www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (11 jaar en 92 dagen geleden)
PR: KINXX PR

EvoSwitch zet Poolavonturier Robert Swan in voor ‘groene’ denkomslag ICT-klanten

Haarlem, 23 juni 2010 – EvoSwitch, het ICT-datacenter dat CO2-neutraal opereert, wil klanten inspireren om zo groen mogelijk hun ICT-infrastructuren in te richten. Daarom trakteert EvoSwitch verscheidene grote klanten vandaag, in samenwerking met management consultancy bedrijf Bolster Group, in Amsterdam op een seminar van de Engelse poolavonturier Robert Swan.

EvoSwitch levert het energiezuinige en ‘groene’ kader waarbinnen klanten hun eigen ICT-infrastructuren op hun beurt eveneens groen kunnen inrichten. Het datacenter opereert ongeveer 50 tot 80 procent zuiniger dan een traditioneel ICT-datacenter, maakt gebruik van groene stroom (Zeeuws Groen) en investeert wereldwijd in projecten voor CO2-compensatie in samenwerking met Climate Neutral Group.

Het ‘groene’ seminar met de wereldwijd vermaarde poolavonturier Robert Swan vindt vandaag 23 juni plaats in restaurant Cedars in Amsterdam en is bedoeld als eye-opener en beloning voor EvoSwitch-klanten die hun verantwoordelijkheid willen nemen wat betreft groene ICT-inrichting. Het seminar met Robert Swan is onderdeel van Bolster Group’s managementprogramma ‘Leadership for Antarctica’, inclusief roadshow in mei en juni 2010, gericht op organisaties die een leidende positie in duurzame bedrijfsvoering willen innemen.

Energiezuinige ICT-infrastructuur
“Klanten hebben de vrijheid om binnen de energiezuinige omgeving van EvoSwitch hun eigen keuzes te maken ten aanzien van aanschaf van apparatuur en de inrichting van ICT-oplossingen,” zegt Eric Boonstra, Managing Director van EvoSwitch. “Wij zien evenwel graag dat klanten net als ons kiezen voor de inzet van groene technologieën, want pas dan benut je het volledige voordeel van het efficiënte en energiezuinige kader dat wij hebben gecreëerd. Enerzijds als het gaat om kosten voor energie, anderzijds wat betreft aandacht voor het milieu.”

Het seminar met Robert Swan past binnen het algehele programma van EvoSwitch om klanten te inspireren een energiezuinige benadering na te streven. “Wij doen dat verder onder andere door energieverbruik per rack te meten,” zegt Stijn Grove, Sales Manager van EvoSwitch. “Maar ook door hen via een klantportaal inzicht te geven in het individuele energieverbruik en hen naar het verbruik te laten afrekenen. Voor veel bedrijven is dat al genoeg stimulans om energiezuinige maatregelen te treffen. In veel datacenters wordt het individuele energieverbruik niet zichtbaar, omdat daar een stroominclusief prijs wordt gehanteerd.”

Grove: “Daarnaast moedigen wij klanten via gesprekken aan om energiezuinige hardware aan te schaffen. Met de juiste argumenten gaan veel klanten overstag. Ook een investering in virtualisatie of eventueel cloud computing kan de moeite waard zijn. Verschillende klanten hebben al behoorlijke besparingen gerealiseerd met een gevirtualiseerde omgeving. Kortom, wij willen niet alleen colocatie te verkopen, we proberen ook strategisch met klanten mee te denken over veiligheidsaspecten, groeiplannen, databeveiliging, compliance, connectiviteit én een duurzame inrichting van datacenter racks.”

Corporate inspiratie duurzaamheid
Poolavonturier Robert Swan (53) is een begenadigd verteller, een zeer inspirerende persoonlijkheid, die in 2003 voor het eerst mensen uit het Corporate bedrijfsleven meenam om met eigen ogen de tekenen van het verval op Antactica te aanschouwen. Bij terugkomst drukte hij hen op het hart om ‘leiders in duurzame bedrijfsvoering’ te worden.

Robert Swan strijdt met zijn organisatie ‘2041’ (www.2041.com) voor behoud van Antarctica en meer algemeen voor behoud van het milieu in de wereld. Hij heeft zijn organisatie de naam 2041 gegeven omdat in dat jaar het verdrag afloopt dat de ongerepte natuur van Antarctica momenteel nog beschermt. In het jaar 2041 kan het verdrag gewijzigd worden en de natuur op Antarctica in de gevarenzone komen. Swan heeft voor zijn strijd verschillende belangrijke onderscheidingen ontvangen, waaronder de Order of the British Empire van Queen Elizabeth.

‘Leadership for Antarctica’
Bolster Group’s managementprogramma ‘Leadership for Antarctica’, inclusief roadshow in mei en juni 2010, is gericht op organisaties die een leidende positie in duurzame bedrijfsvoering willen innemen. De promotietour langs de organisaties - middels een duurzaam zeiljacht op trailer - is een initiatief van de bedrijven Bolster Group en EvoSwitch. Onder andere Siemens, BMW en het Nederlandse Ministerie van Economische Zaken ondersteunen het initiatief van Bolster Group en EvoSwitch, en zijn inmiddels bezocht met de zeilboot. Directieleden van de organisaties werden aan boord uitgenodigd en bijgepraat over concrete mogelijkheden voor een duurzame bedrijfsvoering.

Bolster Group werkt wereldwijd voor bedrijven zoals Shell, TNT, PricewaterhouseCoopers, T-mobile en Rijkswaterstaat. Het bedrijf heeft in samenwerking met EvoSwitch via de promotietour reeds een groot deel van de directies van top-500 bedrijven weten te bereiken.

Over Bolster Group
Bolster Group (www.teambolster.com) helpt organisaties, afdelingen en individuele leiders met groei en leiderschap. Het bedrijf uit Haarlem is in staat om via intensieve programma’s en trajecten een (management)team of afdeling in korte tijd een nieuwe koers te laten varen. Om dit te bereiken worden onorthodoxe methodes gebruikt die ervoor zorgen dat er snelheid komt in het nemen van beslissingen en er stappen worden gezet om doelen te bereiken. Bolster Group werkt onder andere (internationaal) voor klanten zoals Shell, PricewaterhouseCoopers, Rijkswaterstaat, T-mobile en HEMA.

Over EvoSwitch
EvoSwitch (www.evoswitch.com) is een carrierneutraal datacenter met een groen karakter (CO2-neutraal). Het datacenter opereert meer dan 50 procent energiezuiniger dan een traditioneel datacenter, met als nabije doelstelling een energiebesparing van 80 procent, en maakt gebruik van groene energie (Zeeuws Groen). Het datacenter is ruimbemeten met een vloeroppervlak van meer dan 9.200 vierkante meter en heeft een aanzienlijke stroomcapaciteit van 20 Megawatt. In samenwerking met Climate Neutral Group investeert het datacenter tevens in wereldwijde projecten om het CO2-evenwicht in de atmosfeer te herstellen (www.climateneutralgroup.com). EvoSwitch wordt in een rapport van het Duitse Federale Ministerie van Milieu beschreven als 1 van de 11 meest energiezuinige datacenters wereldwijd. Tot de klantenkring van EvoSwitch behoren ondermeer Hyves, Koninklijke Joh. Enschedé, Codemasters, Logica en Parnassia Bavo Groep.

Over 2041/Robert Swan
De Britse avonturier heeft zijn organisatie 2041 (www.2041.com) in 2003 opgericht om Antarctica als ongerept gebied op aarde te behouden. In het verleden maakte hij Pooltochten te voet, waarbij hij afstanden van in totaal 3.000 kilometer aflegde. Tijdens de tochten zorgde hij ervoor dat het afval van eerdere Poolbezoekers werd opgeruimd. Tegenwoordig inspireert Swan via ‘2041’ managers van bedrijven en wereldleiders - middels lezingen en Antarctica-tochten - om zorgvuldig om te gaan met het milieu en energiezuinig te opereren.

Mediacontact:

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo GrassGreener Europe