www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl
PR: Yellow Communications

Zoom presenteert nieuwe diensten voor de toekomst van communicatie op Zoomtopia 2020

• Zoom lanceert nieuwe verbeteringen voor zijn Unified Communications Platform, waaronder end-to-end-encryptie
  • Nieuw platform OnZoom voor evenementen en inzamelingsacties
  • Developers krijgen meer mogelijkheden met de introductie van ‘Zapps’ en aanpasbare SDK’s
  • Ruim $1,5 miljoen in sponsoring voor remote learning en andere goede doelen
Amsterdam, 14 oktober 2020 – Tijdens de eerste keynote van Zoomtopia 2020, heeft Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) nieuwe producten en diensten bekendgemaakt, die de toekomst van communicatie verder vormgeven. Deze toekomst werd geschetst door Eric S. Yuan, de CEO van Zoom, in een keynote waarin hij de visie van het bedrijf presenteerde. De productontwikkelingen werden vervolgens door CPO Oded Gal gepresenteerd.

“Zoom en Zoomtopia zijn voor jullie bedoeld: onze moedige, hardwerkende en creatieve gebruikers”, zegt Yuan. “We hebben hard gewerkt om een eersteklas, waardevol virtueel evenement te organiseren. We zijn ook bezig geweest met planning, voorbereiding en ontwikkeling om de belofte van Zoom – jou op de best mogelijke manier te ondersteunen – waar te maken. Als er iets is dat we in deze uitdagende tijden hebben geleerd, is het wel dat remote working goed werkt. De toekomst van werk zal een hybride model zijn, waarin de beste aspecten van persoonlijk en virtueel contact samenkomen. We beschikken over het platform dat de wereld hiervoor nodig heeft – vandaag, morgen en tot ver in de toekomst.”

Platform
De belangrijkste ontwikkelingen in het Zoom platform zijn onder meer:
  • OnZoom: Een centraal platform waarmee Zoom gebruikers gratis en betaalde evenementen én inzamelingsacties kunnen organiseren. Met OnZoom kunnen organisaties extra inkomsten genereren, hun bereik uitbreiden naar nieuwe doelgroepen, en goede doelen ondersteunen door middel van geïntegreerde donatiemogelijkheden. Zoom gebruikers kunnen deze evenementen ontdekken en zich inschrijven voor nieuwe ervaringen dankzij extra functionaliteiten, zoals het weggeven van tickets en een dashboard om favoriete evenementen en merken in de gaten te houden. Vanaf vandaag beschikbaar als openbare bèta-release voor Amerikaanse gebruikers om deel te nemen aan evenementen van mkb-bedrijven en belangrijke partners, zoals WW (voorheen bekend als Weight Watchers) op OnZoom.com. Meer over OnZoom.
  • Nieuwe end-to-end-encryptie (E2EE): Deze optionele feature wordt volgende week beschikbaar gemaakt als technische preview voor zowel gratis als betaalde gebruikers. Het kan worden geactiveerd op account-, groeps- en gebruikersniveau en kan afhankelijk van de admin-instellingen per meeting aan- of uitgezet worden. Wanneer Zooms E2EE is geactiveerd, wordt alle communicatie van deelnemers via Zoom-applicaties versleuteld door middel van cryptografische sleutels die alleen bekend zijn op de apparaten van deze gebruikers. Met E2EE heeft geen enkele derde partij toegang tot deze privésleutels, Zoom incluis. Meer over E2EE.
  • Aanpasbare SDK: Zoom voegt nieuwe verbeteringen toe aan zijn SDK’s, waardoor developers en organisaties hun eigen video-applicaties kunnen verrijken met het Zoom platform. De SDK’s zijn vanaf vandaag beschikbaar op Android, iOS en web. Developers kunnen de aanpasbare UI en sessiecontrole gebruiken om makkelijker hoogwaardige video, audio en instant chat features toe te voegen aan hun eigen applicaties. Meer over aanpasbare SDK.
  • Zapps: Apps die gebruiken te zijn in Zoom meetings. Met Zapps kunnen developers apps maken om workflows voor, tijdens en na meetings aan te sturen. Zoom heeft zowel eigen apps als apps van derden geïntegreerd in de meeting-ervaring. Zapps geven developers een snelle en flexibele webview om apps te maken en te distribueren, en IT-beheer en implementatie te regelen. Ruim 35 partners hebben zich hiervoor aangesloten bij Zoom. Hun demovideo’s zijn te bekijken via Zoom.us/zapps. Meer over Zapps.
  • Verbeteringen in het Unified Communications Platform: Zoom heeft verschillende nieuwe functionaliteiten ontwikkeld voor zijn geïntegreerde communicatieplatform. Meer over het ÚCaaS platform en Zoom Rooms verbeteringen:
    • Immersive Scenes: Hiermee kan de meeting host een eigen achtergrondthema voor meetings instellen of layouts maken waarin de videobeelden van deelnemers in een gezamenlijke achtergrond, zoals een lokaal of rechtbank, worden geïntegreerd.
    • Zoom for Home: Ondersteuning voor DTEN ME, Facebook via de Zoom on Portal app en Zoom Rooms apparaten is algemeen beschikbaar. Amazon Echo Show, DTEN onTV Displays met Google Assistant ondersteuning, waaronder Nest Hub Max en Yealink A20, zullen voor het einde van het jaar worden ondersteund. In 2021 volgen aanvullende hardware producten van HP, Lenovo en Neat.
    • Contactloze samenwerking: Verbeterde opties voor stemcommando’s en versimpelde koppeling met persoonlijke apparaten om Zoom Rooms meetings te beheren.
    • Verbeterde whiteboarding: verschillende verbeteringen in whiteboarding maakt constante samenwerking mogelijk op mobiel, desktop en Rooms.
    • Zoom Rooms smart gallery: Met behulp van AI geeft de smart gallery in Zoom Rooms alle deelnemers individueel weer. Hierdoor wordt persoonlijke communicatie verbeterd tussen deelnemers op kantoor en deelnemers op afstand.
    • Zoom Phone features: Stel wanneer nodig bhv’ers en 112 tegelijkertijd op de hoogte; geïntegreerd met Zoom Digital Signage en Zoom Chat om medewerkers en hulpdiensten te informeren. Andere aankomende Zoom Phone functies zijn onder andere Team SMS en AI-aangedreven spamdetectie en -blokkering.
    • Verbeterde webinar features: Reacties, breakout ruimtes, aanpasbare wachtruimtes, en debriefing-ruimtes.
    • Video in wachtruimtes: Meeting hosts kunnen deelnemers toelaten nadat ze hen via video in de wachtruimte hebben gezien.
    • High Fidelity Audio: Met behulp van AI zal Zoom automatisch detecteren wanneer de High Fidelity-modus moet worden ingeschakeld.
  • Certificatie voor persoonlijke workspace hardware: Nu remote working steeds vaker langdurig voorkomt, breidt Zoom zijn hardware-certificatieprogramma uit met persoonlijk workspace devices. De aanvullende typen hardware bevatten onder meer persoonlijke en draagbare Bluetooth en USB-luidsprekers zoals de nieuwe Poly Sync 20, webcams en alles-in-één desktopsystemen. Meer over dit certificatieprogramma.
Zoom Cares en duurzaamheid
Ruim een miljard kinderen en gezinnen ondervinden problemen door het sluiten van scholen. Connectiviteit is een belangrijke factor in sociale ongelijkheid: alleen al in de VS zijn zes miljoen kinderen niet in staat om online onderwijs te volgen. Ze lopen hierdoor maanden achterstand op tijdens de coronapandemie. Zoom heeft onlangs ruim $1,5 miljoen gedoneerd om leerlingen weer online te krijgen voor hun onderwijs. Deze eerste grote Zoom Cares donaties gingen richting het Annenberg Institute for School Reform, Education Leaders of Color, Education Superhighway, International Society for Technology in Education (ISTE), Profound Gentleman en Teach For All.

Daarnaast verdubbelt Zoom alle donaties die op 14 en 15 oktober via Pledging worden gedaan tot een totaalbedrag van $250.000. Doneer ook via pledge.live/ZoomCares.

Zoom bekommert zich om onze medewerkers, klanten en onze gemeenschap. Het bedrijf verstaat daarom ook filantropie onder de kernwaarde ‘zorgzaamheid’ en brengt dit in de praktijk met een uitgebreid duurzaamheidsprogramma. Zoom wil een positieve impact maken door de wereldgemeenschap virtueel te verbinden en zich in te zetten voor een duurzame toekomst voor milieu en maatschappij. Het duurzaamheidsprogramma van Zoom zal de sterke punten van zijn producten en diensten aanwenden om meer te doen voor het milieu, vertrouwen te bevorderen, en gemeenschappen gelukkiger te maken. Meer over Zoom Cares.

Groei en erkenning
Het gebruik van Zoom is opmerkelijk hoog gebleven. Er worden op jaarbasis meer dan 3 biljoen minuten aan meetings gehouden, en er zijn regelmatig meer dan 300 miljoen dagelijkse meeting-deelnemers. Dit is inclusief deelnemers van meer dan 125.000 scholen die tijdens de COVID-10 pandemie gratis gebruik maken van de Zoom.

Zoom heeft erkenning gekregen vanuit de industrie en maatschappij. Zo is Zoom voor de vijfde maal op rij benoemd tot leider in het Gartner Magic Quadrant for meeting solutions in Oktober 2020*, haalde het bedrijf de zesde plek op de Fortune Change The World-ranglijst en won Zoom de Frost & Sullivan 2020 Global Company of the Year Award for Connected Work.

Bezoek zoomtopia.com om Zoomtopia bij te wonen, een gratis virtueel evenement met ruim 90 educatieve sessies, meer dan 250 sprekers, optredens van bedrijfsleiders en beroemdheden, en meer dan genoeg mogelijkheden om te verbinden, samen te werken en te leren.

Over Zoom
Zoom Video Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) brengt teams samen in een frictieloze video-omgeving zodat ze meer gedaan krijgen. Ons gemakkelijke, betrouwbare en innovatieve video-first communicatieplatform ondersteunt videomeetings, audiomeetings, webinars en chatgesprekken op zowel desktops, telefoons, mobiele apparaten en conferencesystemen. Zoom helpt ondernemingen betere gebruikerservaringen op te zetten met marktleidende integraties met zakelijke apps, en met development-tools waarmee aangepaste workflows kunnen worden opgezet. Zoom is opgericht in 2011, is gevestigd in San Jose, Californië (VS) en heeft wereldwijd lokale kantoren. Bezoek voor meer informatie zoom.com en volg @zoom_us.

*Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings or other designation. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner’s research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Zoom Persdesk
Tijs Mannien
Zoom@yellow-communications.com
Laatste van Zoom

Zoom verbetert beveiliging van alle accounts met tweestapsverificatie

Zoom introduceert filters, nieuwe belichtingsinstellingen en andere opties die Zoom-gesprekken verbeteren

Logo Yellow Communications
Zoom contact

Logo Zoom

Zoom sociaal

Zoom tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4