www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
Datum: (11 jaar en 17 dagen geleden)

PINS en Servoy lanceren gezamenlijk Platform as a Service (PaaS) aanbod

met ‘full line’ technologie die ISV’s nodig hebben voor Software as a Service (SaaS)

Amsterdam, 16 februari 2010 – PINS, een van de grootste hosting en managed services providers in de Benelux, en Servoy, leidende aanbieder in hybride platform ontwikkeling, bieden een gezamenlijk Platform as a Service (PaaS) aanbod voor Software as a Service (SaaS) vendors en ISV’s die de stap naar SaaS maken. Het platform behelst een echte "single stack” oplossing die de volledige voor SaaS benodigde technologische basis volledig afdekt. Het business model is gebaseerd op de cloud computing voordelen “capacity-on-demand” en “betalen naar rato van gebruik”.

Met deze samenwerking met Servoy en dit unieke aanbod voor de SaaS community geeft PINS verdere invulling aan haar aangekondigde nieuwe focus op een volledig marktgerichte dienstverlening om de productiviteit van bedrijven te verhogen en managed hosting haalbaar te maken voor elke organisatie.

Het gezamenlijke PaaS aanbod van PINS en Servoy is een zogenaamde “single stack oplossing” en omvat de volledige technologische basis die elke ISV (independent software vendor) nodig heeft om software uit te geven als SaaS. De oplossing dekt het gehele proces van ontwikkeling tot infrastructuur en stelt ISV’s in staat de complexiteit van hun SaaS omgevingen significant te reduceren.

Binnen de samenwerking met Servoy neemt PINS met het PINS HyperGrid™ cloud computing platform de infrastructuur van de PaaS dienst voor haar rekening. ISV’s kunnen hun SaaS applicaties succesvol aanbieden en opschalen door gebruik van het HyperGrid™ platform. Het PINS HyperGrid™, gebaseerd op VMware, is een hosting platform in de echte betekenis van ‘on demand’. Het platform voldoet aan de hoogste standaarden die tegenwoordig worden vereist met betrekking tot beschikbaarheid, connectiviteit, veiligheid en schaalbare cloud computing infrastructuur.

“Met ons HyperGrid cloud computing platform, maken we het zowel gemakkelijk als kostenefficiënt voor SaaS vendoren en ISV’s om op te schalen van een paar honderd naar duizenden gebruikers,” zegt Jan Willem des Tombe, CEO van PINS. “ISV’s hoeven niet te investeren in hardware, bandbreedte, hosting faciliteiten of eigen beheer van de servers. Wij verzorgen het gehele traject en de klant betaalt naar rato van gebruik. Op deze manier kunnen ISV’s zonder grote financiële en operationele risico’s de stap naar SaaS maken.”

Binnen de samenwerking met PINS voorziet Servoy in de ontwikkeling en deployment kant van de oplossing. Van de daadwerkelijke ontwikkeling tools tot de applicatie server en database connectiviteit. Jan Aleman, CEO van Servoy: “De PINS infrastructuur is getest door ons team en biedt een optimaal cloud platform voor Servoy-gebaseerde technologie.”
“Met dit gecombineerde aanbod hoeven we niet langer het lastige proces voor het selecteren van een hosting partner te doorlopen,” zegt Harold Timmer van Newbase (klant van PINS en Servoy). "Het SaaS model biedt ons de mogelijkheid om onze applicaties gemakkelijk wereldwijd uit te rollen.”
Marc Huizer, CEO van Ayton voegt toe: “De kosten van deze oplossing liggen lager dan bij de alternatieven in de markt. Daarnaast kunnen we dankzij de on-demand infrastructuur eenvoudig opschalen indien onze business dat vraagt. Dankzij deze geïntegreerde oplossing kunnen we met een paar muisklikken van ontwikkeling naar productie, en nieuwe releases van onze applicaties kunnen we met een druk op de knop in productie nemen.”
Servoy is een platform dat, veel sneller dan traditionele ontwikkelingsomgevingen, bijdraagt aan de bouw en ingebruikname van applicaties. Omdat Servoy een hybride platform is, kunnen applicaties zowel in het nieuwe SaaS model als in het klassieke “on-premises” model van dezelfde code basis worden gerund. Recent introduceerde Servoy in haar 5e release - Servoy 5.0 - real-time load balancing en clustering. Hiermee kunnen ISV’s opschalen of terugschalen – afhankelijk van de server belasting – zonder dat hun applicatie down gaat.

Over PINS
PINS (www.pins.nl), behoort tot de top aanbieders van premium hosting solutions en managed services voor middelgrote en grote bedrijven in de Benelux. Het bedrijf realiseert voor haar klanten een productieve en kostenefficiënte inzet van het internet; schaalbare e-business infrastructuur, een Platform voor Software-as-a-Service oplossingen (PaaS) en de mogelijkheid tot het outsourcen van werkplekken (VDI). Dankzij het PINS Hypergrid cloud computing platform is het bedrijf in staat om snel en flexibel in te spelen op de vraag naar capaciteit ‘on demand’ en betaling naar rato van gebruik. De ‘PINS werkwijze’ kenmerkt zich door excellente service, daadkracht en een resultaatgerichte, proactieve aanpak. Waarbij steeds de business case van de klant centraal staat.
PINS werkt nauw samen met vooraanstaande ICT- spelers, waaronder Cisco, VMware, IBM en Microsoft. Klanten van PINS zijn o.a. Coca Cola, Corus, Fitness First, Ministerie van OC&W, de Nederlandse Spoorwegen en Transavia.com. Op het PINS hoofdkantoor in Amsterdam werken circa vijftig mensen.

Over Servoy
Servoy BV, een Deloitte Fast 50 Technology company, is een internationale marktleider in krachtige hybride (SaaS en on premises) software. Servoy wordt gebruikt door ISV’s (independent software vendors) bij de ontwikkeling van gehele verticale en horizontale applicaties en door interne ontwikkelaars voor applicatieontwikkeling op maat. Vandaag de dag werken meer dan 100.000 ondernemingen en meer dan 20.000 ontwikkelaars met de Servoy product suite. Bedrijven en instanties als Symantec, Stanford University, Wells Fargo, Verizon en UCLA hospital vertrouwen op Servoy voor datamanagement en presentatie naar hun klanten en werknemers door rich applicaties over LAN, WAN en het Internet.

Voor meer informatie:
Mediacircus PR
Andrea Wigman
m: 06-24114874
Laatste van PINS Internet
PINS en CTB Personele Systemen continueren samenwerking

PINS continueert dienstverlening aan RLC-Blackbaud

PINS en Asecom sluiten partnership voor hosted SAP oplossingen
Technische innovatie in de bouw: Begin met het juiste team

Voorkom het verspreiden van desinformatie met Easyscreen

Red Hat introduceert data resilience voor Enterprise Kubernetes-applicaties

Techone versterkt positie op gebied van hosting door overname Qweb

Gedoe rondom werkgeversverklaring avondklok verleden tijd voor iedere werkgever dankzij Visma | Raet

Heinen & Hopman kiest Medius voor geautomatiseerde factuurverwerking

Nederlander ziet geen plek voor zichzelf op kansrijke technische arbeidsmarkt

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding

Ivanti erkend als leider in de IDC MarketScape voor Worldwide UEM Software 2020-2021

Loogisch en MCS slaan handen ineen voor intensieve samenwerking op het gebied van Private LTE en Managed IoT

DataCore Software neemt Caringo over en voegt object storage toe aan zijn software-defined portfolio

Webfleet Solutions en Lytx bieden samen geïntegreerde videotelematica-oplossing

Kaspersky’s IT-beveiligingsaanbevelingen voor bedrijven in 2021

Western Digital en Qumulo ondersteunen Institute for Health Metrics and Evaluation met 2 petabyte

Diverzio en Local2Local slaan handen ineen

Zorgverzekeraar Zilveren Kruis bespaart 600.000 euro aan operationele kosten per jaar dankzij Mendix low-code platform
QuandaGo stelt Patrick van Eerden aan als Chief Financial Officer

Belastingdienst gunt BPSOLUTIONS aanbesteding voor Managed SAP HANA-infrastructuur

Schneider Electric uitgeroepen tot meest duurzame bedrijf ter wereld door Corporate Knights

NAVO kiest Thales voor levering eerste defence-cloud voor strijdkrachten

Johan Looijmans start als SAP Business Architect bij myBrand

Holland Capital investeert in cards PLM Solutions

CaptureTech gaat samenwerking aan met gitaargigant Gibson Europe

Rabobank komt getroffen mkb tegemoet met aangepaste pintarieven

Twee unieke IT-bedrijven creëren samen een complete IT-infrastructuur

Doculayer.ai maakt 5 belangrijkste trends op het gebied van intelligente documentverwerking bekend

Sogeti benoemt Miranda van Putten tot nieuwe HR-directeur

JADS onderzoekt data science en ondermijnende criminaliteit in nieuw Centrum voor de studie van Ondermijning

Celonis stelt nieuwe Chief Marketing Officer en Chief Design Officer aan

Logo Boys with Brains
Logo CONTACTCENTER4ALL
Logo Unexus B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo MCS B.V.
Logo DNA Services B.V.