www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: MCS PR

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Amsterdam, 29 oktober 2020 - NorthC Datacenters, de grootste regionale datacenterprovider van Nederland, heeft Bart van Aanholt (48) aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO). Van Aanholt is in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de commerciële strategie en verdere groei van NorthC. Hiervoor was hij 16 jaar werkzaam bij Level3 Communications/CenturyLink/ Lumen Technologies. Daar heeft hij in zijn voorlaatste functie als Country Director Benelux & Nordics een centrale rol gespeeld in de transitie van een centraal aangestuurde organisatie naar zelfstandig opererende lokale vestigingen. In zijn laatste functie heeft Bart leiding gegeven aan sales, pre-sales en field marketing voor de EMEA-markten buiten de UK.

“De datacenterindustrie en vooral NorthC kenmerken zich door een sterke groei en enorme innovatiedrang. Het datacenter is het hart van iedere cloudomgeving en dat besef begint bij steeds meer organisaties door te dringen. Waar ICT en de cloud vroeger vooral op de agenda van de ICT-manager en de CIO stonden, is het inmiddels een strategisch onderwerp voor de CEO of MD”, zegt Van Aanholt. “Daarmee zien we ook dat de traditionele rol van NorthC als aanbieder van co-locatiediensten veranderd is in de richting van vertrouwd adviseur op het gebied van digitale transformatie, transitie naar de cloud en connectiviteitsvraagstukken. Er is hier een enorme wil om te investeren en we zijn aan het kijken waar we kunnen uitbreiden. Daarbij is het geweldig om te merken dat hier een soort startup mentaliteit heerst, met een enorme energie en drive om iets nieuws op te bouwen, ook al telt NorthC inmiddels tien datacenters in het hele land.”

Van Aanholt ziet de regionale focus van NorthC als een belangrijke USP en als vertrekpunt voor het uitbreiden van regionale samenwerkingsverbanden. “De propositie en strategie van NorthC is erop gericht om klanten in de regio de digitale infrastructuur en diensten te bieden die ze nodig hebben, dichtbij en afgestemd op de lokale behoeften. Die propositie wil ik verder versterken en uitbouwen, zodat klanten bij ons en onze regionale partners terechtkunnen voor alle zaken die nodig zijn voor een solide digitale strategie, van connectiviteit en hybride clouddiensten tot backup en security.”

“In Bart van Aanholt hebben we een ervaren professional met een zeer lang track record in de ICT-industrie aangetrokken. Ik ben ervan overtuigd dat zijn kennis en ervaring een belangrijke bijdrage gaan leveren bij het realiseren van onze groeidoelstellingen en bij het aanboren van nieuwe markten”, zegt Alexandra Schless, CEO van NorthC Datacenters. “Wij willen onze regionale focus verder versterken en onze klanten ondersteunen en ontzorgen bij hun digitale transformatie. Dat gaan we doen met een sterk en compleet ecosysteem van partners, carriers en cloudaanbieders. Bart gaat een belangrijke rol spelen in het sluiten van nieuwe partnerschappen en het verder aanscherpen van onze strategie. Daarnaast gaat hij zich ook bezighouden met internationale partners en klanten.”

Bart van Aanholt is getrouwd en woont met zijn vrouw en dochter in Amstelveen. In zijn vrije tijd is hij vaak op de tennis- of golfbaan te vinden.

Over NorthC
Met tien datacenters is NorthC het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland, dat zowel grote organisaties en overheidsinstellingen bedient, als cloud- en IT-dienstverleners en kleinere ondernemingen. NorthC onderscheidt zich onder andere door een sterke lokale aanwezigheid in de verschillende regio’s, kwalitatief hoogwaardige diensten en maatwerk op het gebied van connectiviteit en hybride cloudoplossingen. Dankzij nauwe samenwerking met regionale IT-partners kan NorthC totaaloplossingen aanbieden die klanten helpen bij hun digitale transformatie. Gezamenlijk hebben de tien vestigingen een totaaloppervlakte van bijna 55.000m2 en een elektrisch vermogen van 35 megawatt. Kijk voor meer informatie op www.NorthCdatacenters.com.

Contactpersonen voor de pers
NorthC Datacenters, Lisa da Licho, Marketing Manager, lisa.dalicho@NorthCdatacenters.com,
MCS PR, NorthC Persdesk, NorthCw@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.
Laatste van NorthC Datacenters
NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

NorthC Datacenters breidt datacenter in Groningen uit

NorthC en NL-ix breiden samenwerking uit
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo MCS PR

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks