www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlContentbureau

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Extreme is eerste met bluetooth- en BLE-intrusion prevention en Wi-Fi-beveiliging binnen één draadloos intrusion prevention-systeem

Extreme AirDefense biedt onmisbare nieuwe mogelijkheden in een tijd waarin het gebruik van Wi-Fi-netwerken op een historisch hoog niveau staat

Amstelveen, 21 oktober 2020 In onze pandemische omgeving is het gebruik van Wi-Fi-netwerken ongekend hoog en zijn de bedreigingen tegen draadloze en IoT-devices nog nooit zo groot geweest. Daarom heeft Extreme Networks, Inc (Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, bluetooth en Bluetooth Low Energy Intrusion Prevention (BIP) geïntegreerd in zijn toonaangevende draadloze intrusion prevention-systeem (DIP): Extreme AirDefense®. Met AirDefense, dat beschikt over de grootste dreigingsdetectiebibliotheek in de branche, was Extreme de eerste die 24/7/365 draadloze intrusion prevention bood en de eerste die gebruikmaakte van Wi-Fi-access points als sensoren. Met de toevoeging van bluetooth en Bluetooth Low Energy in AirDefense, kunnen netwerkbeheerders de groeiende bedreigingen tegen bluetooth- en BLE-devices aanpakken met behulp van bewezen geautomatiseerde detectie-, identificatie-, classificatie-, notificatie- en mitigatiemogelijkheden.

Grootste voordelen:
  • Voer je IoT-plan vol vertrouwen uit - Er zitten Wi-Fi-radio’s in talloze IoT-apparaten zoals productiesensoren en patiëntbewakingsapparatuur. Maar de draadloze IoT-dreigingen gaan veel verder dan Wi-Fi. Technologisch onderzoeksbureau 650 Group schat in dat er in 2025 wereldwijd 59 miljard draadloos verbonden IoT-apparaten zijn, veel meer dan de verwachte 28 miljard pc’s, tablets, smartphones en andere verbonden devices. Alle draadloze IoT-devices vormen mogelijk een ongeautoriseerde ingang tot een bedrijfsnetwerk, zoals bluetooth- en BLE-IoT-devices.
  • Vertrouw op de meest uitgebreide Wi-Fi-bedreigingsdetectiebibliotheek – Extreme AirDefense spoort meer dan 325 bekende bedreigingsvectoren op en biedt daarmee de grootste bedreigingsdetectiebibliotheek in de branche. Nu is AirDefense de eerste grote DIP-oplossing die naast Wi-Fi-beveiliging ook BLE-beveiligingsbewaking en -bescherming op bedrijfsniveau biedt.
  • Weet wat er aan je Wi-Fi-netwerk gekoppeld is – Met bluetooth- en BLE-detectie zorgt AirDefense ervoor dat alleen toegestane BLE-devices binnen bedrijfsnetwerken werken door volledig security-inzicht, waaronder:
  1. On-demand locatiesupport voor bluetooth-/BLE-devices
  2. Verplaatsingsdetectie van locatie BLE-device
  3. Detectie kwaadwillende BLE-beacons
  4. Detectie niet-toegestane BLE-devices
  5. Meerdere alarmen en widgets
  • Begrijp beter hoe jouw Wi-Fi-netwerk wordt gebruikt – Voor klanten die moeite hebben met het inzetten van BLE-IoT-sensoren en -tags die worden gebruikt voor asset tracking, wayfinding en proximity engagement, biedt AirDefense BLE LiveView voorbluetooth-/BLE-frameanalyse die klanten helpt bij het begrijpen van BLE-protocollen, -diensten, RSSI en meer. AirDefense biedt volledige ondersteuning voor zowel de iBeacon als Eddystone-protocolstacks.
  • Standaard beschikbaar voor deelnemers aan de ExtremeCloud IQ-pilot – Extreme stelde zijn toonaangevende AirDefense-systeem onlangs gratis beschikbaar voor deelnemers aan de ExtremeCloud IQ-pilot als onmisbare security-applicatie. Daarmee maakt Extreme het voor alle bedrijven en netwerken – ongeacht soort en grootte – eenvoudig om hun draadloze netwerk te beveiligen. AirDefense Essentials zorgen voor cloudgestuurde draadloze beveiliging en inzicht met meer dan veertig dreigingsdetectievectoren. Binnenkort nog meer.
Van de directie:

Ali Youssef, Senior Clinical Mobile Solutions Architect bij Henry Ford Health System
“Draadloos security-inzicht is van groot belang in de snel groeiende IoT-ziekenhuisomgeving. Henry Ford Health System heeft gekozen voor AirDefense als zijn draadloos intrusion prevention-systeem en detectieplatform om zijn netwerk van duizenden mobiele devices te beschermen. AirDefense voorziet ons van inzicht in zowel Wi-Fi- als bluetooth- en BLE-devices. Ons team wordt ondersteund door één bewezen oplossing voor het snel opsporen van en reageren op security-incidenten.”

Steve Leaen, President van Leaden Associates, Inc.
“Onze business is gebouwd op vertrouwen. We werken samen met onze cliënten om bedrijfskritische oplossingen te ontwerpen, te creëren en te implementeren. De technologie die we aanbevelen moet net zo betrouwbaar zijn als wij. De vraag naar Wi-Fi en draadloze intrusion prevention-systemen neemt toe, met name doordat steeds meer organisaties zich aanpassen aan geautomatiseerde en verspreide werkomgevingen. Extreme AirDefense biedt een effectieve, gebruiksvriendelijke WIPs-oplossing die on premises of via de cloud is uit te rollen. De intrusion prevention voor bluetooth en BLE zijn noodzakelijke toevoegingen aan het AirDefense-systeem en laten zien dat de oplossing is ontworpen met de behoeften van de klant in het achterhoofd.”

Nabil Bukhari, Chief Product and Technology Officer van Extreme Networks: “Onze afhankelijkheid van draadloze netwerken en IoT-devices was nog nooit zo groot. Dit brengt verhoogde risico’s op cyberaanvallen met zich mee, vooral voor organisaties die voor hun bedrijfsvoering afhankelijk zijn van IoT. Door bluetooth- en BLE-intrusion prevention toe te voegen aan AirDefense bewapenen we onze klanten met een enkel geavanceerd en bewezen intrusion prevention-systeem dat hun netwerken, gebruikers en bezittingen tegen kwaadwillenden beschermt. Verder heeft de toevoeging van AirDefense Essentials aan onze ExtremeCloud IQ-pilot ervoor gezorgd dat de standaard voor cloudmanagement binnen de sector omhoog is gegaan. Een veilige omgeving voor gebruikers zou geen extra moeten zijn, maar de basis van elke abonnementsdienst.”

Aanvullende bronnen
  • Productpagina Extreme AirDefense
  • Productpagina ExtremeCloud IQ
  • Extreme Networks Wireless Security Jewel – AirDefense- blog
  • Onderzoeksresultaten 7 op de 10 organisaties hebben te maken gehad met hackpogingen
  • Blog IoT-security: It’s Time Enterprises Take Responsibility
Volg Extreme via Twitter, Facebook, LinkedIn, Instagram en YouTube.

Over Extreme Networks
Extreme Networks, Inc ( EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, het Extreme Networks-logo, AirDefense en ExtremeCloud zijn handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en in andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Download hier meer en ondersteunend beeldmateriaal.
Laatste van Extreme Networks
Extreme Networks en Wireless Broadband Alliance bieden OpenRoaming-connectiviteit

Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af
BT lanceert Eagle-i, een nieuw transformationeel beveiligingsplatform dat cyberaanvallen voorspelt en voorkomt

Check Point Research schetst landschap cyberaanvallen en meldt 86 procent toename in Nederland

Hybride werken maakt een einde aan wachtwoorden

Vier SAP-partners fuseren en gaan samen verder onder bedrijfsnaam Aiden

CTS organiseert tweedaagse Google Innovation Bootcamp
ValidSign Official eSigning Partner PSV

Fullstaq geselecteerd als partner Belastingdienst voor Cloud Native & Container expertise

Boomi voor achtste jaar op rij leider in Gartner Magic Quadrant

Citrix onderzoek laat stand van zaken rond veilig remote werken zien

Friends for Brands onderdeel van Powered by Meaning Groep

Schneider Electric tekent de Green Deal Zero Emission Stadslogistiek (Green Deal ZES)

Shippeo bereikt 103% jaarlijkse groei als ’s werelds meest aanbevolen RTTV-leverancier

Acht keer goud voor Hogeschool Tio in EW Beste Studies 2021

Van Ameyde lanceert IT-platform voor snellere schade-afhandeling

Bijna de helft van de Nederlandse horeca kampt met personeelstekort

Red Hat OpenStack Platform 16.2 verbetert ondersteuning hybrid cloud- en edge-omgevingen

True stelt Marjolein Rietveld aan als COO

Dell Technologies telecom-software en -solutions versnellen 5G- en Open RAN-innovatie

Dell Technologies brengt IT met vernieuwde Edge-oplossingen tot ver buiten het datacenter

Nutanix voor het eerst genoemd als visionair in het 2021 Gartner Magic Quadrant voor Distributed Files and Objects Storage

Logo LVTPR
Extreme Networ.. contact

Logo Extreme Networks

www.extremenetworks.com
Extreme Networ.. sociaal

Extreme Networ.. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo HubStar
Logo Bergler Flex Solutions
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo DNA Services B.V.
Logo Boomi
Logo Citrix