www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: MCS PR

Kris Marchi aangesteld als directeur XPLUS Internationaal

Brussel, 19 oktober 2020 - Kris Marchi is deze week gestart als directeur internationale markten bij het consultancybedrijf XPLUS. Hij is verantwoordelijk voor de operationele en commerciële activiteiten van het bedrijf in Nederland, het Groothertogdom Luxemburg en Frankrijk. Marchi heeft ruim twintig jaar IT-ervaring, onder andere bij Atos, Dell en Ordina.

“De komende vijf jaar gaan we groeien dankzij ons surplus aan kennis en ervaring in de niches waarin we actief zijn. Dat zal gepaard gaan met het werven van zeer ervaren consultants”, zegt Kris Marchi. “Ik zal me in het begin vooral concentreren op Nederland. Zo willen we tegen het eind van dit jaar ons aantal consultants in Nederland verdubbelen tot twintig. Vorig jaar was Nederland goed voor 10% van onze omzet en ons plan voorziet dat het volgend jaar 25% zal zijn. Ook in Luxemburg en Frankrijk gaan we ervoor. We overwegen om in een later stadium uit te breiden naar Scandinavië.”

XPLUS heeft vestigingen in Breda, Parijs en het Luxemburgse Wiltz. Het hoofdkantoor van het bedrijf, dat ruim tien jaar geleden opgericht werd, is gevestigd in Brussel. Kris Marchi zal nauw samenwerken met oprichter Wim Vochten, CEO Ludo Wijckmans, de vijf partners van het consultancybedrijf en de directeur rekrutering.

“Onze internationale groeiambities zijn helder”, zegt Ludo Wijckmans, die begin dit jaar door Wim Vochten binnengehaald is als CEO en daarvoor ruim dertig jaar leidinggevende functies vervulde bij Microsoft en Xylos. “Tegen eind 2023 willen we ruim de helft van onze omzet halen in drie landen: Frankrijk en Luxemburg, waar we onze activiteiten gaan uitbouwen, en Nederland, waar we al verder staan met onder meer grote klanten zoals ING, Sodexo en de Volksbank. Samen met de rest van het management en onze 108 huidige medewerkers, zal ik Kris ondersteunen. Onze consultants kunnen we overal inzetten waar bedrijven door een betere business- en IT-architectuur tot 30% omzetgroei en tot 20% lagere IT-kosten ambiëren.”

Groeien in buurlanden
Na zijn studies is Kris Marchi zijn loopbaan begonnen in de haven van Antwerpen als assistent-manager Electronic Data Processing (EDP) op de IT-afdeling van logistiek bedrijf Herfurth & Boutmy. Daarna werkte bij voor Atos in België, had hij een Europese rol bij Dell en was hij ten slotte actief in de Benelux voor Ordina. “Een rode draad in mijn carrière is het bouwen of uitbouwen van nieuwe afdelingen, teams en activiteiten”, zegt hij. “Ik kijk ernaar uit om met onze business- en IT-architecten bedrijven in het buitenland te helpen om tijdig op de juiste manier te transformeren. Er dienen zich voor hen mooie kansen aan en die willen we hen laten grijpen.”

Nadat hij afgestudeerd was in de toegepaste informatica aan de Karel de Grote Hogeschool in Antwerpen behaalde Kris Marchi een tweede bachelordiploma in bedrijfsmanagement. In de VS behaalde hij vervolgens nog een MBA (master of business administration).

Kris Marchi (52) is getrouwd, heeft drie dochters en woont in Brasschaat. In zijn vrije tijd fietst en duikt hij, woont hij concerten bij en houdt hij van verre reizen met zijn gezin.

Noot voor de redactie: een foto in hoge resolutie van Kris Marchi is te downloaden via deze link.

Over XPLUS
XPLUS is een consultancybedrijf dat actief is in business- en IT-architectuur. Het bedrijf is opgericht in 2010 en heeft 108 ervaren consultants die analyseren, voorstellen doen en projecten uitvoeren. De omzet van XPLUS in 2019 bedroeg 16,8 miljoen euro en dit jaar ambieert de firma een omzet van 23,7 miljoen euro. Behalve het hoofdkantoor in Brussel heeft het bedrijf vestigingen in Antwerpen, Breda, Parijs en Wiltz in het Groothertogdom Luxemburg. Meer info op xplus.eu

Contact voor journalisten:
Quadrant Communications
Bart Inslegers
Marie Popelinkaai 3 bus 1, B-9050 Gent
M: +32 472 480 186
E: bart@quadrantcommunications.be
Laatste van XPLUS
Kris Marchi aangesteld als directeur XPLUS Internationaal
Ivanti breidt het Ivanti Neurons Platform uit met automatiseringsmogelijkheden voor HR en Facility Managers

De uitdagingen van een gegevensgerichte wereld