www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Newion leidt investeringsronde van €2,5 miljoen in Mediatool - met J12 Ventures, Almi Invest enTwig

STOCKHOLM/ AMSTERDAM, 14 oktober 2020 – Mediatool, het bedrijf dat mediabeheersoftware aanbiedt voor omnichannel marketeers, heeft € 2,5 miljoen ontvangen in een investeringsronde onder leiding van Newion, early stage investor in B2B softwarebedrijven, samen met J12 Ventures, Almi Invest en huidige investeerder Twig.

Het Zweedse bedrijf Mediatool helpt internationale marketingprofessionals van brands en bureaus bij het plannen, uitvoeren, analyseren en leren. Het bedrijf werd in 2014 opgericht door Alexander Högman (CEO), Magnus Ohlin, Joakim Landberg en Ludwig Magnusson. Met minimale investeringen en veel energie verkoopt het team met succes een product dat geliefd is bij de klanten.

Het doel van de nieuwe investering is om Mediatool verder te ontwikkelen als een marktleider, door de manier waarop marketeers werken en hun marketingbudgetten besteden te veranderen. Met Mediatool kunnen klanten zoals Klarna en Estée Lauder datagestuurd beslissingen nemen op basis van een uitgebreid overzicht van alle marketingactiviteiten.

Alexander Högman, mede-oprichter en CEO van Mediatool: "Ik ben opgetogen en trots dat ik ondersteuning krijg van zulke bekwame en ervaren beleggingsondernemingen. Naast wat we met deze investering kunnen bereiken terwijl we opschalen, zijn we verzekerd van ervaren teams tijdens deze journey. We zullen onze focus op leiderschap binnen onze niche voortzetten en de organisatie opschalen voor de groeiende vraag vanuit de markt."

John Sjölander, Partner bij Newion: “Soms ontdek je een team dat gewoon echt geobsedeerd is door het bouwen van een geweldig product voor hun klanten. Het team van Mediatool doet dit en hun passie om klanten tevreden te stellen heeft ons geïntrigeerd. Met deze deal bewijzen we dat we goede deals kunnen sluiten in de Scandinavische landen, en dat we goed samenwerken met Mediatool, J12 Ventures, Almi Invest en Twig."

Over Mediatool
Mediatool is een SaaS-oplossing om uw marketinginspanningen te organiseren, waarbij planning, uitvoering en opvolging hand in hand gaan. De tool is ontworpen om de samenwerking bij en tussen adverteerders en bureaus te verbeteren en brengt traditionele en digitale media samen. De service biedt één centraal overzicht van alle marketingactiviteiten, campagneplannen en resultaten, waardoor organisaties als Klarna, Estée Lauder Companies en de Ottawa Senators uitgebreide inzichten kunnen krijgen en op basis daarvan goed gefundeerde beslissingen kunnen nemen.

Meer informatie: www.mediatool.com

Over Newion
Newion, gevestigd in Amsterdam, richt zich op Europese business-to-business software startups en scale-ups met een wereldwijde ambitie en behoort sinds haar oprichting in 2000 tot de best presterende fondsmanagers in haar sector. Op dit moment telt Newion 21 investeringen met een totaal beheerd vermogen van €150 miljoen. Newion werd opgericht door Patrick Polak en wordt gemanaged door Patrick Polak en Frank Claassen.

Newion investeerde in onder meer Collibra, iWelcome, Reasult, 24iMedia, Nallian, Foleon, CustomerGauge, L1NDA, The Next Ad, Oxynade, Swipeguide, Roadmap, RexAI, DataStories, Playpass, TaxModel, Deliverect, APICBAS en ValueBlue, en heeft onder andere Oxxio, Mirror42, Q-go en 24iMedia geexit. Newion III wordt ondersteund door InnovFin Equity, met de financiële steun van de Europese Unie onder Horizon 2020 Financiële Instrumenten en het Europees Fonds voor strategische investeringen (EFSI), opgezet in het kader van het investeringsplan voor Europa. Het EFSI heeft als doel de financiering en de uitvoering van productieve investeringen in de Europese Unie te ondersteunen en ervoor te zorgen dat de toegang tot financiering wordt verbeterd. Meer informatie: www.newion.com

www.j12ventures.com

www.twig.se (Frol41)

www.almi.se

Persfoto’s

Alexander Högman, mede-oprichter en CEO Mediatool

John Sjölander, Partner Newion

Mediatool oprichters van links naar rechts: Ludwig Magnusson, Joakim Landberg, Magnus Ohlin, Alexander Högman

Mediatool oprichters van links naar rechts: Joakim Landberg, Alexander Högman, Ludwig Magnusson, Magnus Ohlin

- Scandinavië
Vilhelm Hanzén, +46 (0)736907409, vilhelm@gulpr.se

- Benelux
Carolijn Peelen, +31 (0) 6 53280936, carolijn@peelen.nu
Laatste van Newion

Herman Kienhuis treedt toe als partner bij Newion

Newion versterkt het team met John Sjölander

Logo carolijn peelen bv
Newion contact

Logo Newion

info@newion.com
  www.newion.com
Newion sociaal

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4