www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Nieuwe versie Red Hat Enterprise Linux 8 combineert innovatie met stabiliteit

Verbeterde container-tools, security-profielen en prestaties maken Red Hat Enterprise Linux 8.3 een nog betere basis voor digitale transformatie

Amsterdam, 29 oktober 2020 – Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt Red Hat Enterprise Linux 8.3 aan, de nieuwste versie van het toonaangevende enterprise Linux-platform. RHEL 8.3 komt de komende weken algemeen beschikbaar en combineert de stabiliteit die IT-operationsteams nodig hebben met cloud-native innovatie. Hierdoor ontstaat een stabieler platform voor de volgende generatie bedrijfsapplicaties. Het platform was al een gevestigde basis voor mission-critical computing, en in deze nieuwe versie zijn nieuwe prestatieprofielen, automatisering, beveiligingsmogelijkheden en bijgewerkte containertools toegevoegd.

Volgens Red Hat's Enterprise Open Source Report heeft 63 procent van de ondervraagde organisaties vandaag de dag een hybride cloudarchitectuur. Meer dan de helft van degenen die dit niet hebben, verwachten het in de komende twee jaar te gaan doen. Linux is vaak een belangrijke spil in hybride cloud-implementaties en biedt een gemeenschappelijke werkomgeving die zich uitstrekt van bare-metal servers tot publieke cloud-implementaties. Red Hat Enterprise Linux 8.3 is specifiek ontworpen om een bedrijfsklaar, gestandaardiseerd platform te leveren voor deze volgende computing-fase, en helpt organisaties om digitaal te transformeren met behoud van hun bestaande datacenter-investeringen.

Geoptimaliseerde innovatie
Naarmate hybrid cloud computing groeit, wordt het vermogen om de onderliggende Linux-platformen op schaal te beheren en te optimaliseren van cruciaal belang. Daarnaast moeten IT-organisaties de instapdrempel voor Linux verlagen, zodat systeembeheerders of IT-managers die misschien niet bekend zijn met het besturingssysteem toch effectief toezicht kunnen houden op implementaties.

Om in deze behoeften te voorzien, breidt Red Hat Enterprise Linux 8.3 de Red Hat System Roles verder uit, die voorschrijvende en geautomatiseerde methoden bieden voor besturingssysteemspecifieke configuraties.

De nieuw ondersteunde rollen omvatten nu kernel-instellingen, logboekinstellingen, SAP HANA, SAP NetWeaver en beheer. Systeemrollen helpen om gemeenschappelijke en complexe Red Hat Enterprise Linux-configuraties consistenter, toegankelijker en herhaalbaar te maken voor een breder scala aan vaardigheden, zelfs voor zeer grote IT-landschappen.

Red Hat Enterprise Linux 8.3 verfijnt de prestaties van het platform met updates voor Tuned, een set voorgeconfigureerde, architectuurbewuste prestatieprofielen. Tuned stelt IT-teams in staat om te leunen op de uitgebreide multi-architectuur expertise van Red Hat in het maximaliseren van de prestaties met verschillende hardware-architecturen. Bovendien blijft Red Hat Insights standaard beschikbaar voor ondersteunde Red Hat Enterprise Linux systemen. Red Hat Insights is ontworpen om Red Hat's decennialange Linux know-how te leveren als een proactieve monitoring- en hulpdienst en bevat nu ook specifieke administrator-views voor SAP HANA-implementaties.

Uitbreiding van veilige Linux-implementaties
Het leveren van een veiliger platform blijft voorop staan in Red Hat Enterprise Linux 8.3. Zo zijn er nieuwe Secure Content Automation Protocol (SCAP) profielen toegevoegd voor de Center for Internet Security (CIS) Benchmark en de Health Insurance Portability and Accountability Act (HIPAA). Dit helpt IT-organisaties om hun systemen efficiënter en conform de regels te configureren, te laten voldoen aan de normen van de industrie/overheid en een breder scala aan best practices op het gebied van beveiliging.

De systeemrollen voor beveiligingstaken zijn uitgebreid met identiteitsmanagement-configuratie, certificaatbeheer en Network-Bound Disk Encryption (NBDE). Deze systeemrollen bieden beheerders een manier om de beveiliging van hun systemen sneller en efficiënter uit te breiden en tegelijkertijd het risico op menselijke fouten te verlagen bij de implementatie van deze configuraties.

Basis voor cloud-native innovatie
Red Hat Enterprise Linux 8.3 bouwt voort op eerdere innovaties van Red Hat Enterprise Linux 8 met updates voor Application Streams, waarbij ontwikkelaars-frameworks, databases, containertools en andere middelen worden gescheiden van de basiscomponenten van het besturingssysteem. Nieuwe ondersteunde ontwikkelaars-tools zijn onder andere Node.js 14, Ruby 2.7 en vele andere, waarbij eerdere versies nog steeds toegankelijk zijn om de productieconsistentie te behouden.

Voor het bouwen van cloud-native applicaties biedt het platform bijgewerkte container-images voor Buildah en Skopeo. Die zijn bedoeld om de frictie tussen ontwikkelaars- en operations-teams in containerimplementaties te verlagen door het bouwen en inzetten van containergebaseerde applicaties gemakkelijker te maken. Podman 2.0 is ook inbegrepen en biedt een nieuwe REST API die gebruikers in staat stelt om containercode en tooling te behouden die voorheen gebaseerd waren op de Docker Container Engine met een grotere programmatische controle.

Beschikbaarheid
Red Hat Enterprise Linux 8.3 komt de komende weken beschikbaar en is toegankelijk via het Red Hat Customer Portal voor alle actieve Red Hat Enterprise Linux abonnementen.

Quotes
Stefanie Chiras, senior vice president en general manager, Red Hat Enterprise Linux bij Red Hat
“Innovatie en enterprise stabiliteit sluiten elkaar niet uit. Red Hat Enterprise Linux heeft dit decennialang laten zien en zet deze trend voort met Red Hat Enterprise Linux. 8.3. Van het leveren van de nieuwste ondersteunde ontwikkelaarstools via Application Streams tot het nog toegankelijker maken van dit toonaangevende enterprise Linux-platform voor systeembeheerders, blijven we Linux versterken als het fundament voor de digitale transformatie van organisaties.”

###

Aanvullende informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier vanopen sourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt eencommunity-gedrevenbenadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux and the Red Hat logo are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Code24 B.V.
Logo UcaaS
Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV