www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Yellow Communications

Criteo lanceert nieuw self-service Retail Media Platform in Europa

• Adverteerders kunnen via het platform advertenties inkopen op de grootste online webshops in Nederland
  • Retailers kunnen via het platform nieuwe omzetstromen opzetten, zonder te tornen aan een relevante en gepersonaliseerde winkelervaring
  • 84% van de marketeers geeft in recent onderzoek aan meer bereid te zijn om te investeren in retailmedia, wanneer een enkel platform gestandaardiseerde toegang tot meerdere retailers biedt
Amsterdam, 14 oktober 2020Criteo (NASDAQ: CRTO), het technologiebedrijf dat wereldwijd marketeers ondersteunt met impactvolle advertenties, lanceert vandaag zijn self-service Retail Media Platform in Europa.

Consumenten geven steeds meer uit aan e-commerce. Daarom is digitale retailmedia van cruciaal belang voor retailers om hun marges te behouden, en voor merken om consumenten te activeren tijdens het aankoopproces. Het nieuwe Retail Media Platform van Criteo - nu beschikbaar in Europa - is ontworpen om retailmedia naar een hoger niveau te tillen. Het biedt retailers één platform om hun retailmedia-activiteiten te schalen, en stelt merken en bureaus in staat om advertentieruimte bij meerdere retailers te kopen dankzij gestandaardiseerde workflows en rapportages.

Het Retail Media Platform van Criteo is uitermate geschikt om de snelgroeiende retailmediabranche in Europa te ondersteunen. Uit een recent onderzoek door Forrester Consulting, blijkt dat 71% van Europese adverteerders retailmedia waardevol vindt, omdat het merken beter in staat stelt in te spelen op de verschuiving in aankoopgedrag van fysieke winkel naar webwinkel.

Retailmedia zal naar alle waarschijnlijkheid blijven groeien, naarmate retailers en merken betere tools tot hun beschikking krijgen om budgetten te beheren. Hetzelfde Forrester onderzoek gaf aan dat 90% van de merken bereid is meer budget aan retailmedia te wijden – áls de advertentieplatforms van retailers voldoende rapportagemogelijkheden, controle en transparantie bieden.

Door gesponsorde producten en display-advertenties samen te voegen in combinatie met flexibele targeting en inventarisbeheer, biedt het nieuwe platform van Criteo zowel merken, bureaus als retailers de benodigde transparantie en controle om hun retailmedia-activiteiten op te schalen.

“De afgelopen achttien maanden werd retailmedia steeds belangrijker voor merken om online te groeien, maar door de digitale versnelling die COVID-19 teweeg heeft gebracht, is het nu een cruciale tijd om als merk retailmedia te gebruiken”, zegt Stuart Johnston, Omnichannel Commerce Director bij Publicis. “Criteo’s nieuwe Retail Media Platform doorbreekt silo’s tussen adverteerders en inventarisbeheer, waardoor merken met consumenten kunnen verbinden, op basis van diepgaande gedragsanalyse en wanneer ze zeer dichtbij het moment van aankoop zijn. Dit was nog nooit eerder mogelijk. De voordelen van dit platform en de advertentiemogelijkheden zijn duidelijk: een betere efficiëntie van reclamebudgetten in een zeer relevante retailomgeving.”

Criteo ondersteunt sinds 2016 de retailmediaprogramma's van toonaangevende retailers, merken en bureaus, waaronder Leclerc, MyToys en Under Armour. Het nieuwe Retail Media Platform van Criteo werd in mei 2020 geïntroduceerd in de VS en Canada. Deze lancering is een verdere ontwikkeling van Criteo’s missie om zijn full funnel-activiteiten te verbeteren en het productportfolio uit te breiden.

Over Criteo
Criteo (NASDAQ: CTRO) is een technologiebedrijf dat wereldwijd marketeers ondersteunt met vertrouwenswaardige en doeltreffende advertenties. 2.700 Criteo teamleden werken samen met meer dan 20.000 klanten en duizenden uitgeverijen over de hele wereld om effectieve advertenties te leveren via alle kanalen, door het toepassen van geavanceerd machine learning op unieke datasets. Criteo biedt bedrijven van elke omvang de technologie die ze nodig hebben om hun klanten beter te leren kennen en te ondersteunen. Ga voor meer informatie naar www.criteo.com.

Voor meer persinformatie:
Yellow Communications
Sarada Sant
E-mail: criteo@yellow-communications.com
www.criteo.com
Laatste van Criteo
Criteo lanceert nieuw self-service Retail Media Platform in Europa

Criteo benoemt Tijmen Willems tot Country Manager Benelux

Criteo onderzoek: online shopping blijvend in de lift door anderhalvemetersamenleving

Logo Yellow Communications
Criteo contact

Logo Criteo

www.criteo.com
Criteo sociaal

Criteo tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4