www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau

E-commercesector vraagt consument op tijd cadeautjes te bestellen

De feestdagen zorgen ieder jaar voor een flinke toename in online bestellingen. Webwinkels verwachten dit jaar een extra omzetstijging van meer dan 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, mede door de COVID-19-maatregelen. Een enkeling verwacht zelfs een verdubbeling. Dat blijkt uit een rondgang van Thuiswinkel.org onder de webwinkels. Webwinkels en vervoerders nemen extra maatregelen om in deze drukke periode alle vraag op tijd te kunnen verwerken. Ook roepen ze met de campagne Wees voorbereid – Bestel op tijd consumenten op om tijdig hun cadeaus te bestellen.

Vandaag gaat de campagne Wees voorbereid – Bestel op tijd van start. In de campagne staat Sinterklaas centraal, die blij is omdat de pakjes op tijd besteld en bezorgd zijn. De consument kan de Sint een handje helpen om alle cadeautjes op tijd onder de schoorsteen te krijgen.

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, hoopt dat de consument gehoor geeft aan de oproep. “De e-commercebranche kijkt altijd enorm uit naar de feestdagen, de drukste maar ook leukste tijd van het jaar. Zeker in dit onzekere jaar door de coronacrisis is het belangrijk dat de mensen veilig hun cadeautjes kunnen bestellen om toch een fijne tijd te maken van de feestdagen. Webwinkels en vervoerders doen er alles aan om ondanks de moeilijk voorspelbare toekomst de juiste prognoses te maken en voorbereidingen te treffen, zoals het uitbreiden van de capaciteit en inzetten van extra mankracht en transport. Zij zullen consumenten zo goed mogelijk informeren over wanneer zij hun pakketjes kunnen verwachten. De consument kan ook een handje helpen. Hoe eerder er besteld wordt, hoe meer spreiding en minder bezorgdruk in enkele dagen.”

Piekdagen

De piekdagen in aantal bestellingen liggen dit jaar naar verwachting op Black Friday (27 november) en Cyber Monday (30 november). Deze dagen vallen vlak voor Sinterklaas. De piek komt boven op de toename in online aankopen door de coronacrisis. 80% van de webwinkels verwacht een stijging van de omzet door COVID-19, zo blijkt uit de inventarisatie van Thuiswinkel.org. Bij webwinkels wordt keihard gewerkt om alle cadeautjes in te pakken en bij de vervoerders worden in deze periode regelmatig twee keer zoveel pakketten als normaal verwerkten bezorgd. “We zien dat veel webwinkels al vroeg op de bestelpiek anticiperen. Sinds vorig jaar zijn ze al eerder hun kortingsacties gaan aanbieden. Bijvoorbeeld met mooie kortingsacties op Singles’ Day (11 november) en in de week voorafgaand aan Black Friday. Dit biedt niet alleen extra voordeel voor consumenten, maar voorkomt ook extra logistieke druk”, geeft Wijnand Jongen aan.

Op tijd besteld, op tijd bezorgd

Het kan op deze extreem drukke dagengebeuren dateen klein deel van de pakkettenniet– zoals ontvangers gewend zijn –direct verzonden en de volgende dag bezorgd kunnen worden. “Met de campagne ‘Wees voorbereid – Bestel op tijd’, vragen we de consument daar rekening mee te houden en ruim van te voren te bestellen”, zegt Wijnand Jongen. “Let hierbij goed op de levertijd die door de webwinkel wordt aangegeven.”

Consumenten kunnen een aantal dingen doen:
  • Bestel de cadeaus ruim voor de dag dat je ze nodig hebt. Wacht niet tot het laatste moment als dat niet hoeft.
  • Bestel doordeweeks in plaats van in het weekend, om de piekdagen bij webwinkels en bezorgers te vermijden
  • Als je niet thuis bent, laat dan je pakketten afleveren op een servicepunt. De vervoerder komt dan niet voor een dichte deur te staan, je kunt het pakket ophalen wanneer je wilt en je voorkomt dat het voortijdig in handen komt van degene die je wilt verrassen.
  • Als je het graag thuisbezorgd wilt hebben, kies dan een moment waarop je zeker weet dat je thuis bent. Wijzig de bezorging als je plannen veranderen.Als bezorgers voor een dichte deur staan, duurt de bezorging van pakketten langer.
  • Meld je aan voor de nieuwsbrief van je favoriete webwinkel, zodat je weet welke aanbiedingen er zijn en wanneer.
  • Veel webwinkels geven ook kortingen rond Singles’ Day op 11 november. Ook zijn in de week voorafgaand aan Black Friday al veel producten met korting verkrijgbaar. Wachten tot die ene vrijdag is dus in veel gevallen niet nodig.
  • Probeer je aankopen te bundelen bij de webshop en koop je cadeautjes in één keer bij de webwinkel.
  • Benieuwd wanneer je pakketje binnenkomt? Houd dan de website van de betreffende webwinkel en je e-mail of app van de vervoerder in de gaten.

Meer informatie

Ga voor meer informatie over de campagne naar thuiswinkel.org/besteloptijd. Daarnaast kun je hier de commercial van de campagne bekijken en hier het vignet dat voor de campagne is ontwikkeld downloaden.
Laatste van Thuiswinkel.org
Thuiswinkel.org lanceert international keurmerk: Shopping Secure

Helft zakelijk Nederland bestelt producten online

E-commercesector vraagt consument op tijd cadeautjes te bestellen
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement
Van Delen Telecom en MCS werken samen om veilige Internet of Things-oplossingen te implementeren

Eén op de vijf HR-professionals: in 2030 wordt men ontslagen via een systeem

Finance krijgt prominentere positie in veranderende wereld

Aartsen kiest Thinkwise low-code platform voor digitalisering bedrijfsprocessen

Maximale digitale transformatie in CPG-segment door samenwerking Schneider Electric en ProLeiT

Planalyse voegt data storytelling van Toucan Toco toe aan portfolio
Thuiswinkel.or.. contact

Logo Thuiswinkel.org

Thuiswinkel.or.. sociaal

Thuiswinkel.or.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton