www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Bouwen aan het netwerk van de toekomst met een nieuwe kijk op innovatie

VodafoneZiggo, een bedrijf met ruim 7000 werknemers en 3.9B omzet dat 7.2M huishoudens voorziet van internet, TV en/of telefonie, had een missie.
Eén van Nederlands bekendste providers heeft samen met Xebia gewerkt aan het worden van een meer klantgerichte organisatie.

In 2010 vroeg Vodafone Katja Sizova om binnen de organisatie een nieuw, internationaal schaalbaar, Agile en volledig digitale service te creëren. Binnen een half jaar lanceerde de Digital Director met haar team het innovatieve Hollandsnieuwe. Deze nieuwe provider betrad een zeer competitieve Nederlandse markt met diensten voor de kostenbewuste en online-first klant. Sizova: "Toen klantbeleving een strategische prioriteit werd, hielp de focus op het toevoegen van waarde ons de digitale transformatie te versnellen.”

Sizova en haar team waren de eersten die gebruik maakten van Agile methodieken; strategie, business en IT werden samengebracht in een cross-functionele unit. Deze Digital Director deelt haar verhaal om andere organisaties te inspireren tijdens hun digitale transformatie: "In een dynamische markt met disruptieve technologie zijn snelheid en flexibiliteit van cruciaal belang. Het hebben van een betrouwbaar digitaal platform helpt je om sneller te reageren op veranderingen en zo relevant te blijven voor je klanten. Maar echt Agile worden vereist meer dan een technisch platform en API’s. Mensen met een adaptieve mindset en de juiste skills zijn essentieel. Kennis en mankracht moeten binnen de gehele organisatie of keten met elkaar verbonden zijn. Ik adviseer iedereen om, ongeacht je rol, de markt waarin je opereert te verkennen, te weten wat relevant is voor klanten en hun ervaring, en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen en trends”.

In dit interview vertelt Katja Sizova – Digital Director VodafoneZiggo, over hun uitdagende reis om te bouwen aan het netwerk van de toekomst met een nieuwe kijk op innovatie.

Lees het volledige interview:

Uit onderzoek blijkt keer op keer dat er een grote delta zit tussen wat digitalisering, kunstmatige intelligentie en robotisering zou kunnen opleveren en wat het daadwerkelijk oplevert. Xebia ging op zoek naar de uitzondering op de regel en vond ‘digital transformers’ die het gelukt is het verschil te maken. In een serie interviews delen deze transformers hun digitale journey; de uitdagingen, tegenslagen en successen. Deze interview reeks is bedoeld om bedrijven te inspireren, best practises de delen en de praktische kant van het realiseren van dergelijke transformaties te belichten.

XEBIA
Steeds meer bedrijven kiezen voor Xebia als het gaat om digitale transformatie. Hiermee laat het, van origine Nederlandse IT-services bedrijf, steeds vaker de grotere consultancybureaus achter zich. De frisse, open benadering, wendbaarheid en visie, gecombineerd met de diepgaande technische kennis en executiekracht, wordt wereldwijd goed ontvangen.

Xebia is al 20 jaar voorloper op het gebied van digitale transformaties, business agility, technologie, data en e-business services. In Nederland helpt Xebia de top 250 grootste bedrijven met het omarmen van innovatie, het realiseren van transformaties, het toepassen van de nieuwste technologieën en digital-first businessmodellen. Van visie naar strategie of van on-prem naar Cloud. Van ambitie naar applicatie of van Waterfall naar Agile. Xebia biedt vakkennis op alle vlakken van Digitale Transformatie: Agile, DevOps, Data, AI, Software Development, Cloud, Security en Digital Assurance.

SELECTIE VAN KLANTEN
De top 250 Europese bedrijven in uiteenlopende sectoren. O.a. Heineken, Unilever, Philips, Shoeby, ING, bol.com, PicNic, Ahold, Schiphol en Transavia.

Contact:
Xebia Nederland BV (Xebia.com)
Petra Kiers
pkiers@xebia.com
Laatste van Xebia
Xebia ontwikkelt een simulatie gericht op Agile transformaties

Bouwen aan het netwerk van de toekomst met een nieuwe kijk op innovatie

12,5 jaar Agile, verteld door Founders en Followers
Xebia contact

Logo Xebia

info@xebialabs.com
  xebia.com
Xebia sociaal

Xebia tweets

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4