www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (11 jaar en 59 dagen geleden)
PR: LVTPR

Grootste Internet Exchange Point in Italië draait op Brocade

Brocade BigIron switches helpen Milan Internet Exchange om het fluctuerende internetverkeer met pieken van 54Gbps te beheren

Amsterdam, 17 maart 2010 – Brocade (Nasdaq:BRCD) kondigt vandaag aan dat de Milan Internet Exchange (MIX), het grootste Internet Exchange Point in Italië, de switches van Brocade heeft geselecteerd om te kunnen voldoen aan de vraag naar hoge connectiviteitssnelheden. Om aan deze eisen tegemoet te komen installeerde Brocade de Brocade BigIron RX switches. Naast vooraanstaande prestaties, met wire-speed mogelijkheden en ultra lage latency, verbruiken de Ethernet switches en routers veel minder energie en hebben ze minder koeling nodig dan concurrerende oplossingen. De combinatie van deze voordelen waren dan ook doorslaggevend voor de Milan Internet Exchange.

De MIX bedient meer dan 80 Internet Services Providers (ISPs) en 26 Carriers binnen Italië en is hiermee de belangrijkste exchange Internet Hub in Italië. Daarnaast behoort de MIX tot de top tien IXP’s binnen Europa. De Milan Internet Exchange is opgericht met als doel de doorvoercapaciteit naar het internet te verbeteren door te voorzien in een verbinding tussen de verschillende Internet Service Providers in Italië.

“Toen wij in 2000 van start gingen was het internetverkeer dat wij beheerden gemiddeld 300 Mpbs. Tien jaar later is het internetverkeer met 160x groter gegroeid en overstijgt de 54 Gbps. Wij verwachten dat dit in de toekomst alleen maar verder zal toenemen,” zegt Valeria Rossi, General Manager bij de Milan Internet Exchange. “Het internetverkeer bereikt ongekend hoge pieken als gevolg van applicaties zoals video, mobiele systemen via het Web, geavanceerde applicaties, online diensten en zelfs nieuwe paradigma zoals cloud computing. Om die reden zijn de beschikbare bandbreedte en poorten van groot belang om onze klanten te alle tijden te kunnen voorzien van de beste diensten.”

“Om aan alle netwerkeisen te kunnen voldoen hebben wij gebruik gemaakt van de producten van Brocade. Daarnaast hebben wij deze ingezet om onze interne switchfuncties kracht bij te zetten. Prestatie, betrouwbaarheid en flexibiliteit zijn de belangrijkste voordelen van de producten van Brocade, net zoals volledige redundancy configuraties via poortdichtheid. Deze vertalen zich in de mogelijkheid om met de meest zware verkeerspieken om te gaan,” zegt Ms. Rossi.

De keuze voor de oplossingen van Brocade is gebaseerd op een uitgebreide analyse van beschikbare technologieën en de resultaten van een onderzoek naar de ervaringen van gelijksoortige IXP’s binnen Europa. Hierbij is met name gekeken naar de ervaringen van de Amsterdam Internet Exchange (AMS-IX) aangezien zij wereldwijd de belangrijkste IXP zijn met verkeerspieken van 850 gigabits per seconde.

“Wij hebben regelmatig uitwisselingen met het exchange centrum in Amsterdam en hun positieve ervaring met Brocade heeft ons overtuigd van deze keuze. Met het oog op de toekomst willen wij onze technologieën klaarstomen voor 10GbE en de solide schaalbaarheid van het Brocade platform maken deze transitie snel mogelijk,” zegt Ms. Rossi.

“Brocade doet er alles aan om de groei van de Internet Exchange Points op de best mogelijke manier te ondersteunen: het is dan ook geen toeval dat onze netwerkoplossingen worden gebruikt bij de top vijf IXP’s wereldwijd, waaronder de MIX en AMS-IX,” zegt Ad Barghoorn, country manager bij Brocade Nederland. “Dankzij het huidige vermogen en recente verbeteringen, zijn onze routers en switches de beste oplossingen voor IXP’s om te kunnen voldoen aan de eisen voor meer bandbreedte, SLA, schaalbaarheid en efficientie. Onze networking oplossingen bieden onovertroffen capaciteit van verbindingsaggregatie, stabiliteit en flexibiliteit. Hiermee zet Brocade de nieuwe standaard voor de industrie.”

Pride PR
Jessica van Rijswick
(t) +31 (0)71 568 00 28
(e) brocade@pridepr.nl

Over Brocade
Brocade® (Nasdaq: BRCD) ontwikkelt buitengewone netwerkoplossingen die complexe, data-intensieve bedrijven vandaag de dag helpen om hun informatieconnectiviteit te optimaliseren en de commerciële waarde van hun data te maximaliseren. Voor meer informatie bezoekt u www.brocade.com

© 2010 Brocade Communications Systems, Inc. All Rights Reserved.

Brocade, the B-wing symbol, BigIron, DCX, Fabric OS, FastIron, IronView, NetIron, SAN Health, ServerIron, and TurboIron are registered trademarks, and Brocade Assurance, DCFM, Extraordinary Networks, and Brocade NET Health are trademarks of Brocade Communications Systems, Inc., in the United States and/or in other countries. Other brands, products, or service names mentioned are or may be trademarks or service marks of their respective owners.
Laatste van Brocade
Brocade breidt Gen 6 Fibre Channel-portfolio uit met entry-level switch en inzicht in virtuele machines voor opslagnetwerken

Brocade breidt netwerkoplossingen voor datacenters uit om digitale transformatie te versnellen

Brocade voorspelt belangrijkste technologische trends voor netwerken in 2016
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Verstreken tijd: 11 jaar en 59 dagen

Logo LVTPR
Brocade contact

Logo Brocade

+31 (0) 20-718 6931
  emea-info@brocade.com
  www.brocade.com
Brocade sociaal

Brocade tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet