Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau
PR: CFF Communications

Haaglanden Medisch Centrum (HMC) stapt als eerste Nederlandse ziekenhuis over naar publieke ERP Cloud

HMC brengt onder andere Finance, Procurement en Supply Chain Management onder in Oracle Cloud ERP

Utrecht, 29 oktober 2020 – In het streven één van de meest innovatieve ziekenhuizen van Nederland te zijn, heeft Haaglanden Medisch Centrum (HMC) ervoor gekozen om verschillende kernprocessen vanuit de publieke cloud te ondersteunen. HMC is hiermee het eerste Nederlandse ziekenhuis dat de stap naar de ERP cloud maakt. De strategische keuze voor deze SaaS-oplossing moet het Haagse medisch centrum helpen om bedrijfsmodellen en -processen snel aan te passen, zodat kosten verlaagd worden, prognoses aangescherpt en er verder geïnnoveerd kan worden.

Naadloze organisatie
HMC is een financieel gezond ziekenhuis dat erop gericht is zorg van goede kwaliteit te leveren. Om dit in de toekomst zo te houden, moet het inspelen op veranderingen in de zorg en maatschappij. In tijden waarin zorgvragen complexer worden, er te weinig zorgpersoneel is en ziekenhuizen door landelijke afspraken niet meer mogen groeien terwijl de druk op het zorgsysteem alleen maar toeneemt, ziet HMC niet alleen uitdagingen, maar ook kansen. Door innovaties kan zorg steeds meer thuis of in de buurt van de patiënt geleverd worden. Door de ERP-omgeving in een modern innovatief jasje te stoppen, krijgt het ziekenhuis eenvoudig volledig inzicht in de financiën en activiteiten van het ziekenhuis. De Oracle Cloud ERP zorgt voor een naadloze organisatie en gebruiksgemak.

Als eerste naar de cloud
HMC draaide alweer 16 jaar op zijn lokale applicatie, de Oracle E-Business Suite. Hoewel dit een robuust systeem betreft, sloot deze niet meer volledig aan op de eisen en wensen van het ziekenhuis. Het Haags Medisch Centrum stond voor de keuze om ofwel zijn huidige E-Business Suite te upgraden dan wel de beweging te maken naar de cloud. HMC koos voor het laatste. Een spannende stap, om een goed werkend systeem te vervangen voor een SaaS-omgeving die nog niet eerder werkzaam was in een Nederlandse zorginstelling. Het past bij HMC’s streven om voorloper te zijn op het gebied van innovatie in de zorg.

“Wij zijn als HMC op weg om één van de meest innovatieve ziekenhuizen van Nederland te worden. Wij kiezen ervoor de zorg écht anders te organiseren. De stap naar de cloud past bij onze ambitie en we zijn er trots op dat we deze als eerste Nederlandse ziekenhuis, samen met Oracle, hebben kunnen zetten", aldus Patrick de Bruijn, afdelingsmanager bij het Haaglanden Medisch Centrum.

Veerkracht en flexibiliteit
Dankzij de Oracle Cloud ERP heeft HMC nu meer dan ooit de mogelijkheid om bedrijfsmodellen en -processen snel aan te passen, zodat de kosten verlaagd kunnen worden, prognoses worden aangescherpt en er uiteindelijk meer innovatiekracht is. In een tijd waarin er extreem veel van ons zorgsysteem wordt gevraagd, hebben medewerkers dankzij de cloud nu sneller toegang tot meer efficiënte processen. Hierdoor kan er weer meer tijd en energie besteed worden aan datgene wat er echt toe doet; zorg verlenen en het centraal stellen van de patiënt.

“Oracle ontzorgt zijn klanten doordat bestaand maatwerk wordt vervangen door standaardoplossingen en toekomstige functionaliteit en innovatie reeds inbegrepen zit in deze clouddienstverlening. Hierdoor kunnen ziekenhuizen zich weer meer focussen op de zorg en hun bijbehorende kerntaken. Iets wat in de huidige, uitdagende tijd wellicht belangrijker is dan ooit”, zo besluit Edith Bevers, VP ERPM BeNeLux bij Oracle.

Over Oracle
De Oracle Cloud biedt een complete suite van geïntegreerde applicaties voor Sales, Service, Marketing, Human Resources, Finance, Supply Chain en Manufacturing, en hoog geautomatiseerde en veilige tweedegeneratie-infrastructuur, zoals de Oracle Autonomous Database. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), ga naar oracle.com.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Contactinformatie:
Julien Harbers
PR Manager Oracle BeNeLux
E: julien.harbers@oracle.com
Laatste van Oracle Nederland
Katoen Natie stapt over naar Oracle Cloud ERP

Wereldwijd onderzoek: 82% van de werknemers denkt dat robots hun mentale gezondheid beter kunnen ondersteunen dan mensen
Oracle Nederla.. contact

Logo Oracle Nederland

www.oracle.com/nl
Oracle Nederla.. sociaal

Oracle Nederla.. tweets

Logo Code24 B.V.
Logo UcaaS
Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV