Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
Datum: (10 jaar en 175 dagen geleden)
PR: En Serio

LU-CIX en LeaseWeb gaan partnership aan

Record aantal partnerships met internet exchanges in Europa

Haarlem, 9 september 2010 – LeaseWeb, aanbieder van geavanceerde hostinginfrastructuur oplossingen, gaat een partnership aan met LU-CIX, de Luxembourg Commercial Internet eXchange. Deze overeenkomst is het twintigste peering partnership voor LeaseWeb. Hiermee is LeaseWeb de datahoster met het grootste netwerk van internet exchanges in Europa.

Peering vermindert het verkeer bij data-uitwisseling, waardoor het gebruik van derden wordt vermeden. Dergelijke partnerships verbeteren de snelheid van het netwerk en bouwen een samenwerkingsverband op van technologiebedrijven, die data kunnen uitwisselen zonder additionele kosten. Elk nieuw partnership is een stap dichter bij een betaalbare en betrouwbare breedband internet service.

“Zowel LeaseWeb als LU-CIX zien in dat het zeer belangrijk is om samen te werken aan de betrouwbaarheid, de capaciteit en de toegankelijkheid van het internet”, aldus Bastiaan Spandaw, netwerk architect bij LeaseWeb. “Eén van de belangrijkste elementen in het netwerk van LeaseWeb is het hoge volume van peer to peer datasharing. Dit biedt gebruikers een breder, betrouwbaarder en sneller netwerk, zonder financiële consequenties.”

Marco Houwen, president van LU-CIX asbl, zegt: “We zijn er trots op om samen te werken met een vooraanstaand hostingbedrijf als LeaseWeb. Voor ons is dit een grote stap voorwaarts en wij hopen dan ook deze samenwerking nog verder uit te kunnen bouwen. LU-CIX biedt internet acces providers nu de mogelijkheid om een groot aantal internet sites, gehost door LeaseWeb en haar klanten, direct te adresseren zonder vertragingen.”

Over LeaseWeb
LeaseWeb, opgericht in 1997, is een Infrastructure as a Service (IaaS) aanbieder en eigenaar van een eersteklas wereldwijd hostingnetwerk. Dit netwerk heeft een uptime van 99,999% en biedt klanten een beschikbare bandbreedte van meer dan 1000 Gbps. LeaseWeb biedt onder andere dedicated servers, colocatie, virtualisatie- en cloud-diensten en maatwerk IT-infrastructuur oplossingen.

De groeiende infrastructuur van LeaseWeb spant zich via de belangrijkste telecomcarriers uit over vier datacenters in de regio Amsterdam. Daarnaast is LeaseWeb via internet exchanges aanwezig in Amsterdam, Londen, Frankfurt, New York, Brussel, Kopenhagen, Parijs, France-Ix, Budapest, Boekarest, Warschau, Praag, Bratislava, Milaan, Wenen, Stockholm, Oslo, Zürich, Luxemburg en Madrid.

LeaseWeb biedt haar IT-infrastructuur oplossingen in alle sectoren aan zowel startende ondernemingen die hun aanwezigheid op het internet willen ontwikkelen als gevestigde bedrijven, zoals Wikimedia, Heineken, Starbucks, Royal Joh. Enschedé, Univé, AFAS en Twenga. LeaseWeb heeft partnerships met grote en toonaangevende spelers in de IT, zoals Microsoft, VMware, Dell, HP, Cisco, Intel, Cpanel en Parallels. Dit verzekert klanten van een uitstekende kwaliteit. Voor meer informatie: www.leaseweb.com.

Over LU-CIX
LU-CIX, voluit de Luxembourg Commercial Internet exchange, is opgericht in 2009 vanuit een breed industrieel platform, met als doelstelling om het Internet in Luxemburg te ontwikkelen. Het open en neutrale internetmodel van LU-CIX, is gebaseerd op al bestaande initiatieven van al bestaande internationale centra. LU-CIX is verdeeld in twee onderdelen: LU-CIX asbl, een non-profit organisatie die de organisatie promoot als belangrijk Internet platform, en LU-CIX Management GIE, een Economic Interest Group die zorgdraagt voor de techniek achter het platform. Meer informatie op: www.lu-cix.lu.

Voor aanvullende informatie kunt u contact opnemen met:
Marcommit PR
Erik Weerts
leaseweb@marcommit.nl
Laatste van Leaseweb
Leaseweb brengt klanten dichterbij ‘always on’ met nieuwe DRaaS-dienst

Leaseweb en delaware Nederland ontwikkelen enterprise cloud-oplossing voor SAP S/4HANA

Leaseweb USA biedt met nieuw datacenter in Miami springplank naar Zuid-Amerika
Rose Mensink treedt toe tot Fullstaq als CMO

Uniserver levert de nieuwe ‘cloudmotor’ van Soluno BC

RobotWise organiseert tijdens de voorjaarsvakantie gratis dag voor leerlingen van Amstelveense basisschool

Loopbaansector heeft last van lage werkloosheid
T-Mobile bekroond door umlaut met “Best in Test” wereldwijd

Nederlandse digitale innovator Sam Media wint Meffy Award met VR-streamingdienst Mobio360

ALLEENINKT.NL GAAT 8 RETAILONDERNEMERS HELPEN

Gedateerde roostersoftware zorgt voor stevige omzetverliezen

Zyxel roept mkb op een effectieve cyberbeveiligingsstrategie op te bouwen

Red Hat verbetert Kubernetes voor traditionele en cloud-native applicaties met nieuwste versie Red Hat OpenShift

Ruim kwart ondernemers vertrouwt extraverte fiscaal-professional niet

Vijf mogelijke vormen van autolease

Citrix-onderzoek: Bedrijven lopen toptalent mis als werken op afstand niet permanent wordt omarmd

Logistiek dienstverlener De Rijke Group maakt orders verwerken volledig digitaal met low-code platform van Mendix

Advocatenkantoor NautaDutilh kiest voor Sentia als managed service partner

Panasonic Toughbook: de ultieme personalisatie

Europese consumenten zijn teleurgesteld in digitale vernieuwing

Onderzoeksrapport van FortiGuard Labs: cybercriminelen volgen de online activiteiten van werknemers op de voet

Previder levert vernieuwde digitale werkplek voor de zorg

Appian uitgeroepen tot 2021 Gartner Peer Insights Customers' Choice voor Enterprise Low-Code Applicatie Platforms

TIE Kinetix introduceert real-time disaster recovery dienstverlening voor bedrijfskritische data
Verstreken tijd: 10 jaar en 175 dagen
Leaseweb contact

Logo Leaseweb

Leaseweb sociaal

Leaseweb tweets

Logo umlaut
Logo Sam Media
Logo Alleeninkt.nl
Logo Tesorion
Logo Marco Bouman
Logo Viqtor Davis
Logo Bitcare
Logo TechSoup Nederland
Logo Ossewold.net
Logo NewChannel
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo VR-SPACES
Logo Synobsys