www.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

Open Stack lanceert Victoria-release met verbeterde netwerkmogelijkheden en native integratie met Kubernetes

De OpenStack Foundation lanceert vandaag de 22e release genaamd Victoria. Daarnaast lanceerde het open source project Kata Containers versie 2.0 van deze software. Het persbericht over de Open Stack Victoria release is hieronder te vinden in het Nederlands. Daaronder volgt het persbericht over Kata Containers in het Engels.

Victoria-release van OpenStack voegt verbeterde netwerkmogelijkheden en native integratie met Kubernetes toe

22e release van OpenStack biedt verdere integratie met Kubernetes, ondersteuning voor diverse architecturen en oplossingen voor complexe netwerkproblemen

Amsterdam, 14 oktober 2020 — De OpenStack-community introduceert vandaag Victoria, de 22e release van de meest gebruikte open source-software voor het inrichten van cloud-infrastructuren. Een van de sterke punten van OpenStack is dat het de prestaties van virtuele machines en bare metal optimaliseert en met de Victoria-release wordt dit nog verder versterkt.

Naast de diverse verbeteringenvan de stabiele en betrouwbare core van OpenStack en uiterst flexibele mogelijkheden voor de integratie met andere open source-projecten biedt de nieuwe release de volgende innovatieve features:

Verbeteringen betreffende native integratie met KubernetesUitgebreidere ondersteuning voor diverse architecturen en standaardenInnovatieve oplossingen voor complexe netwerkproblemen.

Voor de Victoria-release ontving OpenStack meer dan 20.059 codewijzigingen. Deze waren afkomstig van 790 developers die actief zijn bij 160 organisaties in 45 landen. OpenStack wordt ondersteund door een grote wereldwijde open source-community. Gemeten naar het aantal actieve bijdragen behoort het tot de wereldwijde top drie van open source-projecten, samen met de Linux-kernel en Chromium.

***De Victoria-release van OpenStackkan hier worden gedownload ***

Belangrijkste functies en voordelen van Victoria

Uitgebreidere native integratie met Kubernetes

- Kuryr, een oplossing die een brug slaat tussen netwerkmodellen voor containerframeworks en de netwerkbastractie van OpenStack, biedt nu ondersteuning voor custom resource definitions (CRD’s). Kuryr zal niet langer gebruikmaken van annotaties voor de opslag van data over OpenStack-objecten in de API van Kubernetes. In plaats daarvan worden overeenkomstige CRD’s (KuryrPort, KuryrLoadBalancer en KuryrNetworkPolicy) aangemaakt.
-Tacker, een OpenStack-service voor NFV-orchestration, biedt nu ondersteuning voor extra Kubernetes-objecten en VNF LCM-API’s. Het biedt daarnaast een extra methode voor het uitlezen van objectbestanden van Kubernetes en CNF-definities van artefacten in het CSAR-pakket. Tacker biedt daarnaast uitgebreidere standaardfuncties voor ETSI NFV-SOL (zoals levenscyclusbeheer, opschaling en VNF-beheer) en een Fenix-plug-in voor rolling updates van VNF’s met behulp van Fenix en Heat.
- Ironic, een omgeving voor bare metal-provisioning, profiteerde van een toename van het aantal bijdragen van de community met 66% ten opzichte van de OpenStack Ussuri-cyclus. Ironic biedt nu verbeterde ondersteuning voor standalone implementaties in Kubernetes- en edge-omgevingen. Hiertoe biedt het decomposition van de verschillende implementatiestappen en nieuwe mogelijkheden zoals provisioning zonder aanmeldingsgegevens voor BMC en DHCP-loze implementaties.

Aanvullende ondersteuning voor diverse architecturen en standaarden
- De Cyborg-API biedt nu ondersteuning voor een PATCH-call die het mogelijk maakt om FPGA’s rechtstreeks te programmeren met vooraf geüploade bitstreams. De Victoria-release voegt daarnaast ondersteuning toe voor Intel QAT en accelerators voor FPGA van Inspur.
- Vitragebiedt nu ondersteuning voor het laden van data via de standaard TMF639 Resource Inventory Management API.
- Octaviabiedt nu ondersteuning voor HTTP/2 via TLS op basis van Application Layer Protocol Negotiation (ALPN). Het is nu ook mogelijk om minimale TLS-versies voor listeners en pools te specificeren.

Oplossingen voor complexe netwerkproblemen
-Neutronbiedt nu een metadata-service die via IPv6 werkt. Deze service is inzetbaar zonder config drive in netwerken die volledig op IPv6 zijn gebaseerd. Neutron helpt gebruikers van flat networks nu ook aan ondersteuning voor Distributed Virtual Routers (DVR), Floating IP port forwarding voor de back-end van OVN en beschikbaarheidszones voor routers in OVN.
-De load balancer pools van Octaviabieden nu ondersteuning voor versie twee van het PROXY-protocol. Dit maakt het mogelijk om client-informatie door te geven aan deelnemende servers als er gebruik wordt gemaakt van TCP-protocollen. PROXYV2 biedt verbeterde prestaties tijdens het opzetten van nieuwe verbindingen met deelnemende servers door gebruik te maken van het PROXY-protocol, in het bijzonder wanneer de listener gebruikmaakt van IPv6.
-Kuryr biedt nu ondersteuning voor de automatische detectie van de VM bridging interface in geneste configuraties.

OpenStack was tien jaar geleden pionier op het gebied van open infrastructuur. Inmiddels is het uitgegroeid tot de norm voor open infrastructure-as-a-service. Met het oog op moderne workloads rond AI, machine learning, edge computing en IoT heeft het project ervoor gekozen om ondersteuning te bieden voor nieuwe chiparchitecturen, grootschalige automatisering tot op het niveau van bare metal en integratie met legio source-componenten. OpenStack zet inmiddels 75 datacenters van publieke clouds en duizenden private clouds kracht bij op een schaal van meer dan 15 miljoen compute cores. Het platform leent zich perfect voor implementaties van uiteenlopende architecturen. Voorbeelden zijn bare metal, virtuele machines (VM’s), graphics processing units (GPU’s) en containers.

“Deze release volgt tien jaar na de eerste release van OpenStack”, zegt Thierry Carrez, vice president Engineering bij de OpenStack Foundation (OSF). “En na dit decennium vormt OpenStack nog altijd het kloppende hart van open infrastructuren. De software biedt iedereen toegang tot technologieën die het mogelijk maken om open infrastructuren in te richten. Organisaties kunnen op die manier onbeperkt innoveren zonder een andere partij om toestemming te vragen. Het is geweldig om te zien hoe betrokken OpenStack-gebruikers zijn geweest bij het programmeerwerk voor de Victoria-release ter ondersteuning van nieuwe toepassingsscenario’s. Gebruikers houden zich ook actief bezig met het dichten van functionele lacunes binnen het platform wat bijdraagt aan verbeterde stabiliteit.”

PERSBERICHT OVER KATA CONTAINERS VERSIE 2.0

Kata Containers Version 2.0 Ships with Rust Agent for Improved Security, Performance With 10x Footprint Reduction

Kata Containers 2.0 delivers significant improvements in observability and manageability for building secure container infrastructure

Today, the open source project Kata Containers™ issued version 2.0 of the software. Kata Containers provides a way of isolating containerized workloads with security comparable to virtual machines (VMs) without the performance burden of full VMs. This solution offers a fast and secure deployment option for anything from highly regulated workloads to untrusted code, spanning public and private cloud, containers-as-a-service and edge computing use cases.

Kata Containers 2.0 delivers improved performance and observability enhancements as the community continues to address the challenge of providing secure, light, fast and agile container management technology across stacks and platforms:

-One of the most fundamental changes is a rewrite of the Kata Containers agent. To help reduce the attack surface and reduce overhead, the agent was rewritten in Rust. The main benefit users will see is a 10-fold improvement in size, from 11MB to 300KB. This rewrite and refactoring also introduces utilizing ttRPC, further improving a user’s footprint.
-Kata Containers 2.0 offers significant improvements around observability and manageability. Kata Containers now provides metrics about the runtime itself, the VMM, as well as the guest kernel, all in Prometheus format. This will help administrators with understanding the infrastructure impact of running Kata Containers and will help users and developers better understand workload performance.
-This release added support for the Cloud Hypervisor VMM, up to the same level of support as QEMU. The Cloud Hypervisor VMM gives users a choice of virtualization stack that is designed with only cloud workloads in mind (i.e. cloud-native and serverless) as opposed to more generic solutions.
- Kata-agent-ctl, a tool for agent API debugging, was added to the 2.0 release.

“Kata Containers 2.0 is an exciting release for the community. In the 2.0 development cycle, we kept working on weaving Kata into the cloud native infrastructure fabric invisibly by reducing the overhead and improving operability and debuggability,” said Xu Wang, senior staff engineer at Ant Group. “At Ant Group, Kata Containers is running on thousands of nodes and over 10,000 CPU cores, and part of our deployment has been upgraded to a 2.0 pre-release version. We believe the isolation provided by Kata Containers will be the cornerstone of our financial-grade infrastructure architecture.”

Kata Containers 2.0 will be available during the Open Infrastructure Summit next week. Check https://katacontainers.io/software/ for download availability.

Voor vragen of meer info kun je contact opnemen met
Hilde Kok/Speakeasy Strategies/06-29622599
Laatste van The OpenStack Foundation (OSF)
The OpenStack .. contact

Logo The OpenStack Foundation (OSF)

The OpenStack .. sociaal

The OpenStack .. tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4