Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

HMD Global blijft leider in Android-updates met 1000e implementatie van software-updates in drie jaar tijd

HMD Global, home of Nokia-smartphones, voltooit de uitrol van Android 10 voor het Android-10-ready portfolio van Nokia-smartphones. Het bedrijf heeft daarmee de 1000e implementatie van software-updates in drie jaar tijd doorgevoerd. Met de aankondiging van de upgrade van Nokia-smartphones in verschillende prijscategorieën naar pure Android 11 zet HMD Global zijn leidende positie in Android OS-upgrades voort.

Nokia-smartphones lopen voorop in zowel beveiligingsupdates als Android OS-upgrades, bevestigt onderzoek van Counterpoint. Uit het onderzoek blijkt dat 94% van het Nokia-smartphoneportfolio binnen een jaar na een nieuwe Android-release een update krijgt naar de nieuwste Android-versie. HMD Global is daarmee het snelste merk in de markt wat betreft het doorvoeren van Android OS-updates. Deze week loopt de uitrol van Android 10 af met de update van de Nokia 3.1 en de Nokia 5.1.

In iets meer dan drie jaar hebben alle Nokia-smartphones samen in totaal meer dan 1000 updates gekregen - een belangrijke mijlpaal die bewijst dat HMD Global zich blijft inzetten om haar toestellen te voorzien van de laatste updates in features en veiligheid.

Android 11 uitrol
De start van de upgrade van het Android 11-ready portfolio naar het nieuwste Android-besturingssysteem staat nog dit kwartaal gepland. Android 11 komt als eerst beschikbaar voor de Nokia 8.3 5G en de Nokia 5.3. Ook voor de Nokia 2.2 en Nokia 8.1 komt Android 11 dit jaar beschikbaar, waarmee HMD Global onderstreept dat het upgrades naar alle prijscategorieën van het portfolio uitrolt.

De pure Android 11-software van Nokia-smartphones is gebruiksvriendelijk, met een gestroomlijnde interface en zonder bloatware. Enkele nieuwe functies:
  • Gesprekken vanuit verschillende berichten-apps kunnen op één plek op de Nokia-smartphone beheerd worden, zodat gebruikers gemakkelijker in contact blijven met hun belangrijkste contactpersonen.
  • Via Google Assistent of een spraakactie laat het commando "Hey Google, laat me mijn dag zien" een momentopname van de dag zien. ‘Digital Wellbeing’ tools zoals een focus mode zorgen voor concentratie of rust voor de gebruiker.
  • Machtigingen van apps die al een tijdje niet zijn gebruikt worden automatisch gereset, waardoor alleen in gebruik zijnde apps toegang hebben tot persoonlijke gegevens.
“Het upgraden van het besturingssysteem van een telefoon is een ingewikkeld proces waarbij meerdere partners en verschillende tests betrokken zijn”, zegt Juho Sarvikas, Chief Product Officer bij HMD Global. “We zijn enorm trots op het updatebeleid dat we hebben opgezet voor Nokia-smartphones. Het blijft onze topprioriteit om ervoor te zorgen dat onze klanten profiteren van de nieuwste Android-innovatie, vóór de concurrentie en in élke prijsklasse."

Over HMD Global
HMD Global Oy, gevestigd in Espoo, Finland, is home of Nokia-telefoons. HMD ontwerpt en verkoopt een reeks smartphones en feature phones voor een brede waaier van consumenten en in verschillende prijscategorieën. HMD is de trotse exclusieve licentiehouder van het Nokia-merk voor telefoons en tablets en zet sterk in op innovatie en kwaliteit. Meer informatie vind je op www.hmdglobal.com. Nokia is een geregistreerd handelsmerk van Nokia Corporation.
Laatste van HMD Global

HMD Global introduceert wereldwijde IoT- en enterprise device roaming-oplossing met centraal SIM-beheer ‘HMD Connect Pro’

HMD Global haalt 230 miljoen USD op in nieuwe investeringsronde
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
HMD Global contact

Logo HMD Global

HMD Global sociaal

HMD Global tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys