Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Archetype Agency BV

Nieuw 451 Research-rapport beschrijft de impact van efficiëntie en duurzaamheid op de markt voor cloud- en serviceproviders

• Bevindingen uit interviews met 800+ datacenter serviceproviders wereldwijd om de huidige stand van strategische duurzaamheidsinitiatieven inzichtelijk te maken
  • De meerderheid van de respondenten (57 procent) beschouwt duurzaamheid als een onderscheidend concurrentievoordeel en noemt de verwachtingen van de klant als een belangrijke factor; toch zegt slechts 43 procent van de respondenten dat ze strategische duurzaamheidsinitiatieven en efficiëntieverbeteringen voor hun infrastructuur toepassen
  • Het rapport beoordeelt de kloof in de acceptatie van middelen en technologie, en het risico van het niet invoeren van duurzaamheidsstrategieën
Schneider Electric, de leider in digitale transformatie van energiebeheer en automatisering, maakt vandaag de bevindingen bekend van een recent onderzoek dat in opdracht van 451 Research is uitgevoerd. Het rapport beschrijft de impact die efficiëntie en duurzaamheid hebben op het cloud- en serviceproviderbedrijf. Het onlangs uitgebrachte rapport bevat inzichten uit een onderzoek onder meer dan 800 datacenter serviceproviders wereldwijd, over hun visie op duurzaamheid en de strategische initiatieven die ze implementeren of in de toekomst zullen gebruiken. Daarnaast gaat het rapport in op wat nodig is voor colocatie providers om duurzaamheidsmaatregelen te realiseren.

"Het rapport van 451 Research geeft een momentopname van de invloed van efficiëntie en duurzaamheid op de colocatiemarkt", zegt Mark Bidinger, President van het Cloud & Service Provider Segment bij Schneider Electric. "Exploitanten van multi-tenant datacenters kunnen het gebruiken als een hulpmiddel om de kloof in middelen en acceptatie te beoordelen, evenals de risico's van het uitstellen van actie."

Voor het rapport Multi-tenant data centers and sustainability: ambitions and reality”, voerde 451 Research enquêtes uit onder IT-besluitvormers met functionele verantwoordelijkheden voor duurzaamheidsstrategieën binnen colocatie- en wholesale datacenters. De respondenten zijn gevestigd in landen over de hele wereld, waaronder: de Verenigde Staten, China, India, Australië, Frankrijk, Verenigd Koninkrijk, Mexico, Brazilië, Japan, Singapore, Saoedi-Arabië, Zweden, Denemarken en meer. De bedrijven varieerden in omvang van 10 tot 10.000+ medewerkers en in datacentercapaciteit van minder dan 1 MW tot meer dan 150 MW.

"Datacenter-efficiëntie en duurzaamheid zijn al een belangrijk onderwerp in de datacentersector, uit ons onderzoek blijkt dat het hoog op de prioriteitenlijst staat van MTDC-serviceproviders wereldwijd", zegt Daniel Bizo, senior onderzoeksanalist bij 451 Research, onderdeel van S&P Global Market Intelligence. “Uiteindelijk zullen de verwachtingen van klanten, regelgevers en het grote publiek alleen maar dringender worden als de effecten van klimaatverandering duidelijker worden. Naarmate de wereldwijde datacenterinfrastructuur groeit als reactie op de grotere vraag naar digitale diensten, neemt ook de belangstelling voor de aanzienlijke impact op het milieu toe."

Belangrijkste resultaten in het rapport over duurzaamheid
Het rapport schetst het volwassenheidsniveau van wereldwijde colocatieaanbieders op het gebied van duurzaamheidsstrategieën. Hier zijn een aantal belangrijke resultaten:
  • De meerderheid van de respondenten (57 procent) beschouwt efficiëntie en duurzaamheid over drie jaar als een zeer belangrijk onderscheidend concurrentievoordeel, een grote stijging ten opzichte van de huidige 26 procent.
  • Slechts 43 procent van de respondenten geeft aan dat ze strategische duurzaamheidsinitiatieven en efficiëntieverbeteringen voor hun infrastructuur hebben.
  • De belangrijkste drijfveren voor efficiëntie- en duurzaamheidsprogramma's zijn:
  1. Klantverwachtingen (50 procent)
  2. Operationele veerkracht op lange termijn (40 procent)
  3. Wettelijke richtlijnen (36 procent)
  • Bij 97 procent van de providers vragen enkele of alle klanten naar contractuele afspraken met betrekking tot duurzame werkwijzen.
  • Slechts 56 procent van de ondervraagden gaf aan dat ze hun operationele systemen monitoren en de overigen melden dat ze geen rapporten genereren om statistieken over gebruik, energieverbruik, PUE, enz. bij te houden. Bovendien volgt ongeveer een derde de koolstofintensiteit op alle locaties.
Stroomvoorziening en koeling van datacenters genoemd als belangrijkste aandachtsgebieden voor duurzaamheidsverbetering
Als het gaat om duurzaamheid, vond het rapport een aantal gemeenschappelijke thema's voor exploitanten van multi-tenant datacenters. Twee daarvan zijn:

1. De belangrijkste aandachtsgebieden voor duurzaamheidsverbetering zijn:
  • Optimalisatie van de bestaande stroomdistributie in het datacenter
  • Modernisering van de stroomdistributie-infrastructuur
  • Optimalisatie van de koelefficiëntie
  • De koelingsinfrastructuur moderniseren
2. Maatstaven voor veerkracht zijn een belangrijk onderdeel van de best practice op het gebied van duurzaamheid, met aandacht voor hoe effectief datacenterfaciliteiten stroom, water en andere bronnen gebruiken. Effectief productonderhoud en -modernisering zijn essentieel voor het verlengen en optimaliseren van de levenscyclus van een datacenter, samen met het gebruik van DCIM en software om systeemoperatie en hulpbronnenefficiëntie te voorspellen en te bewaken.

Download het gratis rapport voor meer informatie
Download het volledige rapport van 451 Research “Multi-tenant data centers and sustainability: ambitions and reality”

Schneider Electric zet zich in voor een geïntegreerde benadering van duurzaamheid die onze activiteiten, prestaties, besluitvorming en strategie omvat. Klik hier voor meer informatie over onze duurzaamheidsstrategie in actie.

Over Schneider Electric
Het doel van Schneider is om iedereen in staat te stellen het meeste uit onze energie en hulpbronnen te halen en zo vooruitgang te boeken en verduurzaming te garanderen voor iedereen. We noemen dit Life Is On.

Onze missie is om jouw digitale partner te zijn voor duurzaamheid en efficiëntie.

We stimuleren digitale transformatie door de integratie van toonaangevende proces- en energietechnologieën, end point-naar-cloud-verbindende producten, bedieningselementen, software en diensten gedurende de gehele levenscyclus. Hierdoor wordt geïntegreerd bedrijfsbeheer mogelijk gemaakt voor huizen, gebouwen, datacenters, infrastructuur en industrieën.

Van alle internationale bedrijven zijn wij het meest lokaal actief. We zijn voorstanders van open standaarden en partnerschap in ecosystemen waarbij de passie voor onze gedeelde inclusieve en krachtige waarden en een betekenisvol doel naar voren komt.