Dytos BV ontwikkelt revolutionaire Touchtafel voor het onderwijs.

Dytos BV uit Bleiswijk heeft in nauwe samenwerking met producent van touchscreens, ATT uit Leeuwarden, een nieuw concept ontwikkeld voor het gebruik van computers in het onderwijs.

Met behulp van een gehard glazen frontpaneel kan de touchcomputer van Dytos in iedere willekeurige schooltafel worden ingebouwd. Wanneer een leerling of leerkracht de computer wil gebruiken hoeft de computer slechts ingeschakeld te worden. De schooltafel verandert direct in een computer met aanraakscherm. Muis en toetsenbord zijn niet nodig, wat een rustige, opgeruimde indruk in het leslokaal geeft. Door de computer te bedienen met een touchscreen werkt de leerling intuïtiever en sneller. De standaard touchtafel van Dytos is zowel in hoogte als in hellingshoek eenvoudig verstelbaar waardoor een ergonomisch verantwoorde werkhouding kan worden gekozen. Omdat de touchscreen gezien kan worden als vervanger van de muis, kan met alle bekende softwareapplicaties gewerkt worden. Wanneer de computer niet meer wordt gebruikt, kan deze eenvoudig worden afgesloten en is de tafel direct weer als gewone tafel te gebruiken.

De introductie van deze tafel in het onderwijs maakt het mogelijk om nieuwe vormen van klassikaal lesgeven te creëren. Dytos ontvangt zeer positieve reacties op de tafel en verwacht dat het niet lang zal duren voordat de touchtafels gemeengoed zullen zijn op onderwijsinstellingen in zowel binnen- als buitenland.

Enkele voordelen van de touchtafel zijn:
  • Opgeruimd leslokaal.
  • Leerlingen hoeven zich niet te verplaatsen om naar een computer toe te gaan of een laptop te pakken.
  • Verbeterde leerprestaties door computeren via touchscreen.
  • Zeer robuust, minder kans op beschadigingen.
  • Minder kans op diefstal.
Bekijk de demonstratiefilm op youtube hier.

Voor meer informatie kunt u terecht op www.dytos.nl of bij Johan Rijnbeek, tel. 010 5298424.