Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

ROC Kop van Noord-Holland en particuliere opleiders slaan handen ineen

Samenwerking moet leven lang ontwikkelen in de regio bevorderen

Hilversum - Het ROC Kop van Noord-Holland gaat samenwerken met Opleiding.nl, een op werkenden gericht initiatief van particuliere opleiders. Doel van de samenwerking is om een zo breed mogelijk opleidingsaanbod voor volwassenen binnen het noordelijke gedeelte van de provincie Noord-Holland toegankelijk te maken. De samenwerking komt tot uiting in de vorm van een regionaal onderwijsplatform onder de noemer mbo.nl. De ambitie is om het platform nog voor het einde van dit jaar gereed te hebben.

Regionaal relevant aanbod
Door de samenwerking met de particuliere opleiders voor werkenden, zal een platform ontstaan dat relevant is voor de Noord-Hollandse arbeidsmarkt. Hier worden niet alleen individuen geholpen met een relevant onderwijsaanbod op mbo-niveau, maar ook worden bedrijven in de regio ontzorgd op het gebied van hun specifieke leervragen. Door het platform regionaal in te steken, sluit het aanbod optimaal aan bij de specifieke arbeids- en opleidingsmarkt binnen de woon- en werkomgeving van de werkenden en werkzoekenden. Ook is het passend bij het verzorgingsgebied van regionale bedrijven in het noorden van Noord-Holland.

Leven lang ontwikkelen ook binnen de regio belangrijker dan ooit
De particuliere opleiders werken landelijk al samen binnen het platform Opleiding.nl. Steven Steenbergen, directeur van Opleiding.nl: “Door nu ook de samenwerking aan te gaan met regionale opleidingscentra in het publieke domein, kunnen we de belangrijke ontwikkeling van kennis en vaardigheden nog beter faciliteren. In het kader van duurzame inzetbaarheid is een significante inzet op het gebied van omscholing en bijscholing van menselijk kapitaal en het ontwikkelen van een inclusieve en meer skills-georiënteerde arbeidsmarkt vereist. Om dit echt te laten slagen is niet alleen een nationale aanpak nodig, maar ook een sterk regionale inkleuring, waarin publieke en private partijen op regionaal niveau intensief met elkaar samenwerken. Onze inzet is om samen met de grotere ROC’s in Nederland ons gezamenlijke en voor de regio’s specifieke opleidingsaanbod toegankelijk te maken in de vorm van een regionaal onderwijsplatform.”

ROC Kop van Noord-Holland wil regionale arbeidsmarkt versterken
Odilon Romero, directeur van Onderwijsgroep Noordwest Holland, het samenwerkingsverband van ROC Kop van Noord-Holland en het Clusius College: “Met mbo.nl maken we heel eenvoudig inzichtelijk welke opleidingsmogelijkheden er zijn in onze regio. We weten dat een groot deel van de volwassenen het lastig vindt de juiste opleiding of training te kiezen. Door de gemeenschappelijke inzet van ons als Onderwijsgroep Noordwest-Holland en de grote private opleiders voor werkenden in het platform mbo.nl, maken we het inzicht in keuzemogelijkheden zowel completer als overzichtelijker en wordt de deelnamegraad aan LLO ook in het noordelijke gedeelte van de provincie Noord-Holland groter. Daarmee realiseren we dat meer mensen aan het leren zijn en dragen we bij aan een sterke arbeidsmarkt in onze regio.”

Een speciale betekenis
Steven Steenbergen: “Het is de verwachting dat wij in 2021 met zo’n 16 ROC’s een dergelijke samenwerking aangaan. Met dit aantal halen we een landelijke dekking, zodat we samen met regionale opleidingscentra kunnen voldoen aan de maatschappelijke opdracht die we met elkaar, ook op regionaal niveau, voelen. De reacties van de ROC’s zijn tot nu toe erg positief. Persoonlijk ben ik blij dat we nu kunnen starten met ROC Kop van Noord-Holland, omdat ik hier ooit mijn MTS Elektronica heb gevolgd. Alle regio’s zijn mij even lief, maar de samenwerking met ROC Kop van Noord-Holland heeft voor mij een speciale betekenis.”

Noot voor redactie, niet ter publicatie

Over ROC Kop van Noord-Holland
Het ROC Kop van Noord-Holland verzorgt beroepsonderwijs, cursussen en trainingen voor bedrijven en particulieren in het noordelijke gedeelte van de provincie Noord-Holland. Met meer dan 450 medewerkers verzorgen wij ieder jaar onderwijs voor zo’n 5.000 studenten en cursisten. Dat doen we vanuit verschillende vestigingen in Den Helder en Schagen. Stuk voor stuk centraal gelegen en goed bereikbaar. Zo zijn we altijd dichtbij. ROC Kop van Noord-Holland en het Clusius College zijn samen vertegenwoordigd in de Onderwijsgroep Noordwest-Holland.
Laatste van Opleiding.nl
ROC Kop van Noord-Holland en particuliere opleiders slaan handen ineen

Kwart Nederlanders weet niet waar zoektocht naar opleiding te beginnen

Lockdown zet aanzienlijk deel Nederlanders aan tot leren

Logo Marcommit
Opleiding.nl contact

Logo Opleiding.nl

085 - 048 6382
  www.opleiding.nl
Opleiding.nl sociaal

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4