Contentbureauwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Marcommit

Helft thuiswerkend Nederland vol lof over optreden HR tijdens lockdown

Visma | Raet start verkiezing HR-professional van het jaar

Amersfoort – De helft van de (volledig of gedeeltelijk) thuiswerkende Nederlanders vindt dat de HR-professionals een pluim verdienen voor hun werkzaamheden voor, tijdens en na de lockdown. De medewerkers (51%) geven aan dat zij zich in de beginperiode van het thuiswerken dankzij HR betrokken en onderdeel voelden van de organisatie. Nog eens 47 procent is trots op HR en geeft aan dat deze afdeling ervoor heeft gezorgd dat zij hun werk goed hebben kunnen uitvoeren. Dit blijkt uit recent onderzoek onder ruim 1.000 Nederlandse medewerkers door HR-dienstverlener Visma | Raet. De druk op HR was de afgelopen periode door COVID-19 extra hoog. Visma | Raet vindt dat de HR-professional daarom dit jaar extra in de schijnwerper mag staan en start vandaag met de verkiezing ‘HR-professional van het jaar 2020’.

HR-professional van het jaar 2020
Met de introductie van de verkiezing ‘HR-professional van het jaar 2020’ geeft Visma | Raet HR-professionals het podium dat ze verdienen. De context waarbinnen iedere organisatie werkt, is door de coronacrisis in korte tijd erg veranderd. HR-professionals hebben door de crisis extra te maken met uitdagingen als het betrokken en tevreden houden van medewerkers. Tijdens de crisis is gebleken dat het belangrijk is voor zowel medewerkers als de werkgever om de belevingswereld van elkaar te begrijpen en duidelijke afspraken met elkaar te maken. HR speelt hierin een belangrijke rol als strategisch partner. Begrip en een goede samenwerking resulteren onder andere in een goede werk-privébalans en dat is precies waar medewerkers nu behoefte aan hebben en gelukkig van worden. Een ruime meerderheid (65%) geeft aan tijdens de lockdown een goede balans tussen werk en privé gevonden te hebben.

Marco Winkel, HR Director bij Visma | Raet: “Toen de maatregelen door het kabinet werden aangekondigd, was het voor alle HR-professionals de grootste prioriteit om ervoor zorgen dat iedereen vanuit huis kon werken. Het is niet niks om medewerkers in deze nieuwe situatie tevreden te stellen en betrokken te houden. Ook wat betreft de focus op gezondheid. Een dergelijke crisis vraagt om flexibiliteit, creativiteit en aanpassingsvermogen vanuit HR die als leidraad veelal dient voor de rest van de organisatie. De coronacrisis heeft ons nog meer laten inzien dat HR een belangrijke schakel is binnen een organisatie. Vandaar dit initiatief. We hopen dan ook dat deze HR-professional van het jaar-verkiezing niet eenmalig is, maar uiteindelijk zal uitgroeien tot een jaarlijks event.”

Nomineren
Vanaf vandaag is het mogelijk om als werkgever of collega een HR-professional te nomineren via de speciale HR-professional van het jaar-website. Uit alle nominaties kiest de vakjury, bestaande uit Marco Winkel (Visma | Raet), Yvonne Bekers (Director of HR Strategy & Portfolio KLM Royal Dutch Airlines), Guus van Kampen (Directeur Orgplan), Niels Blokker (Directeur Solkie) en Nienke van Dijk (HR-adviseur bij HR-dienst.nl), de top 5. Vervolgens kan het publiek een stem uitbrengen op hun favoriet. De uitreiking van de landelijke titel HR-professional van het jaar 2020 zal dit jaar online plaatsvinden op 1 december 2020.

Noot voor de redactie:
Via deze WeTransfer-link kunt u de portretfoto's van de vijfkoppige jury downloaden.

Laatste van Visma | Raet
3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Visma | Raet splitst op in Visma | Raet en Visma | YouServe

1 op 5 organisaties gestopt met vaste reiskostenvergoeding
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo Marcommit

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf