Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (10 jaar en 11 dagen geleden)
PR: Wisse Kommunikatie

Ocom Group passeert grens van 50 miljoen euro in 2010

Haarlem, 19 januari 2011

De Ocom groep heeft in het boekjaar 2010 een omzet van ruim 50 miljoen euro gerealiseerd. Dit is een stijging van zo’n 40% ten opzichte van 2009. Ocom is eigenaar van hostingprovider LeaseWeb, CO2-neutraal datacenter EvoSwitch, netwerkservicesbedrijf FiberRing en de leverancier van modulaire datacenters DataXenter.

In 2009 behaalde Ocom nog een omzet van 36 miljoen euro, maar ging daar in 2010 zeer ruim overheen met een omzet van 50 miljoen euro.

Ocom is een van de meest toonaangevende internetservicebedrijven van Europa. Het bedrijf is marktleider op het gebied van dedicated hosting en eigenaar van een zeer duurzaam datacenter, EvoSwitch. Dit alles vormt een stevige basis voor de constante groei die de Ocom Groep al jaren laat zien. Dit blijkt ook uit het feit dat het bedrijf nog steeds een vaste waarde is in de Deloitte Technology Fast50, de jaarlijks terugkerende verkiezing van de vijftig snelst groeiende technologiebedrijven in Nederland.

Con Zwinkels, medeoprichter en –eigenaar van Ocom, toont zich verheugd over de resultaten. “We hebben het als groep heel goed gedaan het afgelopen jaar. We vertonen al een paar jaar een mooie groei, die zo rond de 40-50% ligt. Ook qua bedrijfsruimte en personeelsbestand groeien we gestaag door. Zo opent EvoSwitch binnenkort de deuren van de nieuwe hal 5, waarmee de huidige capaciteit van 4.200 m2 wordt uitgebreid met zo’n 5.000 m2. We zijn gestart in 1997. Waar we 6 jaar geleden nog met 30 medewerkers waren, hebben we er nu zo’n 180 op de loonlijst staan. En we zijn hard op weg naar de 200 man personeel.”

Zwinkels verwacht de komende jaren mooie resultaten te blijven boeken. “Het internetgebruik zal alleen maar toenemen de komende jaren. De toenemende e-commerce-activiteiten bijvoorbeeld zullen alleen al goed zijn voor een nieuwe drastische stijging van het internetverkeer. En alle bedrijven die zich gaan beraden op optimale internetaanwezigheid, komen al snel bij ons uit, omdat we naast hosting ook housing en zelfs de bouw van complete datacenters kunnen verzorgen.”

Noot voor de pers

Over OCOM Group
OCOM (www.ocom.com) is een internationale marktleider op het gebied van internetinfrastructuurdiensten, met toonaangevende merken, zoals LeaseWeb (www.leaseweb.com), EvoSwitch (www.evoswitch.com), FiberRing (www.fiberring.com) en DataXenter (www.dataxenter.com). OCOM heeft als missie om betrouwbare internetservices te leveren, waarmee consumenten en bedrijven hun aanwezigheid op het internet kunnen realiseren, behouden en uitbreiden.

LeaseWeb (www.leaseweb.com) is een toonaangevende, wereldwijde hostingprovider en biedt onder andere dedicated servers, colocatie, virtualisatie, cloud en maatwerk it-infrastructuuroplossingen. Het bedrijf is een van de grootste spelers op de Nederlandse markt en behoort wereldwijd tot de top 20. Onder de klanten bevinden zich Wikimedia, Hyves, Heineken, Starbucks, Koninklijke Joh. Enschedé, Univé, AFAS, Bose en Kaspersky.

EvoSwitch (www.evoswitch.com) is een carrierneutraal datacenter met een groen karakter (CO2-neutraal). Het datacenter heeft een oppervlakte van ruim 9000 vierkante meter en een energiecapaciteit van 20 Megawatt.

FiberRing (www.fiberring.com) is een network service provider met een focus op netwerken in alle grote metropolen. Onder de klanten en partners bevinden zich bedrijven zoals TeliaSonera, KPN, Global Crossing, Codemasters, Logica CMG en TATA.

DataXenter (www.dataxenter.com) ontwerpt, bouwt en beheert modulaire datacenters. DataXenter is opgericht door de Klaver Giant Groep en OCOM. De Klaver Giant Groep heeft jarenlange ervaring in het ontwerpen, bouwen en beheren van datacenters voor diverse opdrachtgevers.
Laatste van OCOM Group
OCOM een van de snelst groeiende bedrijven in de Benelux

Ocom: “Ook wij hebben 50 openstaande vacatures”

Ocom Group passeert grens van 50 miljoen euro in 2010
CISO-onderzoek: Mobiele apparaten centraal in cybersecurity-strategie

Sitech Services en Valid verlengen outsourcing-samenwerking

Rapport: Amerikaanse overheidsorganisaties verliezen miljoenen bij een gemiddeld datalek of netwerkprobleem

Splashtop haalt 50 miljoen dollar aan nieuwe financiering binnen en bereikt unicorn-status

In 2020 meer gegoogled naar (kinder)psycholoog en eenzaamheid

Nieuw jaar, nieuwe versie van DanaBot

Ontwikkelaars in detailhandel en horeca verhelpen kwetsbaarheden sneller dan andere sectoren

Voor het vierde jaar op rij groei voor TP Vision

Tablet als zoethoudertje?

Orange Business Services Flexible SD-WAN ondersteunt Getinge met meer flexibiliteit om de gezondheidssector te helpen

Thuiswerken is een blijvertje, maar een goede thuiswerkplek blijft een uitdaging

Pandemie stelt digitalisering Nederlandse MKB uit

Het project van Schneider Electric met E.ON wint de enerTIC Award voor groene en digitale ‘Smart Grid’-technologie

Jamf uitgeroepen tot ‘Leader’ in het IDC MarketScape: Worldwide Unified Endpoint Management Software for Apple Devices 2021-rapport

Schneider Electric en de VELUX Groep gaan samenwerken op het gebied van duurzame energie
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
Verstreken tijd: 10 jaar en 11 dagen

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.