www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Wereldwijde financiële dienstverlener Euroclear vertrouwt op Netskope voor beveiliging clouddiensten

Bunnik – Netskope, de toonaangevende Cloud Security Services Provider, voorziet in eenduidig inzicht in en controle over clouddiensten voor Euroclear group, een leverancier van kapitaalmarktinfrastructuur voor de financiële sector. Euroclear maakt daarvoor gebruik van Netskope Security Cloud.

De Netskope Security Cloud biedt uitgebreid inzicht en realtime data- en dreigingsbescherming bij het verkrijgen van toegang tot clouddiensten, websites en privé-apps – ongeacht de locatie en het apparaat. De oplossing biedt inzicht in zowel door IT goedgekeurde apps (zoals Office365) als niet-goedgekeurde apps. Netskope ontcijfert deze activiteiten en onthult zo rijke details over gebruikers, groepen, locaties, apparaten en data. Op deze manier verkrijgt de organisatie echte inzichten en kan het nauwkeurige en op beleid gebaseerde stappen zetten om cloud- en webrisico’s terug te dringen, gevoelige data te beschermen en online dreigingen tegen te houden.

Netskope’s mogelijkheden op het vlak van Cloud Access Security Broker (CASB) en Next-Generation Secure Web Gateway (NG-SWG) voorzien Euroclear van constante online data- en dreigingsbescherming voor zowel goedgekeurde als niet-goedgekeurde applicaties en het web. Ook leverde Netskope een open-platformarchitectuur aan Euroclear om verkeer naar een webisolatie-oplossing te leiden.

Jérôme Desbonnet, head of security solutions and operations in het Group Security and Business Resilience-team van Euroclear: “Om de juiste oplossing te vinden, zetten we een robuust RFI- en RFP-selectieproces op touw. We vergeleken de grote namen in de sector met nieuwere, innovatieve leveranciers. Netskope was sterk in alle criteria: technische validatie, zorgvuldige security, visie en roadmap, transparantie, snelle respons, commitment, vertrouwen en relatie met onze stakeholders. Ons POC en implementatie-validaties zijn zeer uitgebreid en Netskope heeft bewezen een visionair te zijn op het gebied van zijn architecturale strategie. Bovendien heeft het een collaboratieve en transparante implementatie-aanpak.”

Naast een technologische en culturele match, moest Netskope een forensisch inkoopauditproces doorlopen om zijn Euroclear Critical Service Provider-status (CSP) te behalen. CSP is een rol die is gedefinieerd door de Europese Bankautoriteit en erkent partners van financiële organisaties die een kritische impact hebben op het vermogen van hun klanten om te voldoen aan regelgeving. Netskope blijft regelmatige financiële gezondheidscontroles ondergaan en zal gevraagd worden details te verstrekken over zijn eigen beveiligingsstatus, veerkracht, naleving van niche internationale regelgeving en bedrijfsplannen voor uitzonderlijke gebeurtenissen (zoals de coronapandemie).

Frederik Jans, regional sales manager bij Netskope: “De financiële sector heeft, met goede reden, zeer specifieke vereisten op het gebied van regelgeving, maar die regelgeving hoeft innovatie of productiviteit niet in de weg te staan. Hoewel clouddiensten met hun standaardinstellingen misschien niet het juiste beveiligingsniveau bieden, voorziet Netskope klanten als Euroclear van volledig inzicht in en controle over clouddiensten. Onze oplossing voldoet bovendien aan alle regelgeving op het gebied van databescherming en dreigingsbeheer.”

Over Euroclear group
In 2019 verwerkte Euroclear group 837 triljoen euro aan effectentransacties, het totaal van 239 miljoen nationale en internationale transacties. Ook beheerde de organisatie voor klanten gemiddeld 30,1 triljoen euro in activa. In één dag verwerkt Euroclear voor zijn klanten een som die gelijkstaat aan het jaarlijkse bruto binnenlands product van de EU.

De Euroclear-groep is de betrouwbare leverancier van diensten voor transactieverwerking van de financiële sector. De kernactiviteiten van de groep zijn afwikkeling, bewaring en diensten voor binnenlandse en internationale effectentransacties met betrekking tot obligaties, aandelen, derivaten en beleggingsfondsen. Euroclear is een beproefde en veerkrachtige kapitaalmarktinfrastructuur die streeft naar risicomatiging, automatisering en schaalvoordelen voor een mondiaal klantenbestand. De Euroclear-groep omvat naast Euroclear Bank – met een ‘AA+’ rating van Fitch Ratings en een ‘AA’ rating van Standard & Poor’s – ook Euroclear Belgium, Euroclear Finland, Euroclear France, Euroclear Nederland, Euroclear Sweden en Euroclear UK & Ireland. In 2019 wikkelde de Euroclear-groep 239 miljoen binnenlandse en internationale transacties af ter waarde van EUR 837.000 miljard en had hij EUR 30.100 miljard aan activa in bewaring voor klanten. Meer informatie over Euroclear vindt u op www.euroclear.com.

Over Netskope
De Netskope Security Cloud biedt ongeëvenaard inzicht, realtime data en dreigingsprotectie bij het gebruik van cloudservices, websites en private apps, waar dan ook en met elk device. Alleen Netskope begrijpt de cloud en biedt datagedreven security vanuit een van ‘s werelds snelste en grootste securitynetwerken. Dat biedt de grootste organisaties wereldwijd de mogelijkheid om de juiste balans te vinden tussen bescherming en de snelheid die ze nodig hebben om zaken te doen en hun digitale transformatie te beveiligen. Kijk voor meer informatie op wwww.netskope.com of volg ons op Twitter: @Netskope.
Laatste van Netskope
10 zaken waarmee de CISO in 2021 rekening moet houden

Netskope biedt continu risicomanagement met nieuwe tools voor analyse en dynamische visualisatie

De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo LVTPR
Netskope contact

Logo Netskope

Netskope sociaal

Netskope tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks