www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: CheckTwice

Cisco versnelt veilige adoptie van cloud met nieuw WAN Edge-Platform

SAMENVATTING
  • Nieuw Wide Area Networking (WAN) edge-platform biedt veilige en geautomatiseerde toegang tot applicaties
  • Cisco Catalyst 8000 Edge Platform versnelt de overstap naar de cloud door bedrijven te voorzien van flexibele opties voor veilige connectiviteit en zichtbaarheid in applicaties in de cloud, het datacenter en de netwerkrand
  • Cisco Catalyst Cellular Gateways ondersteunen het verbinden van externe locaties met behulp van de nieuwste draadloze WAN-technologieën, dit maakt de weg vrij voor 5G-connectiviteit in nevenvestigingen
Amsterdam, 21 oktober 2020 - Cisco kondigt een nieuw Wide Area Networking (WAN) edge-platform aan dat klanten helpt versnelt naar de cloud te gaan en biedt veilige en geautomatiseerde connecties voor applicaties in de cloud, in het datacenter en aan de netwerkrand (‘edge’).

De Catalyst 8000 Edge familie is een fundamenteel onderdeel van Cisco’s intent-based netwerkportfolio en biedt klanten een innovatief en high performance routing-platform. Met behulp van ingebouwde analytics biedt het nieuwe platform meer zicht op netwerk- en applicatieproblemen en zorgt voor geïnformeerde beslissingen om de gebruikerservaring te optimaliseren.

Naarmate organisaties sneller naar de cloud gaan en meer rekenkracht aan de netwerk-edge plaatsen om meer applicaties te draaien en prestaties te verbeteren, krijgen IT-teams te maken met meer complexiteit en minder controle en zicht op de applicaties die op hun netwerken draaien. Deze uitdagingen beperken de wendbaarheid en het vermogen om een veilige gebruikservaringen te leveren. Het nieuwe Cisco Catalyst 8000 Edge Platform transformeert de WAN-edge en biedt klanten meer wendbaarheid met geautomatiseerde en veilige connectiviteit voor applicaties in de cloud, het datacenter en aan de edge.

"Nu toepassingen, workloads en diensten zich steeds meer verspreiden over het edge-cloud continuüm, worden organisaties geconfronteerd met nieuwe realiteiten aan de WAN-edge", zegt Marc Samson, Manager Networking, Datacenter en Collaboration Solutions, Cisco Nederland. "Bij het bouwen van veilige cloud toegangsarchitecturen hebben IT-organisaties flexibiliteit nodig om van koers te kunnen veranderen en de schaalgrootte snel aan te passen aan de behoeften van het bedrijf. Het Cisco Catalyst 8000 Edge Platform vormt een brug tussen de WAN-edge en de cloud-edge en biedt veilige, hoogwaardige connectiviteit voor gebruikers naar iedere cloud, terwijl de platforms tegelijkertijd IT-zichtbaarheid en bedrijfsflexibiliteit bieden”.

Deze nieuwe platforms stellen klanten in staat om cloudoplossingen in hun eigen tempo te implementeren. Voor wie op zoek is naar een Secure Access Service Edge (SASE)-architectuur, biedt Cisco één oplossing die SD-WAN en Cloud Security beheert vanuit de Cloud. Voor klanten die een on-premise oplossing nodig hebben, wordt volledige SD-WAN-beveiliging ondersteund.

De Catalyst 8000-serie is gebouwd om de meest urgente en actuele WAN-problemen aan de netwerk-edge aan te pakken, en is flexibel genoeg om de uitdagingen van morgen aan te gaan. Er zijn drie modellen beschikbaar, ontworpen voor verschillende toepassingen:
  • De Catalyst 8500 Series Edge Platform, high performance SD-WAN-oplossing, is ideaal voor datacenters, colocatie- en aggregatie-sites en beschikt het als eerste op de markt over geïntegreerde 40G- en 100G-ethernetpoorten in een compact design (1 rack unit). De oplossing wordt aangedreven door Cisco's derde generatie Quantum Flow Processor, een bedrijfseigen Application Specific Integrated Circuit (ASIC) dat gebouwd is om hoge prestaties en biedt overal uitgebreide security en netwerkservices.
  • Het Catalyst 8300 Series Edge Platform biedt edge-connectiviteit op nevenvestigingen. Door het aanbod van modulaire toegang met meerdere connectiviteitskeuzes voor klanten kunnen diensten op aanvraag worden geleverd en zich snel aan te kunnen passen aan veranderende bedrijfsvereisten. Ze bieden klanten ook tot vier keer betere SD-WAN-serviceprestaties dan de huidige Cisco Integrated Services Routers (ISR's).
  • De Catalyst 8000V Edge Software levert dezelfde mogelijkheden in software. Het kan worden ingezet in de cloud of gevirtualiseerd op een platform zoals Cisco's 5000 Series Enterprise Network Compute System (ENCS).
Draadloze mobiliteit via het mobiele netwerk wordt steeds belangrijker in moderne WAN's en Cisco stelt klanten in staat om eenvoudig te migreren naar een Advanced 4G LTE en 5G draadloos WAN:
  • De Cisco Catalyst Cellular Gateway helpt klanten om draadloos WAN te implementeren zonder de bestaande infrastructuur te hoeven veranderen. Het maakt gebruik van het bestaande mobiele netwerk om een SD-WAN-link aan te bieden met gigabit-connectiviteit naar elke cloud of locatie. De eerste release ondersteunt Advanced 4G LTE CAT 18 snelheden. 5G-versies worden binnenkort verwacht.
De Cisco Catalyst 8300 en 8500 modellen en Cisco Cellular Catalyst Gateways zijn vanaf vandaag beschikbaar. De Cisco Catalyst 8000V komt in december 2020. Deze Catalysts worden allemaal geleverd op een flexibele abonnementsbasis, dit geeft klanten continu toegang tot Cisco-innovaties.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.com

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement
Van Delen Telecom en MCS werken samen om veilige Internet of Things-oplossingen te implementeren

Eén op de vijf HR-professionals: in 2030 wordt men ontslagen via een systeem

Finance krijgt prominentere positie in veranderende wereld

Aartsen kiest Thinkwise low-code platform voor digitalisering bedrijfsprocessen

Maximale digitale transformatie in CPG-segment door samenwerking Schneider Electric en ProLeiT

Planalyse voegt data storytelling van Toucan Toco toe aan portfolio

Logo CheckTwice
Cisco contact

Logo Cisco

www.cisco.com
Cisco sociaal

Cisco tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo Orange Cyberdefense
Logo Ivanti
Logo Eaton