Contentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: Whizpr

Dell Technologies Project APEX versnelt as-a-Service-strategie van bedrijven

Bedrijven kunnen IT-oplossingen aanschaffen en implementeren via een eenvoudige, consistente cloudervaring in het breedste IT-portfolio van de industrie

Samenvatting
  • Project APEX vereenvoudigt de manier waarop klanten van Dell Technologies IT as-a-Service kunnen gebruiken.
  • Dell Technologies Cloud Console biedt klanten één selfservice-interface om elk aspect van hun cloud- en as-a-service-traject te beheren.
  • Dell Technologies Storage as-a-Service zal on-premises geïmplementeerd en beheerd worden door Dell Technologies.
  • De verbetering aan het Dell Technologies Cloud Platform maken cloud compute resources toegankelijk met instance-based aanbiedingen, waardoor toegang laagdrempelig wordt en de beschikbaarheid van abonnementen wordt uitgebreid.
Amsterdam, 21 oktober 2020 - Dell Technologies, marktleider op het gebied van cloud IT-infrastructuur [1], breidt zijn as-a-Service-mogelijkheden uit met Project APEX. Dit moet de toegang tot Dell-technologie vereenvoudigen voor klanten en partners, afgestemd op de behoefte in alle mogelijke oplossingen: opslag, servers, netwerken, hyperconverged infrastructuur, pc's, enz.

Project APEX zal Dell Technologies zijn as-a-Service- en cloudstrategieën, technologieaanbod en go-to-market-strategie samenbrengen als één geheel. Bedrijven krijgen een consistente as-a-service-ervaring, ongeacht waar zeworkloads uitvoeren (on-premise, edge-locaties en public clouds).

"Project APEX biedt onze klanten keuze, eenvoud en een consistente ervaring op pc's en IT-infrastructuur van één vertrouwde partner. Dit is ongeëvenaard in de branche", aldus Jeff Clarke, chief operating officer en vicevoorzitter van Dell Technologies. "Met dit initiatief bouwen we voort op onze lange geschiedenis in het aanbieden van on-demand-technologie. Ons doel is om klanten de nodige vrijheid te geven om resources te schalen op de manier die voor hen het beste werkt, zodat ze snel kunnen inspelen op veranderingen en zich minder moeten focussen op de pure IT en dus meer tijd overhouden voor hun zakelijke uitdagingen."

"Tegen het einde van 2021 zal de flexibiliteit en de aanpasbaarheid die voortvloeien uit het as-a-Service-verbruik, de vraag doen verdrievoudigen naar on-premises infrastructuur die wordt geleverd via as-a-Service-oplossingen", vertelt Rick Villars, Group Vice President, Worldwide Research bij IDC.

Dell Technologies as-a-Service en cloudontwikkelingen
De nieuwe Dell Technologies Cloud Console vormt de basis voor Project APEX. Deze zal klanten een uniforme en feilloze ervaring bieden om hun cloud- en as-a-Service-traject te beheren. Bedrijven kunnen met een paar muisklikken door een online marktplaats van cloudservices en -oplossingen bladeren en zo een cloudgebaseerde of as-a-Service-oplossing bestellen om snel hun wensen in te vullen. Met een paar klikken kunnen klanten workloads implementeren, hun multi-cloudresources beheren, hun kosten in realtime controleren en extra mogelijkheden toevoegen.

Dell Technologies introduceert ook Storage as-a-Service (STaaS), beschikbaar vanaf de eerste helft van 2021. Het iseen on-premise, as-a-Service-portfolio van schaalbare en flexibele opslagtypen die gegevensservices - blok en file-based - en een breed scala aan functies op bedrijfsniveau biedt. STaaS is ontworpen voor OPEX-transacties en stelt klanten in staat om hun STaaS-bronnen eenvoudig te beheren via de Dell Technologies Cloud Console.

Dell blijft zijn Dell Technologies Cloud- en as-a-Service-aanbod verder uitbreiden met volgende extra verbeteringen:
  • Dell Technologies Cloud Platform instance-based aanbiedingen: Klanten kunnen aan de slag met hybride cloud voor slechts 47 dollar per exemplaar per maand [2] met abonnementsprijzen. Hierdoor is het eenvoudig om - via de nieuwe Dell Technologies Cloud Console - cloud-middelen te kopen en te schalen met vooraf gedefinieerde configuraties.
  • Geografische uitbreiding: Dell Technologies breidt de beschikbaarheid van Dell Technologies Cloud Platform-abonnementen uit naar het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland. Verdere uitbreiding staat op de planning.
  • Dell Technologies Cloud PowerProtect voor Multi-cloud: met deze volledig beheerde service kunnen klanten data en applicaties in public clouds beschermen op één plek via een low-latency verbinding met de grote public clouds. Bedrijven besparen kosten door nul uitstapkosten van het PowerProtect-apparaat en realiseren extra besparingen zonder uitgaande kosten bij het ophalen van hun gegevens uit Microsoft Azure.
  • Vooraf goedgekeurde Flex On Demand-prijzen: de vooraf geconfigureerde prijzen maken het voor klanten eenvoudiger om Dell Technologies-oplossingen te selecteren en te implementeren via een pay-per-use-ervaring. Dell Technologies-partners wereldwijd ontvangen een korting tot 20% op Flex On Demand-oplossingen.
Continue focus op duurzaamheid
Dell Technologies Project APEX zal bedrijven helpen door een effectief plan om de infrastructuur op een veilige en milieuvriendelijke manier uit te faseren. Dell beheert de terugname en refurbishing van de gebruikte IT-apparatuur en helpt tegelijkertijd de eigen duurzaamheidsdoelstellingen van klanten te ondersteunen. Het bedrijf zet ook extra stappen om de Progress Made Real doelen te bereiken door onder meer:
  • 100% van de ingeleverde geleasede huuractiva door te verkopen.
  • Het herstellen en doorverkopen van 89% van de werkmiddelen in de Noord-Amerika en EMEA-regio's.
  • 10% van de niet-werkende activa doorverkopen aan recyclagepartners die elk element repareren, hergebruiken, doorverkopen en op milieuvriendelijke manier recycleren. Vorig jaar recyclede Dell via dit programma maar liefst 240.257 kilo metaal, glas en kunststof.
  • Klanten te helpen hun overtollige hardware door te verkopen of te recycleren en hen erop voor te bereiden om gehuurde apparatuur veilig en milieubewust in te leveren via Dell Asset Resale & Recycling Services.
Beschikbaarheid
Dell Technologies Cloud Console is nu beschikbaar als public preview in de Verenigde Staten. In de EMEA-zone is de beschikbaarheid gepland voor het eerste kwartaal van 2021. Dell Technologies Storage as-a-Service zal in de eerste helft van 2021 beschikbaar zijn in de VS. De op Dell Technologies Cloud Platform gebaseerde aanbiedingen met abonnementsprijzen zijn beschikbaar in de Verenigde Staten, Frankrijk, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk. Dell Technologies Cloud PowerProtect voor multi-cloud is nu beschikbaar in de VS, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Flex On Demand is beschikbaar in bepaalde landen in Noord-Amerika, Europa, Latijns-Amerika en de regio Azië-Pacific.

[1] IDC WW Quarterly Cloud IT Infrastructure Tracker, 2020Q2, 29 september 2020.
[2] Schatting op basis van de aankoop van 500 Compute geoptimaliseerde exemplaren (C-500 instance block) over een periode van 3 jaar met All Flash Storage en VMware Cloud Foundation Standard Edition, met een gemiddelde maandelijkse prijs van $ 23.500 (USD) vanaf oktober 2020. De prijzen voor vooraf geconfigureerde oplossingen met abonnement kunnen variëren afhankelijk van het aantal en het type instantieblokken in uw configuratie. Raadpleeg uw accountmanager voor meer informatie over de prijzen. Verenigde Staten, Verenigd Koninkrijk, Frankrijk en Duitsland alleen.

Over Dell Technologies

Dell Technologies (NYSE:DELL) helpt organisaties en individuen bij het bouwen van een digitale toekomst en het transformeren van hoe zij werken, leven en spelen. Het bedrijf biedt klanten het breedste en meest innovatieve technologie- en dienstenportfolio voor het datatijdperk.

Dell Technologies
Marcel van der Geld
T. 06 30 02 32 81
E. marcel.geld(at)dell.com