www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
PR: ItsaRep

Western Digital en Dropbox werken samen om de implementatie van cloudinfrastructuur te versnellen

Dropbox een van de eerste die Ultrastar 20TB SMR HDD kwalificeert

Dropbox Inc., een wereldwijd samenwerkingsplatform, heeft de Ultrastar DC HC650 20TB hostmanaged shingled magnetic recording (SMR) harde schijven (HDD) gekwalificeerd. De Western Digital SMR HDD's dienen als basis voor Dropbox’ op maat gemaakte multi-exabyte opslagplatforms. Dropbox profiteert daarmee van de hoogste opslagdichtheid met de laagste TCO (Total Cost of Ownership), zonder levensduur en beschikbaarheid van data voor zijn ruim 600 miljoen klanten op te offeren.

Ultrastar DC HC650 20TB HDD’s leveren ongeëvenaarde TCO door een grotere opslagdichtheid en verbeterde energie-efficiëntie. Cloud- en enterprise-klanten erkennen de voordelen van SMR-HDD's en passen de technologie toe om de enorme groei van data bij te houden. Dankzij lagere kosten per terabyte, hogere dichtheid, laag vermogen en hoge betrouwbaarheid draagt de langetermijnwaarde bij aan de winst, zeker gezien de opslagbehoefte op exabyte-schaal en de bijbehorende kapitaal- en operationele kosten van het datacenter.

Eerste 20TB in de branche
De Ultrastar DC HC650 HDD’s maken gebruik van verschillende complementaire technologische innovaties, waaronder de eerste implementatie van Energy Assisted Magnetic Recording (EAMR), de eerste triple-stage actuator (TSA) in de branche en de vijfde generatie HelioSeal-technologie.

"We werken al vele jaren samen met Western Digital, gedurende verschillende fasen van de ontwikkeling van ons opslagplatform", zegt Andrew Fong, vice-president engineering van Dropbox. “Online tools en services zijn belangrijker dan ooit tevoren, dus we moeten snel kunnen innoveren, functionaliteit uitbreiden en opschalen om concurrerend te blijven. We kijken ernaar uit om de 20TB SMR harde schijven met een hogere capaciteit in te zetten om onze kosten verder te verlagen en onze klanten nog meer waarde te bieden. Western Digital is een belangrijke strategische partner waarmee we continu de grenzen van de cloudinfrastructuur kunnen verleggen."

"Dropbox was een pionier in het op grote schaal toepassen van SMR. Hun toewijding geeft nu ze een early mover-voordeel door snelle ontwikkeling van de hoogste capaciteit HDD's in hun cloudinfrastructuur mogelijk te maken”, aldus Andrew Dorian, vice-president enterprise harde schijven bij Western Digital. "We zijn verheugd om onze langdurige samenwerking met Dropbox voort te zetten en hen te helpen opschalen zodat ze profiteren van de groeiende klantvraag naar clouddiensten, online opslag en samenwerkingstools."

Western Digital SMR HDD's zijn een integraal onderdeel van Zoned Storage, een open-source, op standaarden gebaseerd initiatief dat voortbouwt op de synergieën van SMR HDD's en ZNS SSD's waardoor datacenters efficiënt kunnen schalen.

Over Western Digital
Western Digital creëert omgevingen waarin data kunnen aarden. Als leider in data-infrastructuur stimuleert het bedrijf de innovatie die nodig is om klanten te helpen bij het vastleggen, behouden, benaderen en transformeren van een steeds groter wordende diversiteit aan data. Overal waar data leven, van geavanceerde datacenters tot mobiele sensoren op persoonlijke apparaten, faciliteren hun leidende oplossingen de mogelijkheden van data.

De gegevensgerichte oplossingen bestaan uit de Western Digital-, G-Technology-, SanDisk- en WD-merken.

Voor meer informatie: WD, WD_Black en SanDisk.
Laatste van Western Digital Netherlands B.V.
Nieuwe Western Digital Ultrastar Edge-servers voor snellere rekenkracht op edge- en afgelegen locaties

Western Digital’s nieuwe geïntegreerde flash-platform vormt basis voor moderne slimme, mobiele technologieën

Western Digital breidt WD_BLACK gamingportfolio uit met drie nieuwe SSD’s
Western Digita.. contact

Logo Western Digital Netherlands B.V.

Western Digita.. sociaal

Logo E-mergo
Logo Schneider Electric
Logo GrassGreener Europe