www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

Ziggo biedt aan elf steden gigabit-internet

Landelijke uitrol volgt met ruim 650.000 gigabit-aansluitingen, zonder graven

Ziggo start vandaag met het aanbieden van supersnel internet met een downloadsnelheid tot 1 gigabit per seconde in elf steden tegelijk: Groningen, Apeldoorn, Almere, Zaanstad, Lelystad, Haarlem, Leeuwarden, Alkmaar, Purmerend, Weesp en Heerenveen. In één keer worden er ruim 650.000 huishoudens en bedrijfspanden aangesloten op Ziggo’s bestaande vaste gigabit-netwerk. Inclusief de regio's Utrecht, Den Haag, Rotterdam en Amsterdam biedt Ziggo aan meer dan 2 miljoen aansluitingen supersnel internet.

Dit jaar staan er nog meer steden op de planning voor de uitrol van gigabit-internet, waaronder Arnhem, Nijmegen en Wageningen. Eind 2020 biedt Ziggo gigabit-snelheden aan circa 3 miljoen huishoudens en bedrijfspanden die zijn aangesloten op het Ziggo-netwerk.

Wim Willems wethouder gemeente Apeldoorn: "Met het verhogen van internetsnelheid op het netwerk van Ziggo komt de ambitie van Apeldoorn weer een stap dichterbij, namelijk voor 2022 is voor iedereen in onze gemeente snel internet mogelijk. Dat een snelle internetverbinding steeds belangrijker wordt, ondervinden we nu dagelijks. Tijdens het werken thuis, bij het volgen van onderwijs en privé bij het streamen van films of het spelen van games. Daarnaast is Apeldoorn future proof en klaar voor nieuwe toepassingen en het delen van grote hoeveelheden data, waarmee de gemeente onze stad nog leefbaarder kan maken."

Klaar voor de toekomst
"De uitrol van supersnel internet in Nederland past geheel binnen VodafoneZiggo's ambitie om Nederland klaar te maken voor de digitale toekomst", aldus Jeroen Hoencamp, CEO VodafoneZiggo: "Onder de noemer GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo, investeren we jaarlijks honderden miljoenen in een stabiel, innovatief en veilig netwerk. 'Gigabit zonder graven' is daar een belangrijk onderdeel van. Dankzij al deze investeringen om ons netwerk 1 gigabit geschikt te maken, profiteren niet alleen klanten die kiezen voor de hoogste internetsnelheid. Ook alle aangesloten klanten profiteren automatisch van een snellere en stabielere netwerkverbinding zonder iets te hoeven doen."

Netwerk investeringen
Afgelopen tijd werd het kabelnetwerk in deze 11 steden technisch voorbereid op gigabit-internet. Ziggo-monteurs plaatsten bij huisaansluitingen meer dan 936.000 nieuwe connectoren en vervingen ruim 87.000 aansluitkabels in ruim 50.000 straatkasten. Bij elkaar meer dan 93 kilometer nieuwe netwerkbekabeling in straatkasten en wijkcentrales. Dankzij al deze vernieuwingen wordt supersnel internet niet per straat of wijk beschikbaar, maar schakelt Ziggo in één keer hele steden of regio's aan.

Signaal 97% via glasvezel
Ziggo combineert in zijn ''hybride'' vaste netwerk glasvezel en coax. De weg die het internetsignaal van bijvoorbeeld de studio naar een huisaansluiting aflegt, verloopt over het Ziggo-netwerk voor gemiddeld 97% via glasvezel. Alleen het laatste deel, van de wijk tot in de huiskamer, gaat via coaxkabel. Op dit coaxdeel past Ziggo de technologie DOCSIS 3.1 toe waarmee ook onbeperkt hoge internetsnelheden te behalen zijn met nu al een downloadsnelheid tot 1 Gbps. Deze technologie zorgt dat binnen een aantal jaar snelheden tot zelfs 10 gigabit per seconde mogelijk worden. Ook de uploadsnelheden gaan op termijn omhoog.

GIGA-abonnement
Ziggo's nieuwe abonnementsvorm 'GIGA' bestaat uit: internet tot 1 Gbps download en 50 Mbps upload, het meest uitgebreide tv-zenderpakket via de interactieve Mediabox Next, Ziggo Movies & Series (Home of HBO), Ziggo Sport, Ziggo GO-app en een vaste telefoonaansluiting.

Lees hier meer over GigaNet, het krachtige netwerk van Vodafone en Ziggo.
Laatste van Ziggo
Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio

Ziggo klanten in regio Alphen aan den Rijn stappen over op digitale radio

Ziggo klanten in regio Capelle aan den IJssel stappen over op digitale radio
Ziggo contact

Logo Ziggo

+31 (0)88 - 717 0 717
  pers@office.ziggo.nl
  www.ziggo.nl
Ziggo sociaal

Ziggo tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis