www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: ItsaRep

F5 blokkeert met AI fraude die gemist wordt door bestaande technologie

Shape AI Fraud Engine beschermt bedrijven en verlaagt werkdruk van fraudepreventie-teams.

F5 introduceert Shape AI Fraud Engine (SAFE), een SaaS-oplossing voor het tegengaan van frauduleuze online transacties die niet opgevangen worden door bestaande anti-fraude tools. SAFE gebruikt een in de praktijk geteste AI-engine die elke online transactie evalueert op basis van omvang, omgeving en gedrag om de intentie te achterhalen en fraude tegen te gaan voordat het gebeurt.

Traditionele antifraude-tools gaan uit van relatief zwakke datasignalen en statische regels om steeds slimmer handelende fraudeurs te stoppen. Het wordt lastiger voor deze tools om te bepalen of er wel of geen goede intenties achter een transactie zitten. Daarnaast zitten ze legitieme gebruikers vaak in de weg door middel van extra drempels als multi-factor authenticatie. Naast financiële verliezen door succesvolle fraude is er dus ook een mindere gebruikerservaring.

SAFE is daarentegen een volledig beheerde dienst, AI-aangestuurd en stopt fraudeurs in real-time. Hierdoor laat het tot wel 90 procent van de legitieme gebruikers zonder enig oponthoud door. Het detecteert en blokkeert opkomende bedreigingen en beschermt applicaties, zodat bedrijven hun digitale initiatieven kunnen versnellen en de werkdruk op antifraude-teams af kan nemen.

Betere fraudepreventie, effectiever team
SAFE identificeert frauduleuze transacties in alle stappen die gebruikers kunnen zetten, van het aanmaken van nieuwe accounts en login tot aankopen en betaling. SAFE kan meeschalen met applicaties om de juiste performance, security en andere diensten te ondersteunen. In de meeste gevallen detecteert SAFE twee keer zoveel fraudegevallen als traditionele tools. Bij een Amerikaanse bank werden 250 procent meer account take-over fraudes gedetecteerd in de eerste 60 dagen van de SAFE ingebruikname, waarmee 10 miljoen dollar werd bespaard.

Antifraude-teams worden dankzij SAFE ook effectiever, doordat fraude actief wordt tegengehouden zonder de noodzaak tot het maken en beheren van regels. Daarnaast is SAFE een volledig beheerde dienst met voortdurende finetuning vanuit de Shape fraude-experts. Doordat fraude al aan de buitenkant wordt tegengehouden hoeft het antifraude-team ook minder tijd te besteden aan handmatig onderzoek. Bij een van de eerste ingebruiknames kon 67 procent van de gevonden fraudegevallen worden geblokkeerd in plaats van onderzocht. Bij een andere klant werden 33.000 transacties tegengehouden die normaliter onderzocht moesten worden.

Fraude onderscheppen
Applicaties liggen onder vuur door fraude vanuit bots en andere malafide automatisering of van mensen met slechte bedoelingen. Dankzij machine learning kan Shape geautomatiseerd verkeer onderscheiden van menselijk handelen, en malafide pogingen van goedbedoelde acties zijn. Het biedt dynamische verdediging om fraude en misbruik tegen te gaan. SAFE past bovendien analytisch inzicht toe dat is opgedaan bij de verdediging van de grootste en meest aangevallen applicaties ter wereld.

Over F5
F5 (NASDAQ: FFIV) stuurt applicaties aan van ontwikkeling tot het eind van hun levenscyclus, in elke multi-cloud omgeving. Onze klanten - grootzakelijke ondernemingen, service providers, overheden en consumentenmerken - kunnen daarmee onderscheidende, high-performance en veilige digitale diensten bieden. Meer informatie op f5.com. Volg @f5networks op Twitter of bekijk de LinkedIn en Facebook pagina’s voor de laatste ontwikkelingen.

---

F5, Shape, and Shape AI Fraud Engine are trademarks or service marks of F5 Networks, Inc., in the U.S. and other countries. All other product and company names herein may be trademarks of their respective owners.

This press release may contain forward-looking statements relating to future events or future financial performance that involve risks and uncertainties. Such statements can be identified by terminology such as "may," "will," "should," "expects," "plans," "anticipates," "believes," "estimates," "predicts," "potential," or "continue," or the negative of such terms or comparable terms. These statements are only predictions and actual results could differ materially from those anticipated in these statements based upon a number of factors including those identified in the company's filings with the SEC.
Laatste van F5
F5 blokkeert met AI fraude die gemist wordt door bestaande technologie

Eerste gezamenlijke product van Shape en F5 beschermt websites tegen bots

Financiële dienstverlening balanceert tussen innovatie en security
F5 contact

Logo F5

+31(0)20-2014950
  f5.com
F5 sociaal

F5 tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS