www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers
PR: LVTPR

Wereldwijde financiële dienstverlener Euroclear vertrouwt op Netskope voor beveiliging clouddiensten

Bunnik – Netskope, de toonaangevende Cloud Security Services Provider, voorziet in eenduidig inzicht in en controle over clouddiensten voor Euroclear group, een leverancier van kapitaalmarktinfrastructuur voor de financiële sector. Euroclear maakt daarvoor gebruik van Netskope Security Cloud.

De Netskope Security Cloud biedt uitgebreid inzicht en realtime data- en dreigingsbescherming bij het verkrijgen van toegang tot clouddiensten, websites en privé-apps – ongeacht de locatie en het apparaat. De oplossing biedt inzicht in zowel door IT goedgekeurde apps (zoals Office365) als niet-goedgekeurde apps. Netskope ontcijfert deze activiteiten en onthult zo rijke details over gebruikers, groepen, locaties, apparaten en data. Op deze manier verkrijgt de organisatie echte inzichten en kan het nauwkeurige en op beleid gebaseerde stappen zetten om cloud- en webrisico’s terug te dringen, gevoelige data te beschermen en online dreigingen tegen te houden.

Netskope’s mogelijkheden op het vlak van Cloud Access Security Broker (CASB) en Next-Generation Secure Web Gateway (NG-SWG) voorzien Euroclear van constante online data- en dreigingsbescherming voor zowel goedgekeurde als niet-goedgekeurde applicaties en het web. Ook leverde Netskope een open-platformarchitectuur aan Euroclear om verkeer naar een webisolatie-oplossing te leiden.

Jérôme Desbonnet, head of security solutions and operations in het Group Security and Business Resilience-team van Euroclear: “Om de juiste oplossing te vinden, zetten we een robuust RFI- en RFP-selectieproces op touw. We vergeleken de grote namen in de sector met nieuwere, innovatieve leveranciers. Netskope was sterk in alle criteria: technische validatie, zorgvuldige security, visie en roadmap, transparantie, snelle respons, commitment, vertrouwen en relatie met onze stakeholders. Ons POC en implementatie-validaties zijn zeer uitgebreid en Netskope heeft bewezen een visionair te zijn op het gebied van zijn architecturale strategie. Bovendien heeft het een collaboratieve en transparante implementatie-aanpak.”

Naast een technologische en culturele match, moest Netskope een forensisch inkoopauditproces doorlopen om zijn Euroclear Critical Service Provider-status (CSP) te behalen. CSP is een rol die is gedefinieerd door de Europese Bankautoriteit en erkent partners van financiële organisaties die een kritische impact hebben op het vermogen van hun klanten om te voldoen aan regelgeving. Netskope blijft regelmatige financiële gezondheidscontroles ondergaan en zal gevraagd worden details te verstrekken over zijn eigen beveiligingsstatus, veerkracht, naleving van niche internationale regelgeving en bedrijfsplannen voor uitzonderlijke gebeurtenissen (zoals de coronapandemie).

Frederik Jans, regional sales manager bij Netskope: “De financiële sector heeft, met goede reden, zeer specifieke vereisten op het gebied van regelgeving, maar die regelgeving hoeft innovatie of productiviteit niet in de weg te staan. Hoewel clouddiensten met hun standaardinstellingen misschien niet het juiste beveiligingsniveau bieden, voorziet Netskope klanten als Euroclear van volledig inzicht in en controle over clouddiensten. Onze oplossing voldoet bovendien aan alle regelgeving op het gebied van databescherming en dreigingsbeheer.”

Over Euroclear group
In 2019 verwerkte Euroclear group 837 triljoen euro aan effectentransacties, het totaal van 239 miljoen nationale en internationale transacties. Ook beheerde de organisatie voor klanten gemiddeld 30,1 triljoen euro in activa. In één dag verwerkt Euroclear voor zijn klanten een som die gelijkstaat aan het jaarlijkse bruto binnenlands product van de EU.

De Euroclear-groep is de betrouwbare leverancier van diensten voor transactieverwerking van de financiële sector. De kernactiviteiten van de groep zijn afwikkeling, bewaring en diensten voor binnenlandse en internationale effectentransacties met betrekking tot obligaties, aandelen, derivaten en beleggingsfondsen. Euroclear is een beproefde en veerkrachtige kapitaalmarktinfrastructuur die streeft naar risicomatiging, automatisering en schaalvoordelen voor een mondiaal klantenbestand. De Euroclear-groep omvat naast Euroclear Bank – met een ‘AA+’ rating van Fitch Ratings en een ‘AA’ rating van Standard & Poor’s – ook Euroclear Belgium, Euroclear Finland, Euroclear France, Euroclear Nederland, Euroclear Sweden en Euroclear UK & Ireland. In 2019 wikkelde de Euroclear-groep 239 miljoen binnenlandse en internationale transacties af ter waarde van EUR 837.000 miljard en had hij EUR 30.100 miljard aan activa in bewaring voor klanten. Meer informatie over Euroclear vindt u op www.euroclear.com.

Over Netskope
De Netskope Security Cloud biedt ongeëvenaard inzicht, realtime data en dreigingsprotectie bij het gebruik van cloudservices, websites en private apps, waar dan ook en met elk device. Alleen Netskope begrijpt de cloud en biedt datagedreven security vanuit een van ‘s werelds snelste en grootste securitynetwerken. Dat biedt de grootste organisaties wereldwijd de mogelijkheid om de juiste balans te vinden tussen bescherming en de snelheid die ze nodig hebben om zaken te doen en hun digitale transformatie te beveiligen. Kijk voor meer informatie op wwww.netskope.com of volg ons op Twitter: @Netskope.
Laatste van Netskope
10 zaken waarmee de CISO in 2021 rekening moet houden

Netskope biedt continu risicomanagement met nieuwe tools voor analyse en dynamische visualisatie

Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Techniekopleiding.nl