www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: MCS PR

NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Amsterdam, 29 oktober 2020 - NorthC Datacenters, de grootste regionale datacenterprovider van Nederland, heeft Bart van Aanholt (48) aangesteld als Chief Commercial Officer (CCO). Van Aanholt is in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor de commerciële strategie en verdere groei van NorthC. Hiervoor was hij 16 jaar werkzaam bij Level3 Communications/CenturyLink/ Lumen Technologies. Daar heeft hij in zijn voorlaatste functie als Country Director Benelux & Nordics een centrale rol gespeeld in de transitie van een centraal aangestuurde organisatie naar zelfstandig opererende lokale vestigingen. In zijn laatste functie heeft Bart leiding gegeven aan sales, pre-sales en field marketing voor de EMEA-markten buiten de UK.

“De datacenterindustrie en vooral NorthC kenmerken zich door een sterke groei en enorme innovatiedrang. Het datacenter is het hart van iedere cloudomgeving en dat besef begint bij steeds meer organisaties door te dringen. Waar ICT en de cloud vroeger vooral op de agenda van de ICT-manager en de CIO stonden, is het inmiddels een strategisch onderwerp voor de CEO of MD”, zegt Van Aanholt. “Daarmee zien we ook dat de traditionele rol van NorthC als aanbieder van co-locatiediensten veranderd is in de richting van vertrouwd adviseur op het gebied van digitale transformatie, transitie naar de cloud en connectiviteitsvraagstukken. Er is hier een enorme wil om te investeren en we zijn aan het kijken waar we kunnen uitbreiden. Daarbij is het geweldig om te merken dat hier een soort startup mentaliteit heerst, met een enorme energie en drive om iets nieuws op te bouwen, ook al telt NorthC inmiddels tien datacenters in het hele land.”

Van Aanholt ziet de regionale focus van NorthC als een belangrijke USP en als vertrekpunt voor het uitbreiden van regionale samenwerkingsverbanden. “De propositie en strategie van NorthC is erop gericht om klanten in de regio de digitale infrastructuur en diensten te bieden die ze nodig hebben, dichtbij en afgestemd op de lokale behoeften. Die propositie wil ik verder versterken en uitbouwen, zodat klanten bij ons en onze regionale partners terechtkunnen voor alle zaken die nodig zijn voor een solide digitale strategie, van connectiviteit en hybride clouddiensten tot backup en security.”

“In Bart van Aanholt hebben we een ervaren professional met een zeer lang track record in de ICT-industrie aangetrokken. Ik ben ervan overtuigd dat zijn kennis en ervaring een belangrijke bijdrage gaan leveren bij het realiseren van onze groeidoelstellingen en bij het aanboren van nieuwe markten”, zegt Alexandra Schless, CEO van NorthC Datacenters. “Wij willen onze regionale focus verder versterken en onze klanten ondersteunen en ontzorgen bij hun digitale transformatie. Dat gaan we doen met een sterk en compleet ecosysteem van partners, carriers en cloudaanbieders. Bart gaat een belangrijke rol spelen in het sluiten van nieuwe partnerschappen en het verder aanscherpen van onze strategie. Daarnaast gaat hij zich ook bezighouden met internationale partners en klanten.”

Bart van Aanholt is getrouwd en woont met zijn vrouw en dochter in Amstelveen. In zijn vrije tijd is hij vaak op de tennis- of golfbaan te vinden.

Over NorthC
Met tien datacenters is NorthC het grootste regionale datacenterbedrijf in Nederland, dat zowel grote organisaties en overheidsinstellingen bedient, als cloud- en IT-dienstverleners en kleinere ondernemingen. NorthC onderscheidt zich onder andere door een sterke lokale aanwezigheid in de verschillende regio’s, kwalitatief hoogwaardige diensten en maatwerk op het gebied van connectiviteit en hybride cloudoplossingen. Dankzij nauwe samenwerking met regionale IT-partners kan NorthC totaaloplossingen aanbieden die klanten helpen bij hun digitale transformatie. Gezamenlijk hebben de tien vestigingen een totaaloppervlakte van bijna 55.000m2 en een elektrisch vermogen van 35 megawatt. Kijk voor meer informatie op www.NorthCdatacenters.com.

Contactpersonen voor de pers
NorthC Datacenters, Lisa da Licho, Marketing Manager, lisa.dalicho@NorthCdatacenters.com,
MCS PR, NorthC Persdesk, NorthCw@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.
Laatste van NorthC Datacenters
NorthC Datacenters benoemt Bart van Aanholt tot Chief Commercial Officer

Data Gravity zorgt voor een terugkeer van gedistribueerde computing

NorthC is de nieuwe naam van The Datacenter Group en NLDC

Logo MCS PR
NorthC Datacen.. contact

Logo NorthC Datacenters

www.northcdatacenters.com
NorthC Datacen.. sociaal

NorthC Datacen.. tweets

Logo Code24 B.V.
Logo UcaaS
Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Luzac
Logo FIQAS Software B.V.
Logo Conclusion