Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LEWIS

Waaraan herken je een slechte cyberbeveiliging?

Signalen waar organisaties op moeten letten

Uit de voortdurende toename van succesvolle cyberaanvallen kunnen we concluderen dat de cyberbeveiliging nog niet bij iedere organisatie op orde is. Tijd om na te gaan of jouw organisatie goed beschermd is. BlackBerry deelt acht signalen waaraan je een slechte beveiliging kunt herkennen.

1. Je gebruikt nog steeds beveiligingsproducten op basis van een handtekening
Voorheen kon nieuwe malware afzonderlijk worden gedetecteerd, gecatalogiseerd en geblokkeerd door beveiligingsbedrijven. Kwaadaardige bestanden werden geïdentificeerd aan de hand van hun unieke hashcode, ook bekend als digitale handtekening. Tegenwoordig komen er dagelijks ongeveer 1200 nieuwe malware-varianten bij. Alleen al het aantal unieke bedreigingen dat momenteel wordt genegeerd, zorgt voor een sterk verminderde effectiviteit van een op digitale handtekening gebaseerde beveiligingsaanpak.

2. Mobiele apparaten zijn kwetsbaar
Werknemers hebben regelmatig toegang tot zakelijke bestanden met smartphones, waardoor mobiele apparaten een primair doelwit zijn voor phishing-aanvallen. Ruim 83 procent van de phishing-aanvallen vindt plaats via sms-berichten of mobiele apps. Mobiele apparaten zijn daarnaast ook belangrijke veroorzakers van datalekken, wat kan leiden tot wetsovertredingen en boetes.

3. Je voert nog steeds regelmatig systeemscans uit
Traditionele antivirus (AV)-oplossingen zijn afhankelijk van intensieve systeemscans om malware te ontdekken. Deze scans worden ingepland, on-demand uitgevoerd of vinden plaats na het bijwerken van de digitale handtekening. Ongeacht wanneer ze plaatsvinden, is hun negatieve invloed op de systeemprestaties overduidelijk. Als je beveiligingsoplossing nog steeds systeemscans vereist, is het tijd voor een upgrade.

4. Nieuwe PC’s lijken traag
Veel bedrijven implementeren een gelaagd beveiligingsmodel waarbij oplossingen voor nieuwe dreigingen bovenop de bestaande software worden gebouwd. Na verloop van tijd legt de opeenstapeling van beveiligingslagen een druk op de systeembronnen, wat een negatief effect op de systeemprestaties geeft. Trage PC’s kunnen een teken zijn dat het tijd is om je endpoint-oplossing opnieuw te evalueren.

5. Je gebruikt nog steeds een lokale server voor AV-beheer
Wanneer je je AV niet vanuit de cloud kunt beheren, is het waarschijnlijk tijd om te updaten. Vergeet niet dat voor veel AV-oplossingen een constante internetverbinding nodig is om effectief te zijn. Zorg ervoor dat je AV-oplossing werkt, of gebruikers nu online zijn of niet.

6. Je bent te veel tijd kwijt aan het beheren van je AV-oplossingen
Elke minuut je die IT-team besteedt aan het beheren van de AV-oplossingen is een minuut die ze niet aan beveiliging kunnen besteden. Wanneer je huidige oplossing zorgt voor tijdverlies bij je IT-experts, is het tijd om nieuwe opties te overwegen.

7. Er wordt te veel tijd besteed aan reageren op valse waarschuwingen
Naarmate nieuwe technieken voor het identificeren van malware zijn ontwikkeld, zijn ook het aantal valse foutmeldingen toegenomen. Als identificatie op basis van gedrag, sandboxing en hackpreventie op basis van de host en URL/reputatie-filtering te veel tijd verspillen aan valse waarschuwingen, is het tijd voor een verandering.

8. Een upgrade van OS is nodig om AV te implementeren
In sommige gevallen zijn bedrijfskritische systemen om technische redenen aan een bepaald besturingssysteem gekoppeld en kunnen hierdoor niet worden geüpgraded. Het selecteren van een beveiligingsoplossing die op meerdere systemen draait, zowel oude als nieuwe, kan je organisatie geld besparen en tegelijkertijd je beveiligingspakket vereenvoudigen.

Over BlackBerry
BlackBerry (NYSE: BB; TSX: BB) levert betrouwbare beveiligingssoftware en -diensten aan organisaties en overheidsinstellingen wereldwijd, die ze nodig hebben om het Internet of Things te beveiligen. Het bedrijf beveiligt meer dan 500M eindpunten, waaronder 150M auto's op de weg. Gevestigd in Waterloo, Ontario, zet het bedrijf zich in voor veiligheid, cybersecurity en dataprivacy. Daarnaast is BlackBerry voorloper op belangrijke gebieden zoals kunstmatige intelligentie, endpointsecurity en -management, encryptie en geïntegreerde systemen.Voor meer informatie, bezoek BlackBerry.com en volg het bedrijf via @BlackBerry.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ingrid van den Nieuwenhof, Marjolein van Aarle of Evi van Lieshoud van LEWIS:
Tel:+31 40 235 46 00
E-mail: blackberryNL@teamlewis.com
Laatste van BlackBerry
BlackBerry UEM verbetert integratie met Microsoft 365

BlackBerry ontvangt hoogste beoordeling in Breach Response-test van SE Labs

Blackberry presenteert nieuw Partner Protect & Earn-programma
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
BlackBerry contact

Logo BlackBerry

BlackBerry sociaal

BlackBerry tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf