www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

Rockwell Automation breidt samenwerking met Microsoft uit

Samenwerking is gericht op ondersteuning van de digitale transformatie in industriële bedrijven

Rockwell Automation en Microsoft hebben bekendgemaakt dat ze hun samenwerking de komende vijf jaar verder uitbreiden. De samenwerking richt zich op de ontwikkeling van geïntegreerde kant-en-klare oplossingen die industriële klanten met behulp van cloudtechnologie helpen bij het verbeteren van hun digitale flexibiliteit. Door de bundeling van de kennis van zowel de industriële als de IT-sector kunnen teams naadloos samenwerken, waardoor productiebedrijven hun kosten voor de IT-infrastructuur verminderen en hun werkprocessen en productiviteit verbeteren.

Microsoft en Rockwell Automation gaan samen werken aan innovatieve, op edge-to-cloud gebaseerde oplossingen die de informatie tussen productontwikkeling, operationele bedrijfsvoering en onderhoud ondersteunen met behulp van één enkel dataplatform. Hierdoor kunnen ontwikkelteams samenwerken en digitale prototypes maken en configureren zonder te investeren in dure apparatuur. Daarnaast stelt deze uniforme informatie-omgeving zowel IT- als OT-teams in staat om veilig toegang te krijgen tot alle data in de organisatie en deze ook te delen met de ecosystemen van hun partners.

Beter presteren dankzij de cloud
Judson Althoff, executive vice-president of worldwide commercial business bij Microsoft legt uit: “We weten dat geen enkel bedrijf altijd 100% adequaat op veranderingen in de markt kan reageren. Echter, bedrijven die hun activiteiten uitvoeren met behulp van digitale processen en assets zijn veel veerkrachtiger dan anderen en zij zullen dankzij de cloud beter presteren. We zijn blij, dat we extra verdieping kunnen aanbrengen in onze toch al sterke, tien jaar durende samenwerking met Rockwell Automation. Daardoor kunnen we bedrijven helpen hun industriële transformatie te vereenvoudigen, de bedrijfsresultaten te verbeteren en dankzij een grotere wendbaarheid ook te innoveren.”

Tot nu toe hebben de beide bedrijven samen meer dan twintig projecten uitgevoerd in de voedingsmiddelenindustrie, life sciences en in de markt voor huishoudelijke en persoonlijke verzorgingsproducten. De oplossingen die vanuit deze samenwerking zijn ontwikkeld, zullenhet huidige aanbod vergroten en verbeteren.

IIoT-initiatieven
“De samenwerking voorziet onze klanten van een complete en eenvoudige oplossing voor de ontwikkeling en uitvoering van IIoT-initiatieven en elimineert traditionele datasilo’s die initiatieven op het gebied van digitale transformatie belemmeren”, aldus Blake Moret, CEO van Rockwell Automation. “Door de barrières voor organisatiebrede automatisering weg te nemen, kunnen industriële bedrijven een rode draad ontwikkelen die de hele onderneming digitaal verbindt, waardoor innovatie versnelt, de productiviteit wordt verbeterd en de bedrijfsvoering wordt geoptimaliseerd.“

“Ons team heeft een preview van de nieuwe oplossing bekeken en we zijn zeer enthousiast over de samenwerking tussen onze strategische partners, Rockwell Automation en Microsoft. Om wereldwijd in al onze fabrieken aan de dezelfde hoge eisen te kunnen voldoen, is het veilig uitwisselen van data tussen al onze locaties en het creëren van nieuwe workflows om de resultaten te kunnen analyseren en te verbeteren van essentieel belang”, zei Tristan Hunter, GM Automation & Operational Technology bij Fonterra Co-operative Group Limited, het grootste bedrijf van Nieuw-Zeeland en tevens verantwoordelijk voor 30% van de wereldexport van zuivelproducten.

Organisaties hebben nu toegang tot de oplossingen van Rockwell Automation via de Microsoft Azure Marketplace. Nieuwe oplossingen als resultaat van de gezamenlijke innovatie komen in het laatste kwartaal van 2020 beschikbaar en worden gepresenteerd tijdens Automation Fair At Home.

Noot voor de pers: meer informatie over Rockwell Automation kunt u vinden op: https://www.rockwellautomation.com. U kunt ook contact opnemen met Annelies Vis van Heemst, telefoon: +31 (0)6 29504017 of per e-mail:AVisvan@ra.rockwell.com.

Nederlands perscontact: Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: 026-4431523 of per e-mail:theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over Rockwell Automation
Rockwell Automation Inc. (NYSE: ROK), is een van de wereldwijde leiders op het gebied van industriële automatisering en digitale transformatie. Het bedrijf verbindt de vindingrijkheid van mensen met de mogelijkheden van de technologie, waardoor de wereld productiever en duurzamer wordt. Het in Milwaukee, Wisconsin, gevestigde Rockwell Automation heeft circa 23.000 werknemers in dienst, die klanten in meer dan 80 landen bedienen. Meer informatie over de manier waarop Rockwell Automation de ‘Connected Enterprise’ tot leven brengt, is te vinden op www.rockwellautomation.com.

Over Microsoft
Microsoft (Nasdaq “MSFT” @microsoft) maakt digitale transformatie mogelijk voor het tijdperk van een intelligente cloud en een intelligente edge. De missie is om ieder persoon en elke organisatie op de planeet in staat te stellen meer te bereiken.
Laatste van Rockwell Automation
Rockwell Automation wederom in de lijst van meest ethische bedrijven ter wereld

Rockwell Automation breidt het OEM-partnerprogramma verder uit

Rockwell Automation voegt nieuwe functionaliteit toe aan de FactoryTalk® InnovationSuite™
Rockwell Autom.. contact

Logo Rockwell Automation

Rockwell Autom.. sociaal

Rockwell Autom.. tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo ISBW
Logo Businesspark Nieuw-Vennep Zuid
Logo Citrix