www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

E-commercesector vraagt consument op tijd cadeautjes te bestellen

De feestdagen zorgen ieder jaar voor een flinke toename in online bestellingen. Webwinkels verwachten dit jaar een extra omzetstijging van meer dan 20% ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar, mede door de COVID-19-maatregelen. Een enkeling verwacht zelfs een verdubbeling. Dat blijkt uit een rondgang van Thuiswinkel.org onder de webwinkels. Webwinkels en vervoerders nemen extra maatregelen om in deze drukke periode alle vraag op tijd te kunnen verwerken. Ook roepen ze met de campagne Wees voorbereid – Bestel op tijd consumenten op om tijdig hun cadeaus te bestellen.

Vandaag gaat de campagne Wees voorbereid – Bestel op tijd van start. In de campagne staat Sinterklaas centraal, die blij is omdat de pakjes op tijd besteld en bezorgd zijn. De consument kan de Sint een handje helpen om alle cadeautjes op tijd onder de schoorsteen te krijgen.

Wijnand Jongen, directeur van Thuiswinkel.org, hoopt dat de consument gehoor geeft aan de oproep. “De e-commercebranche kijkt altijd enorm uit naar de feestdagen, de drukste maar ook leukste tijd van het jaar. Zeker in dit onzekere jaar door de coronacrisis is het belangrijk dat de mensen veilig hun cadeautjes kunnen bestellen om toch een fijne tijd te maken van de feestdagen. Webwinkels en vervoerders doen er alles aan om ondanks de moeilijk voorspelbare toekomst de juiste prognoses te maken en voorbereidingen te treffen, zoals het uitbreiden van de capaciteit en inzetten van extra mankracht en transport. Zij zullen consumenten zo goed mogelijk informeren over wanneer zij hun pakketjes kunnen verwachten. De consument kan ook een handje helpen. Hoe eerder er besteld wordt, hoe meer spreiding en minder bezorgdruk in enkele dagen.”

Piekdagen

De piekdagen in aantal bestellingen liggen dit jaar naar verwachting op Black Friday (27 november) en Cyber Monday (30 november). Deze dagen vallen vlak voor Sinterklaas. De piek komt boven op de toename in online aankopen door de coronacrisis. 80% van de webwinkels verwacht een stijging van de omzet door COVID-19, zo blijkt uit de inventarisatie van Thuiswinkel.org. Bij webwinkels wordt keihard gewerkt om alle cadeautjes in te pakken en bij de vervoerders worden in deze periode regelmatig twee keer zoveel pakketten als normaal verwerkten bezorgd. “We zien dat veel webwinkels al vroeg op de bestelpiek anticiperen. Sinds vorig jaar zijn ze al eerder hun kortingsacties gaan aanbieden. Bijvoorbeeld met mooie kortingsacties op Singles’ Day (11 november) en in de week voorafgaand aan Black Friday. Dit biedt niet alleen extra voordeel voor consumenten, maar voorkomt ook extra logistieke druk”, geeft Wijnand Jongen aan.

Op tijd besteld, op tijd bezorgd

Het kan op deze extreem drukke dagengebeuren dateen klein deel van de pakkettenniet– zoals ontvangers gewend zijn –direct verzonden en de volgende dag bezorgd kunnen worden. “Met de campagne ‘Wees voorbereid – Bestel op tijd’, vragen we de consument daar rekening mee te houden en ruim van te voren te bestellen”, zegt Wijnand Jongen. “Let hierbij goed op de levertijd die door de webwinkel wordt aangegeven.”

Consumenten kunnen een aantal dingen doen:
  • Bestel de cadeaus ruim voor de dag dat je ze nodig hebt. Wacht niet tot het laatste moment als dat niet hoeft.
  • Bestel doordeweeks in plaats van in het weekend, om de piekdagen bij webwinkels en bezorgers te vermijden
  • Als je niet thuis bent, laat dan je pakketten afleveren op een servicepunt. De vervoerder komt dan niet voor een dichte deur te staan, je kunt het pakket ophalen wanneer je wilt en je voorkomt dat het voortijdig in handen komt van degene die je wilt verrassen.
  • Als je het graag thuisbezorgd wilt hebben, kies dan een moment waarop je zeker weet dat je thuis bent. Wijzig de bezorging als je plannen veranderen.Als bezorgers voor een dichte deur staan, duurt de bezorging van pakketten langer.
  • Meld je aan voor de nieuwsbrief van je favoriete webwinkel, zodat je weet welke aanbiedingen er zijn en wanneer.
  • Veel webwinkels geven ook kortingen rond Singles’ Day op 11 november. Ook zijn in de week voorafgaand aan Black Friday al veel producten met korting verkrijgbaar. Wachten tot die ene vrijdag is dus in veel gevallen niet nodig.
  • Probeer je aankopen te bundelen bij de webshop en koop je cadeautjes in één keer bij de webwinkel.
  • Benieuwd wanneer je pakketje binnenkomt? Houd dan de website van de betreffende webwinkel en je e-mail of app van de vervoerder in de gaten.

Meer informatie

Ga voor meer informatie over de campagne naar thuiswinkel.org/besteloptijd. Daarnaast kun je hier de commercial van de campagne bekijken en hier het vignet dat voor de campagne is ontwikkeld downloaden.
Laatste van Thuiswinkel.org
Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Vooral Nederlandse e-commercemarkt profiteert van groei online uitgaven

Marlene ten Ham gestart als directeur Thuiswinkel.org
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf