krachtige architectuur eigenschappen is het kenmerk van een nieuwe generatie van low-code softwareontwikkeling, stelt Novulo. Onderzoeksbureau Forrester erkent de sterke punten van deze nieuwe low-code aanpak en geeft deze stroming de naam ‘prescriptive low-code’. In het rapport Prescriptive Low-Code: The New Quest To Marry The Best Of Packaged And Custom Apps, October 30 2020, stelt Forrester dat prescriptive low-code hergebruik van direct toepasbare softwarecomponenten combineert met low-code om het ontwikkelingsproces van op maat gemaakte bedrijfstoepassingen significant te versnellen.

Forrester wijst Novulo aan als schoolvoorbeeld van prescriptive low-code, omdat het bedrijf zijn hele aanpak van softwareontwikkeling op deze methode gebaseerd heeft. In het rapport staat: “Low-code heeft de ontwikkeling van applicaties tien keer sneller gemaakt dan traditioneel coderen. De bestaande low-code platformen kennen knelpunten in de architectuur aanpak, het genereren van datamodellen, het testen en andere repeterende handelingen bij het ontwikkelen van applicaties. Prescriptive low-code realiseert een aanzienlijke snelheidswinst doordat applicaties gebaseerd zijn op bestaande componenten die in het platform met grafische hulpmiddelen te configureren zijn en samen te brengen in een applicatie. Een vastomlijnde applicatiearchitectuur zorgt dat ontwikkelaars minder handwerk hoeven uit te voeren. Geautomatiseerde samenstelling elimineert ook veel taken voor het maken van grafische interfaces en het koppelen van data aan functionaliteit. En afhankelijk van de complexiteit voorkomen deze platformen in veel gevallen in het geheel dat er nog regels softwarecode toegevoegd moeten worden.”

Het platform van Novulo combineert herbruikbare best-of-breed componenten met low-code ontwikkeltooling op één platform. Voorbeelden van deze componenten zijn de verwerking van facturen of orders, grootboek functionaliteit, urenstaten en planningen. Een bedrijfsapplicatie wordt samengesteld door dit soort componenten te selecteren en te verweven tot een uniforme bedrijfsoplossing. De in het platform aanwezige architectuur maakt het mogelijk om op gestructureerde wijze applicaties te ontwikkelen, samen te stellen en samen te voegen op basis van steeds dezelfde ontwerpprincipes en kwaliteitseisen en is daarom een belangrijk kenmerk van prescriptive low-code. De volledig geïntegreerde organische bedrijfstoepassing is verder te optimaliseren als de organisatie verandert.

Frank Wille, oprichter van Novulo: “We zijn er erg trots op dat Forrester deze nieuwe aanpak heeft erkend als de volgende stap van low-code. Novulo streeft ernaar organisaties een software architectuur te bieden waarmee zij hun bedrijfsvoering dagelijks kunnen verbeteren. Fundamenteel hierin is de flexibiliteit om herbruikbare componenten op basis van een ingebouwde architectuur te verweven tot één geïntegreerd applicatiemodel. Deze applicatie kan vervolgens gemakkelijk worden aangepast op basis van nieuwe inzichten. Dit maakt een applicatieportfolio blijvend flexibel en schaalbaar. De huidige bibliotheek met meer dan 2.000 componenten, variërend van generieke best-of-breed oplossingen tot branchespecifieke toepassingen, maakt een organische, stapsgewijze vervanging van kernsystemen mogelijk.”

U kunt een gratis exemplaar van het Forrester rapport “Prescriptive Low-Code: The New Quest To Marry The Best Of Packaged And Custom Apps” aanvragen via https://www.novulo.com/whitepaper-research/360/forrester-prescriptive-low-code-packaged-custom-apps/
Laatste van Novulo
Onafhankelijk onderzoeksbureau identificeert nieuwe generatie low-code

Novulo verwelkomt John Jaques als nieuwe CEO

Novulo gaat samenwerken met Lubbers De Jong

Logo Marcommit
Novulo contact

Logo Novulo

www.novulo.com
Novulo sociaal

Novulo tweets

Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo SurveyMonkey
Logo Schneider Electric
Logo NorthC Datacenters