www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: Clarity Benelux

Ervaar wat één dag met diabetes betekent: #denkaandiabetes

Almere, 2 november 2020 - Wat betekent het om te leven met diabetes? In de aanloop naar Wereld Diabetes Dag (14 november) start op maandag 2 november 2020 de challenge #denkaandiabetes. Vanaf dat moment kan iedereen de uitdaging aangaan om één dag te leven als iemand met diabetes. Wat doet het met je plannen, je werk, studie en met je stemming als je voortdurend wordt geconfronteerd met diabetes? Durf jij die confrontatie aan?

Bijna iedereen kent wel iemand met diabetes in zijn of haar omgeving. Dat is niet zo gek, want in Nederland hebben ruim 1,2 miljoen mensen diabetes en wekelijks komen daar gemiddeld 1000 mensen bij. Diabetes heeft meestal een grote impact op het dagelijkse leven. Voor veel mensen met diabetes betekent het elke dag meerdere keren koolhydraten tellen, bloedglucosewaarden meten, insuline spuiten, letten op voeding en rekening houden met stress en beweging.

24 uur keuzes maken en actie ondernemen
Wie geen diabetes heeft, weet misschien wel ongeveer wat het betekent, maar ervaart niet die dagelijkse druk en inspanning. Daar brengt de challenge #denkaandiabetes voor één dag verandering in. Via www.denkaandiabetes.nl kun je vanaf 2 november een speciale webapp installeren, die jou gedurende 24 uur een aantal keer een vraag stelt of een situatie voorlegt waarbij je een keuze moet maken. De frequentie komt overeen met de keren dat iemand met diabetes keuzes moet maken en actie moet ondernemen. Voor jou is het een challenge van een dag, voor iemand met diabetes is het de werkelijkheid van 365 dagen per jaar.

Ondersteuning door influencers
#denkaandiabetes wordt ondersteund door bekende Nederlanders en influencers die zelf diabetes hebben of iemand met diabetes in hun nabije omgeving hebben.

De challenge en de bijbehorende webapp en website zijn een initiatief van Roche Diabetes Care, pionier op het gebied van geïntegreerd diabetesbeheer. Met deze uitdagende actie wil Roche Diabetes Care de kennis en het bewustzijn over diabetes vergroten. Niet alleen over de ontwikkelingen in het algemeen, maar juist over wat diabetes in de dagelijkse praktijk betekent.

Uitdagers kunnen hun ervaringen delen, anderen uitdagen en zien wie er nog meer meedoen via de hashtag #denkaandiabetes.

Over Roche Diabetes Care
Roche Diabetes Care is al meer dan 40 jaar een pionier in innovatieve diabetestechnologieën en diensten en een wereldleider op het gebied van geïntegreerd diabetesmanagement. Als wereldleider op het gebied van geïntegreerd diabetesbeheer, werken meer dan 5000 werknemers in meer dan 100 markten over de hele wereld dagelijks om mensen met diabetes te helpen minder aan hun diabetes en bijbehorende routines te denken en hen te ontzorgen.

Roche Diabetes Care werkt samen met zorgverleners, zorgaanbieders en betalers om deze complexe aandoening optimaal te beheren en bij te dragen aan duurzame zorgstructuren. Onder het merk Accu-Chek® en in samenwerking met partners creëert Roche Diabetes Care waarde door geïntegreerde oplossingen te bieden voor het bewaken van glucosewaarden, de afgifte van insuline en het volgen en interpreteren van relevante data voor een succesvolle therapie. Door een toonaangevend open ecosysteem op te zetten en digitale oplossingen en apparaten aan te sluiten, zal Roche Diabetes Care een optimaal persoonlijk diabetesmanagement mogelijk maken en zo de therapieresultaten verbeteren.

Sinds 2017 maakt mySugr, met zijn toonaangevende mobiele app en diensten voor diabetesmanagement, deel uit van Roche Diabetes Care.

Roche Diabetes Care maakt deel uit van Roche Diagnostics, gevestigd in Basel, Zwitserland. Kijk voor meer informatie op www.accu-chek.nl en www.mysugr.com.

Voor meer persinformatie
Roche Diabetes Care Nederland BV
Marianne van Gool
tel: +31 (0)6 51918614
e-mail: marianne.van_gool@roche.com

Of

Yellow Communications
Naomi van Duin
tel: +31 (0)23 555 34 24
e-mail: rochediabetescare@yellow-communications.com
Laatste van Roche Diabetes Care
Insulinepomp met hybride closed-loop modus nu beschikbaar in Nederland

Roche integreert de Accu-Chek® Insight insulinepomp in het automatische insulinetoedieningssysteem (AID) van Diabeloop

Ervaar wat één dag met diabetes betekent: #denkaandiabetes

Logo Clarity Benelux
Roche Diabetes.. contact

Logo Roche Diabetes Care

Roche Diabetes.. sociaal

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo Orange Cyberdefense
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.