Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Social yoga verbindt in tijden van social distancing: EkhartYoga lanceert gratis (groeps)lesprogramma’s

Amsterdam, 13 oktober 2020 - Met de opkomst van een tweede coronagolf lanceert het Nederlandse online yoga platform EkhartYoga een unieke feature en vier programma’s om de mentale gesteldheid van Nederlanders sterk te houden in deze uitdagende tijd. Vanaf vandaag zijn yoga-liefhebbers welkom om in groepsverband lesprogramma’s te volgen. Daarbij staan deelnemers met elkaar in contact via de app, zonder afhankelijk te zijn van een fysieke locatie. Het delen van de ervaring en de onderlinge verbinding bij het volgen van een yogales blijven dankzij deze app-feature mogelijk.

De pandemie heeft ons allemaal op de een of andere manier getroffen. Sommigen hebben hun baan, of zelfs dierbaren verloren en velen ervaren hierover stress, angst of een gevoel van onzekerheid.

Veel internationale studies* bevestigen wat reguliere yoga-beoefenaars al weten: meditatie en yoga kunnen helpen bij het verminderen van die gevoelens van stress en angst. Ruim een derde van de Nederlanders gaf in mei al aan minder te bewegen en meer stress te ervaren als gevolg van de lockdown. Zeker nu thuiswerken in Nederland weer de norm is, de dagen korter worden en de onzekerheid over de impact van het coronavirus opnieuw toeneemt groeit, is het essentieel om sociale, sportieve activiteiten te blijven doen en de belemmeringen daarvan te minimaliseren.

Om hierin te faciliteren stelde Ekhart Yoga afgelopen maart het gratis Relief-programma gratis ter beschikking. Ruim 50.000 mensen maakten gebruik van deze tijdelijke mogelijkheid deze gratis yoga-lessen te volgen. In samenwerking met de Nederlandse start-up Close lanceert EkhartYoga nu opnieuw een gratis lesprogramma, met een unieke feature waardoor gebruikers met hun eigen community of vriendengroep samen de yoga-lesprogramma's kunnen volgen: individueel, maar toch samen:

De corona crisis heeft in de afgelopen zeven maanden veel gevraagd van zowel de fysieke als mentale gesteldheid van mensen”, vertelt Matthijs Draijer, CEO van EkhartYoga. “Met nieuwe beperkingen om in groepsverband samen te komen en ook de optie om in de buitenlucht te sporten is minder aantrekkelijk in het najaar. Daarom willen we met deze unieke feature het verschil maken door online yogalessen aan te bieden die je in groepsverband kunt volgen. Zo blijft het toch mogelijk om samen te sporten en de verbinding met elkaar op te zoeken.”

Vanaf vandaag zijn vier programma’s beschikbaar die samen met groepsgenoten kunnen worden gevolgd. De vier ‘paths’ zijn gericht op ontspanning, betere nachtrust, kracht en stressverlichting en bestaan uit vier tot zes opeenvolgende lessen. Deelnemers kunnen deze individueel volgen en hierover in groepjes ervaringen uitwisselen, relevante informatie en kennis delen, en zo samen naar een gemeenschappelijk einddoel werken. De groepsprogramma’s zijn kosteloos beschikbaar voor alle geïnteresseerden via https://www.ekhartyoga.com/free/online-yoga.

Over EkhartYoga
EkhartYoga is een online yoga platform dat in 2012 is opgericht door Esther Ekhart. Met meer dan 3.500 lessen in verschillende stijlen, begeleid door meer dan 40 leraren van wereldklasse, is het de grootste online studio van Europa. Het creëren van positieve verandering en transformatie door middel van yoga staat centraal bij alles wat Ekhart doet. Meer informatie: EkhartYoga.com

*MayoClinic ‘Meditation: A simple, fast way to reduce stress’. RadboudUMC ‘Wetenschappelijk bewijs voor mindfulness’
Laatste van EkhartYoga

Logo Lubbers De Jong
EkhartYoga contact

Logo EkhartYoga

EkhartYoga sociaal

EkhartYoga tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4