www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

Ondanks corona: voor het eerste zwarte cijfers voor BrightPensioen

Amsterdam 26 oktober 2020 – BrightPensioen schrijft dit jaar, vijf jaar na de oprichting, voor het eerst zwarte cijfers. Ondanks corona was de groei in de eerste helft van 2020 meer dan dezelfde periode in 2019. Omdat BrightPensioen niet verdient aan het belegd vermogen door de deelnemers, waarmee ze uniek zijn in Nederland, worden de inkomsten ook niet geraakt door dalende koersen en eventueel minder hoge inleg. Iets waar bijvoorbeeld vermogensbeheerders wel last van hebben.

BrightPensioen is de enige aanbieder in Nederland die geen geld verdient aan het pensioenvermogen van de deelnemers, maar werkt met een jaarlijks vast lidmaatschapsbedrag.Dé reden voor dit verdienmodel is dat er zo meer overblijft voor de deelnemers in hun pensioenpot. Alle deelnemers zijn mede-eigenaar via eendeelnemerscoöperatie waardoor ze zeggenschap hebben.Alssocial enterprisestreeft BrightPensioen geen winstmaximalisatie na, maar zoals elke gezonde organisatie moet het bedrijf wel winst maken. Zodra Bright winst gaat uitkeren, delen alle leden mee.

Sjaak Zonneveld, directeur BrightPensioen:“We zijn blij dat het doel om in het vijfde jaar na lancering zwarte cijfers te schrijven gehaald is. Ondanks corona - waardoor onze doelgroep van ondernemers en zzp’ers geraakt wordt - zijn we toch weer harder gegroeid dan vorig jaar. Het feit dat je bij Bright voor hetzelfde geld twee rekeningen kunt openen – een pensioenrekening én een beleggingsrekening – is in deze onzekere tijd voor ondernemers een geruststellend idee. Als je nog geen idee hebt of het een financieel goed jaar wordt dan leg je in op je beleggingsrekening waar je altijd nog bij kunt en dus als een flexibele buffer dient. Pas aan het einde van het jaar bepaal je zelf hoeveel je hierna wilt overzetten naar je pensioenrekening. Daarnaast zien we dat de combinatie om je pensioen en arbeidsongeschiktheid in één keer te regelen veel nieuwe leden heeft opgeleverd.”

Hoge NPS en steeds meer werkgevers
De groei van BrightPensioen komt onder andere door de hoge aanbevelingsgraad (NPS van 54) van de deelnemers die ook echte ambassadeurs blijken te zijn. Een aanzienlijk deel van de nieuwe klanten komt via bestaande leden binnen.

Naast individuele zzp’ers en werknemers kiezen ook steeds meer werkgevers voor het Amsterdamse bedrijf. Inmiddels zijn dat er ruim 500. Van jonge bedrijven in de startup en scale-up fase, tot volwassen bedrijven in branches als ICT, finance, marketing en overige zakelijke dienstverlening. Die geven de voorkeur aan de individuele oplossing van BrightPensioen boven een collectieve pensioenregeling bij een verzekeraar.

Zonneveld:”Het zijn vrijwel altijd bedrijven die geloven in de individuele vrijheid en verantwoordelijkheid van medewerkers. Ze vinden het belangrijk dat medewerkers een pensioenoplossing geboden wordt, maar vinden dat die daar zelf iets over te zeggen hebben. Ook het feit dat we duurzaam en tegen kostprijs beleggen is belangrijk. Doordat wij niet aan het pensioengeld van de medewerkers verdienen kunnen zij meer pensioen opbouwen.”

///

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Sjaak Zonneveld, directeur van BrightPensioen, 06 – 36 57 15 32 of sjaak@brightpensioen.nl.

Over BrightPensioen
BrightPensioen biedt flexibele pensioenopbouwvoor zzp’ers, DGA’s en iedereen die zelf pensioen wil opbouwen. BrightPensioen is de enige aanbieder die geen geld verdient aan het pensioenvermogen van de deelnemers, maar aan een jaarlijks lidmaatschap.Zo blijft er meer over voor de deelnemer.Deelnemers zijn mede-eigenaar via eendeelnemerscoöperatie. Daardoor hebben ze zeggenschap en delen ze mee in de winst. Het vermogen wordt tegen kostprijs belegd in een 100% duurzaam lifecycle fonds. BrightPensioen is een social enterprise, in 2013 opgericht doorKarin Jakobsen.BrightPensioen kreeg zowel in 2017, 2018 als 2019 de hoogste score van vijf sterren van MoneyView in de jaarlijkse vergelijking van lijfrenteproducten.
Laatste van BrightPensioen
Ondanks corona: voor het eerste zwarte cijfers voor BrightPensioen
Computer Security Day 2020: waar moeten bedrijven meer aandacht aan besteden?

Black Friday 2020 in Nederland: Wat kochten we en hoeveel gaven we uit?

‘Doorgaan tot de oplossing je past als die little black dress’

Ambulance Amsterdam zorgt voor veilige toegang voertuigen met Webfleet Solutions
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan
BrightPensioen contact

Logo BrightPensioen

BrightPensioen sociaal

BrightPensioen tweets

Logo Maunt
Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV