Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Onderzoek Auth0: bedrijven die SaaS-componenten gebruiken, innoveren en lanceren sneller

Inbreng van de ontwikkelaar bij aankoopbeslissingen is van cruciaal belang voor productiviteit en tevredenheid.

BELLEVUE, Wash. – 29 oktober 2020 Auth0, het identiteitsplatform voor applicatieteams, heeft de resultaten gepubliceerd van zijn wereldwijde onderzoek ‘How Development Teams Purchase SaaS’, in samenwerking met Bessemer Venture Partners. Deze digitale onderzoeksenquête, afgenomen door SD Times, is uitgevoerd onder respondenten uit grote en kleine(re) bedrijven, uit verschillende sectoren en regio’s en met verschillende rollen binnen een applicatieontwikkelingsteam. Het onderzoek onthulde twee trends: bedrijven die SaaS-componenten implementeren, innoveren sneller dan bedrijven die dat niet doen; en bedrijven die sneller innoveren, vertrouwen meer op de inbreng van ontwikkelteams voor de aankoop van SaaS-componenten.

Het bouwen van software is noodzakelijk geworden voor bedrijven om te kunnen concurreren in de huidige, door de cloud gedomineerde markt. SaaS-componenten zoals authenticatie, monitoring en betalingsverwerking zijn zeer waardevolle bouwstenen voor ontwikkelteams, waarmee ze sneller en slimmer applicaties bouwen. De bevindingen uit het onderzoek laten een correlatie zien tussen het gebruik van SaaS-componenten en de snelheid en frequentie van het vrijgeven van nieuwe diensten:
  • Meer dan de helft van de respondenten (51 procent) die een keer per maand of vaker nieuwe functies vrijgeven, maakt in meer dan de helft van hun applicaties gebruik van SaaS-componenten.
  • 80 procent van de respondenten die nieuwe functies langzamer vrijgeven (een keer per maand tot een keer per twaalf maanden), gebruikt in het merendeel van zijn applicaties geen SaaS-componenten.
  • 'Tijdbesparing en wendbaarheid' werd als belangrijkste reden genoemd (76 procent) voor het gebruik van SaaS-componenten, gevolgd door 'functies en functionaliteit' en 'de inzet van technische expertise'.
Er zijn nog steeds enorme marktkansen voor de integratie van SaaS-componenten die onbenut blijven, en 58 procent van de respondenten zegt dat hun bedrijf de investeringen in externe SaaS-diensten komend jaar zal verhogen. De applicatiecomponenten die worden genoemd als het lastigst om zelf te bouwen zijn: 1) betalingsverwerking; 2) authenticatie; 3) gegevensbeheer en -opslag. In elke functie SaaS-componenten implementeren is de investering meer dan waard. Van alle respondenten die een SaaS-platform voor authenticatie gebruiken, geeft 83 procent aan een kortere time-to-market te hebben.

"Als vroege investeerders in deze categorie zijn we weggeblazen door de enorme groei van cloud computing dit jaar, vooral in deze moeilijke tijden", zegt Ethan Kurzweil, partner bij Bessemer Venture Partners. "2020 leverde het bewijs dat cloud de basis is voor digitale bedrijfsvoering en software. Voor ondernemingen over de hele wereld is het belangrijker dan ooit om SaaS-componenten te integreren om tijd en kosten te besparen en producten te innoveren. Het onderzoek van Auth0 onderstreept de waarde en rol van ontwikkelplatforms bij het aanjagen van de snelheid en de waarde van softwareontwikkeling".

De manier waarop SaaS-componenten worden geselecteerd was ook een hoofdthema van het onderzoek. Het blijkt dat ontwikkelaars er veel belang aan hechten om geraadpleegd te worden bij de aankoop van SaaS-componenten. Het onderzoek leverde daarnaast duidelijke resultaten over de manier waarop deze bedrijven de feedback van de ontwikkelingsteams meenemen in hun SaaS-aankoopbeslissingen. Het hebben van inspraak in de selectie van SaaS-componenten is belangrijk voor 91 procent van de ontwikkelaars. Wanneer ze inspraak hebben resulteert dat in meer werktevredenheid (88 procent) en productiviteit (87 procent).

Alessandro Orrù, senior engineeringmanager bij Moneyfarm: "Onze focus ligt op onze producten en diensten. Auth0 heeft ons interne ontwikkelteam vrijgemaakt om zich te concentreren op zijn kerntaken. Dit betekent dat we belangrijke functies via microservices efficiënter kunnen introduceren zonder ons eigen team onder druk te zetten.”

Shiven Ramji, Chief Product Officer bij Auth0: "Auth0 is gebaseerd op het idee dat ontwikkelaars zich moeten kunnen focussen op de innovaties die belangrijk zijn voor hun klanten. Dit onderzoek versterkt die overtuiging alleen maar, en het is fantastisch om te zien dat ontwikkelaars een steeds grotere invloed hebben binnen hun bedrijven bij het nemen van belangrijke zakelijke beslissingen. Deze enquête bevestigt de grote invloed van SaaS-componenten op de algehele productiviteit en de samenwerking tussen teams. We bevinden ons nog in de beginfase van de adoptie, en diensten zoals authenticatie zullen steeds vaker worden ingezet, vooral omdat SaaS-componenten steeds wijdverspreider zijn.”

Over het onderzoek
Het onderzoek werd door SD Times online blind uitgevoerd onder 352 respondenten. 64 procent hiervan is afkomstig uit Noord-Amerika, 20 procent uit EMEA, 15 procent uit APAC en 1 procent uit Zuid-Amerika. De volledige enquête ‘How Development Teams Purchase SaaS’ is hier te downloaden.

Over Auth0
Auth0 biedt een platform voor verificatie, autorisatie en beveiligde toegang voor applicaties, apparaten en gebruikers. Beveiligings- en applicatieteams vertrouwen op de eenvoud, schaalbaarheid en expertise van Auth0 om identiteit voor iedereen te laten werken. Auth0 bewaakt maandelijks meer dan 4,5 miljard inlogtransacties, beveiligt identiteiten zodat innovators kunnen innoveren en stelt internationale ondernemingen in staat om hun klanten over de hele wereld betrouwbare, superieure digitale ervaringen te bieden.

Ga voor meer informatie naar https://auth0.com of volg @auth0 op Twitter.
Laatste van Auth0
9 op de 10 consumenten recyclet wachtwoorden

Auth0 benoemt Lucy McGrath tot vicepresident Privacy

Europese Dag van de Privacy: een checklist voor het beveiligen van je persoonlijke informatie
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo LVTPR
Auth0 contact

Logo Auth0

Auth0 sociaal

Auth0 tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet