Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Qualys breidt integratie met Microsoft Azure Defender uit naar on-premise en multicloud met Microsoft Azure Arc

AMSTERDAM, 2 november 2020 - Qualys, Inc. (NASDAQ: QLYS), pionier en marktleider op het gebied van cloudgebaseerde beveiligings- en compliance-oplossingen, breidt zijn integratie van Qualys Vulnerability Management uit naar Microsoft Azure Arc., zodat klanten kwetsbaarhedenscans kunnen uitvoeren op servers buiten het Azure-platform, dus ook on-premise en op multicloud-servers (zoals AWS en GCP).

De in Azure Defender ingebouwde oplossing voor kwetsbaarhedenonderzoek van Qualys ondersteunt nu Azure Arc. Klanten kunnen met een klik op hun niet-Azure machines die zijn gekoppeld aan Azure Arc. een kwetsbaarhedenonderzoek doen. Ze kunnen de resultaten uit dit onderzoek ook in een enkele interface samenvoegen, voor zowel Azure- als niet-Azure-virtuele machines. De ingebouwde functie is zonder extra kosten beschikbaar voor alle klanten van Azure Defender voor servers.

Philippe Courtot, bestuursvoorzitter en CEO van Qualys: “Met Azure Arc. biedt Microsoft organisaties wederom flexibiliteit, keuzevrijheid en een gerust gevoel. De uitbreiding van onze samenwerking zorgt ervoor dat wij security bij Azure-klanten kunnen inbouwen, zodat zij eenvoudig hun hybride cloudomgeving met één klik kunnen beveiligen.”

Op Microsoft Ignite in september kondigde Microsoft de algemene beschikbaarheid van Azure Arc-servers aan en gaf het een openbare preview van de dataservices van Azure Arc.

Scott Woodgate, senior director Azure Product Marketing Management bij Microsoft Corp: “Niet eerder was het zo eenvoudig om virtuele machines on-premise en multicloud te beschermen met bijvoorbeeld het kwetsbaarhedenonderzoek van Qualys geïntegreerd met Azure Defender en Azure Arc.”

Aanvullende bronnen

Over Qualys
Qualys, Inc. (Nasdaq: QLYS) is een pionier en een toonaangevende leverancier van cloud-based security- en compliance-oplossingen. Het bedrijf heeft meer dan 15.700 klanten en actieve gebruikers in meer dan 130 landen, inclusief een meerderheid van zowel de Forbes Global 100- als de Fortune 100-bedrijven. Qualys helpt organisaties bij het stroomlijnen en consolideren van hun security- en compliance-oplossingen in één platform en het integreren van security in digitale-transformatie-initiatieven voor meer flexibiliteit, beter bedrijfsresultaat en een substantiële kostenbesparing.

Het Qualys Cloud Platform en de geïntegreerde Cloud Apps bieden continue bedrijfskritische beveiligingsinformatie, waardoor auditing, compliance en bescherming van IT-systemen en webapplicaties on-premise, op endpoints en in elastic clouds zijn te automatiseren. Qualys, opgericht in 1999, was een van de eerste SaaS-securityorganisaties. Het bedrijf heeft sterke strategische partnerships met toonaangevende managed service providers en consultingorganisaties, waaronder Accenture, BT, Cognizant Technology Solutions, Deutsche Telekom, DXC Technology, Fujitsu, HCL Technologies, IBM, Infosys, NTT, Optiv, SecureWorks, Tata Communications, Verizon en Wipro. Het bedrijf is tevens een van de oprichters van de Cloud Security Alliance (CSA). Meer achtergrond is te vinden op www.qualys.com.

Qualys, en het Qualys-logo zijn handelsmerken van Qualys, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaren.

Logo LVTPR
Qualys contact

Logo Qualys

info@qualys.com
  www.qualys.com
Qualys sociaal

Qualys tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo