www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat kondigt algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33

Amsterdam, 28 oktober 2020 – Het Fedora Project, een door Red Hat, Inc. gesponsord en community-gedreven open-source samenwerking, kondigt de algemene beschikbaarheid aan van Fedora 33, de nieuwste versie van dit volledig open source besturingssysteem. De verbeteringen zijn vooral gericht op het optimaliseren van de algehele ervaring voor zowel nieuwe als geavanceerde gebruikers. Zo zijn onder andere een gebruiksvriendelijker ontwerp en een volwassener bestandssysteem geïmplementeerd, terwijl Fedora 33 tegelijkertijd een fundament biedt voor nieuwe toepassingen, zoals Internet-of-Things (IoT) en edge computing.

Bij elke nieuwe Fedora-versie worden verbeteringen toegepast met alle niveaus van gebruikers in gedachten. Daarnaast blijft het Fedora Project zich inzetten om altijd het nieuwste te brengen wat de open-sourcewereld te bieden heeft. Fedora 33 bevat onder andere de volgende updates:
  • De introductie van Gnome 3.38 brengt met een nieuwe Tour-applicatie de hoofdfunctionaliteit van het bureaublad op de voorgrond en ververst de hulpprogramma's waardoor nieuwe gebruikers gemakkelijker aan de slag kunnen. Voor ontwikkelaars en geavanceerde gebruikers maakt Boxes het nu mogelijk om libvirt XML van virtuele machines (VM's) direct te bewerken, waardoor ze geavanceerde instellingen kunnen wijzigen die niet beschikbaar zijn in de gebruikersinterface. En voor het plezier van alle gebruikers heeft Fedora Workstation nu een geanimeerde achtergrond, gebaseerd op het tijdstip van de dag.
  • Alle Fedora desktopversies gebruiken nu BTRFS als het standaard bestandssysteem. BTRFS is een stabiel en volwassen bestandssysteem met moderne functies zoals gegevensintegriteit, compressie, ondersteuning voor meerdere apparaten en meer. Hiermee is de basis gelegd voor toekomstige verbeteringen.
  • Nieuwe functies voor Fedora IoT, nu opgewaardeerd naar Edition-status, bieden een sterk besturingssysteem voor IoT- en edge computing-toepassingen. De Edition introduceert Platform AbstRaction for SECurity (PARSEC), een open source-initiatief om een gemeenschappelijke API te bieden voor hardwarebeveiliging en cryptografische diensten in een platform-agnostische omgeving.
Daarnaast bevat Fedora 33 bijgewerkte programmeertalen en system library-pakketten, waaronder Python 3.9, Ruby on Rails 6.0 en Perl 5.32. In Fedora KDE wordt de EarlyOOM service nu door middel van details ingeschakeld om de gebruikerservaring in situaties met weinig geheugen te verbeteren.

Quote

Matthew Miller, projectleider van Fedora bij Red Hat.
"In het hart van Fedora streven we naar het aanbieden van een gratis, innovatief, open source platform voor hardware, clouds en containers, dat eenvoudig te gebruiken is, waar je ook begint. Fedora 33 maakt die belofte waar met updates voor zowel nieuwe als geavanceerde gebruikers, maar houdt daarnaast ook nieuwe en spannende use cases in gedachten, zoals edge computing en het IoT, ter onderondersteuning van voortdurende innovatie."

###

Aanvullende informatie
Bezoek voor aanvullende vragen het Ask Fedora gebruikersgedreven platform

Probeer hier de nieuwste release or update je huidige Fedora-besturingssysteem door deze eenvoudige instructies te volgen.

Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van open sourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Fedora, Red Hat and the Red Hat logt are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.

Laatste van Red Hat, Inc.

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Code24 B.V.
Logo UcaaS
Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV