Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Lubbers De Jong

Red Hat breidt automatisering voor hybride cloud uit met integratie Red Hat Ansible Automation Platform voor Red Hat OpenShift omgevingen

Integratie tussen Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes en Red Hat Ansible Automation Platform verbindt traditionele platformen, containers en edge door automatisering

Amsterdam, 15 oktober 2020 – Red Hat, Inc., de wereldwijd toonaangevende leverancier van opensourceoplossingen, kondigt vandaag een stap voorwaarts aan in de ondernemingsbrede IT-automatisering met de integratie van Red Hat Ansible Automation Platform en Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes. Deze integratie is ontworpen om de automatisering en integratie tussen de cloud-native en traditionele infrastructuur te versnellen. Het is gericht op de modernisering van applicaties voor IT-omgevingen, waarbij een einde wordt gemaakt aan de workflow- en ontwikkelingssilo's tussen traditionele servers en virtuele machines en cloud-native clusters, waaronder Red Hat OpenShift.

Ansible Automation Platform1 en Red Hat OpenShift2 zijn beide koplopers in The Forrester Wave™ en zijn gebouwd op toonaangevende opensourceprojecten in respectievelijk Ansible en Kubernetes. Red Hat Advanced Cluster Management werd in juli 2020 gelanceerd en helpt ondernemingen bij het beter beheren en schalen van OpenShift-clusters in de hybride cloud, waardoor het beheer van het vooraanstaande Kubernetes-platform voor ondernemingen meer slagkracht krijgt. Nu kunnen het Ansible Automation Platform en Red Hat Advanced Cluster Management hand in hand werken, waardoor ondernemingen profiteren van de technologieën die al in gebruik zijn en deze kunnen verfijnen voor een cloud-native toekomst.

Traditionele en hybride cloudomgevingen verbinden met moderne automatiseringstools
Modernisering van applicaties behoort tot de topprioriteiten van vandaag. Volgens Gartner zal tegen 2022 slechts 40% van het aanbod aan containerbeheersoftware dat in 2019 beschikbaar is, nog steeds concurrentieel zijn of bestaan, waardoor veel van de huidige productbeslissingen tactisch zijn.3 Red Hat OpenShift biedt een krachtig, schaalbaar platform voor deze transformatie. Veel organisaties kunnen het zich echter niet veroorloven om zomaar af te stappen van bestaande IT-systemen, gezien de investeringen en de kritische werkdruk die steunen op deze middelen. Daarom zijn veel IT-teams gedwongen om technologiestacks en siloteams op te splitsen om deze ongelijksoortige workflows aan te pakken, die elk afzonderlijke tools en strategieën vereisen, wat leidt tot een groeiende complexiteit en frictie.

De integratie tussen Ansible Automation Platform en Red Hat Advanced Cluster Management heeft als doel deze pijnpunten in enterprise IT-organisaties aan te pakken door de toolsets en "handoffs" tussen traditionele en cloud-native technologieën te stroomlijnen. Red Hat Advanced Cluster Management richt zich op de behoefte aan cloud-native management en monitoring. Wanneer workflows op applicatieniveau of traditionele IT-workflows nodig zijn, fungeert het als een controlepaneel over de Red Hat OpenShift-clusters om de Ansible Automation Platform-mogelijkheden te activeren, zoals de implementatie van systeemupdates, de configuratie van load balancers, het schalen van server resources en meer. Het resultaat is een uniforme workflow om complexe hybride cloudomgevingen te beheren zonder organisaties te dwingen te kiezen tussen hun IT-behoeften in het hier en nu en deze die ze nodig hebben voor een digitale toekomst.

Als onderdeel van de integratie tussen de twee technologieën maakt Red Hat gebruik van het fundament van OpenShifts Kubernetes Operator om de IT-automatisering in hybride cloudomgevingen te verbeteren. Kubernetes Operators maken het eenvoudiger om applicaties op schaal te draaien in OpenShift implementaties, waar die ook bestaan, en met een Resource Operator voor Red Hat Advanced Cluster Management kan de technologie een beroep doen op het Ansible Automation Platform om taken efficiënter uit te voeren buiten de Kubernetes-cluster.

Deze integratie is bestemd voor een technologische preview in de komende weken.

Quotes
Joe Fitzgerald, vice president, Management, Red Hat
"Door Red Hat OpenShift te integreren met het Ansible Automation Platform kunnen bedrijven gebruikmaken van Ansible voor infrastructuurbeheer en applicatie-implementatie. Wij geloven dat Ansible een de facto automatiseringsstandaard is geworden en Red Hat biedt een aanzienlijke kant-en-klare Ansible-automatisering die zich uitstrekt over verschillende domeinen en die wordt beheerd, gecertificeerd en ondersteund."

Mary Johnston Turner, research vice president, Cloud Management at IDC
"De belangstelling voor consistent cross-cloud beheer en zichtbaarheid neemt snel toe naarmate ondernemingen meer workloads verplaatsen naar hybride en multicloud-infrastructuurplatformen, waaronder zowel VM- als containergebaseerde omgevingen. Een aanzienlijke meerderheid van de beslissingsnemers voor het beheer van de bedrijfscloudinfrastructuur meldt dat het zeer belangrijk is om beheertools en -mogelijkheden te hebben die zich uitstrekken over meerdere cloud-omgevingen, waaronder publieke, private, gehoste en edge-locaties.4 De toevoeging van automatiseringsfunctionaliteiten helpt het effectieve beheer verder uit te breiden over de hele hybride cloud.”

1 Source: Forrester Consulting, “The Forrester Wave™: Infrastructure Automation Platforms, Q3 2020,” Chris Gardner with Glenn O'Donnell, Robert Perdoni and Diane Lynch, August 10, 2020
2 Source: Forrester Consulting, “The Forrester Wave™: Multicloud Container Development Platforms, Q3 2020,” Dave Bartoletti, Charlie Dai with Lauren Nelson, Duncan Dietz, Han Bao and Bill Nagel, September 15, 2020
3 Source: Gartner, “Market Guide for Container Management,” Dennis Smith, October 10, 2019
4 Source: IDC, “Shared Cross-Cloud Management Control Planes Become Enterprise Priority,” Mary Johnston Turner, September 2020

Aanvullende informatie

Volg Red Hat

Over Red Hat, Inc.
Red Hat is 's werelds toonaangevende leverancier vanopensourcesoftwareoplossingenvoor bedrijven. Het gebruikt eencommunity-gedrevenbenadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybridecloud-, container- enKubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren,cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- enconsultingdienstenmaken van Red Hat een vertrouwde adviseur van deFortune500. Als een strategische partner voorcloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten enopensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any

obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat,the Red Hat logo, Ansible and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat, Inc.
Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Siemens, IBM en Red Hat lanceren hybrid cloud-initiatief om sneller waarde te halen uit industriële IoT-data

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Logo Lubbers De Jong
Red Hat, Inc. contact

Logo Red Hat, Inc.

benelux@redhat.com
  www.redhat.com
Red Hat, Inc. sociaal

Red Hat, Inc. tweets

Logo Reflex Online BV
Logo Blue Dragon
Logo Avinty (GGZ)
Logo MicroFix
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Sortlist
Logo Fullstaq B.V.
Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo PlanMen
Logo Northwave
Logo PQR B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo Alleeninkt.nl
Logo Northwave
Logo Boys with Brains