Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: LVTPR

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

Extreme AirDefense biedt onmisbare nieuwe mogelijkheden in een tijd waarin het gebruik van Wi-Fi-netwerken op een historisch hoog niveau staat

Amstelveen, 21 oktober 2020 In onze pandemische omgeving is het gebruik van Wi-Fi-netwerken ongekend hoog en zijn de bedreigingen tegen draadloze en IoT-devices nog nooit zo groot geweest. Daarom heeft Extreme Networks, Inc (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, bluetooth en Bluetooth Low Energy Intrusion Prevention (BIP) geïntegreerd in zijn toonaangevende draadloze intrusion prevention-systeem (DIP): Extreme AirDefense®. Met AirDefense, dat beschikt over de grootste dreigingsdetectiebibliotheek in de branche, was Extreme de eerste die 24/7/365 draadloze intrusion prevention bood en de eerste die gebruikmaakte van Wi-Fi-access points als sensoren. Met de toevoeging van bluetooth en Bluetooth Low Energy in AirDefense, kunnen netwerkbeheerders de groeiende bedreigingen tegen bluetooth- en BLE-devices aanpakken met behulp van bewezen geautomatiseerde detectie-, identificatie-, classificatie-, notificatie- en mitigatiemogelijkheden.

Grootste voordelen:
  • Voer je IoT-plan vol vertrouwen uit - Er zitten Wi-Fi-radio’s in talloze IoT-apparaten zoals productiesensoren en patiëntbewakingsapparatuur. Maar de draadloze IoT-dreigingen gaan veel verder dan Wi-Fi. Technologisch onderzoeksbureau 650 Group schat in dat er in 2025 wereldwijd 59 miljard draadloos verbonden IoT-apparaten zijn, veel meer dan de verwachte 28 miljard pc’s, tablets, smartphones en andere verbonden devices. Alle draadloze IoT-devices vormen mogelijk een ongeautoriseerde ingang tot een bedrijfsnetwerk, zoals bluetooth- en BLE-IoT-devices.
  • Vertrouw op de meest uitgebreide Wi-Fi-bedreigingsdetectiebibliotheek – Extreme AirDefense spoort meer dan 325 bekende bedreigingsvectoren op en biedt daarmee de grootste bedreigingsdetectiebibliotheek in de branche. Nu is AirDefense de eerste grote DIP-oplossing die naast Wi-Fi-beveiliging ook BLE-beveiligingsbewaking en -bescherming op bedrijfsniveau biedt.
  • Weet wat er aan je Wi-Fi-netwerk gekoppeld is – Met bluetooth- en BLE-detectie zorgt AirDefense ervoor dat alleen toegestane BLE-devices binnen bedrijfsnetwerken werken door volledig security-inzicht, waaronder:
  1. On-demand locatiesupport voor bluetooth-/BLE-devices
  2. Verplaatsingsdetectie van locatie BLE-device
  3. Detectie kwaadwillende BLE-beacons
  4. Detectie niet-toegestane BLE-devices
  5. Meerdere alarmen en widgets
  • Begrijp beter hoe jouw Wi-Fi-netwerk wordt gebruikt – Voor klanten die moeite hebben met het inzetten van BLE-IoT-sensoren en -tags die worden gebruikt voor asset tracking, wayfinding en proximity engagement, biedt AirDefense BLE LiveView voorbluetooth-/BLE-frameanalyse die klanten helpt bij het begrijpen van BLE-protocollen, -diensten, RSSI en meer. AirDefense biedt volledige ondersteuning voor zowel de iBeacon als Eddystone-protocolstacks.
  • Standaard beschikbaar voor deelnemers aan de ExtremeCloud IQ-pilot – Extreme stelde zijn toonaangevende AirDefense-systeem onlangs gratis beschikbaar voor deelnemers aan de ExtremeCloud IQ-pilot als onmisbare security-applicatie. Daarmee maakt Extreme het voor alle bedrijven en netwerken – ongeacht soort en grootte – eenvoudig om hun draadloze netwerk te beveiligen. AirDefense Essentials zorgen voor cloudgestuurde draadloze beveiliging en inzicht met meer dan veertig dreigingsdetectievectoren. Binnenkort nog meer.
Van de directie:

Ali Youssef, Senior Clinical Mobile Solutions Architect bij Henry Ford Health System
“Draadloos security-inzicht is van groot belang in de snel groeiende IoT-ziekenhuisomgeving. Henry Ford Health System heeft gekozen voor AirDefense als zijn draadloos intrusion prevention-systeem en detectieplatform om zijn netwerk van duizenden mobiele devices te beschermen. AirDefense voorziet ons van inzicht in zowel Wi-Fi- als bluetooth- en BLE-devices. Ons team wordt ondersteund door één bewezen oplossing voor het snel opsporen van en reageren op security-incidenten.”

Steve Leaen, President van Leaden Associates, Inc.
“Onze business is gebouwd op vertrouwen. We werken samen met onze cliënten om bedrijfskritische oplossingen te ontwerpen, te creëren en te implementeren. De technologie die we aanbevelen moet net zo betrouwbaar zijn als wij. De vraag naar Wi-Fi en draadloze intrusion prevention-systemen neemt toe, met name doordat steeds meer organisaties zich aanpassen aan geautomatiseerde en verspreide werkomgevingen. Extreme AirDefense biedt een effectieve, gebruiksvriendelijke WIPs-oplossing die on premises of via de cloud is uit te rollen. De intrusion prevention voor bluetooth en BLE zijn noodzakelijke toevoegingen aan het AirDefense-systeem en laten zien dat de oplossing is ontworpen met de behoeften van de klant in het achterhoofd.”

Nabil Bukhari, Chief Product and Technology Officer van Extreme Networks: “Onze afhankelijkheid van draadloze netwerken en IoT-devices was nog nooit zo groot. Dit brengt verhoogde risico’s op cyberaanvallen met zich mee, vooral voor organisaties die voor hun bedrijfsvoering afhankelijk zijn van IoT. Door bluetooth- en BLE-intrusion prevention toe te voegen aan AirDefense bewapenen we onze klanten met een enkel geavanceerd en bewezen intrusion prevention-systeem dat hun netwerken, gebruikers en bezittingen tegen kwaadwillenden beschermt. Verder heeft de toevoeging van AirDefense Essentials aan onze ExtremeCloud IQ-pilot ervoor gezorgd dat de standaard voor cloudmanagement binnen de sector omhoog is gegaan. Een veilige omgeving voor gebruikers zou geen extra moeten zijn, maar de basis van elke abonnementsdienst.”

Aanvullende bronnen
  • Productpagina Extreme AirDefense
  • Productpagina ExtremeCloud IQ
  • Extreme Networks Wireless Security Jewel – AirDefense- blog
  • Onderzoeksresultaten 7 op de 10 organisaties hebben te maken gehad met hackpogingen
  • Blog IoT-security: It’s Time Enterprises Take Responsibility
Volg Extreme via Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en YouTube.

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc ( EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo, AirDefense en ExtremeCloud zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Download hier meer en ondersteunend beeldmateriaal.
Laatste van Extreme Networks
Afripipes kiest Maunt als nieuwe distributeur

Pure Storage breidt het Pure as-a-Service aanbod uit en biedt ongekende transparantie

Nieuw opleidingsinstituut voor workforce management richt zich op veranderende arbeidsmarkt

Quion neemt voorsprong in hypotheekmarkt

Razer vervolgt e-sports-wereldtournee met Razer Invitational - Europe

Verdubbeling van het WLAN-spectrum: Europa staat op het punt een nieuw tijdperk in te luiden

Zivver behaalt 2e plek van Deloitte Technology Fast 50

Onderzoek Thycotic: dreiging AVG-boetes bepalen investeringsbeslissingen in cybersecurity

Resultaten nieuw onderzoek: "97% van de bedrijven vindt het verbeteren van de digitale ervaring voor gebruikers een prioriteit, maar 71% weet niet waar ze moeten beginnen"

Snelgroeiend Studytube 4 jaar op rij in Deloitte Technology Fast 50

Rival Foods, SusPhos en Bilihome winnen Rabo Duurzame Innovatieprijs 2020

Nieuwe testkit van HBK voor snelle check van printed circuit board (PCB’s)

ICT Concept gaat op overnamepad

Toptienlijst meest baanbrekende innovaties van de wetenschap in NL bekendgemaakt

HashiCorp kondigt beschikbaarheid Consul 1.9 aan

Rockwell Automation neemt Fiix Inc. over, leverancier van cloudoplossingen voor onderhoudsmanagement
Van Delen Telecom en MCS werken samen om veilige Internet of Things-oplossingen te implementeren

Eén op de vijf HR-professionals: in 2030 wordt men ontslagen via een systeem

Finance krijgt prominentere positie in veranderende wereld

Aartsen kiest Thinkwise low-code platform voor digitalisering bedrijfsprocessen

Maximale digitale transformatie in CPG-segment door samenwerking Schneider Electric en ProLeiT

Planalyse voegt data storytelling van Toucan Toco toe aan portfolio

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Relined Fiber Network
Logo Aventeon BV
Logo Intergrid
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo Pegamento
Logo QuandaGo
Logo Humanwave B.V.
Logo RockingRobots
Logo Distology Nederland B.V.
Logo Signet
Logo SRC System Integrators BV