www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nl
Datum: (12 jaar en 176 dagen geleden)

UPC moderniseert laatste delen van haar infrastructuur in Zuid-Holland en Gelderland

Amsterdam, 20 januari 2010 – Kabel- en mediabedrijf UPC Nederland zal vanaf 2010 substantiële investeringen doen om de laatste delen van haar netwerk in Zuid-Holland en Gelderland te vernieuwen. Hiermee rondt UPC de modernisering van haar netwerk tot een moderne breedband infrastructuur af.

In enkele delen van het verzorgingsgebied van UPC in Zuid-Holland en Gelderland bestaan nog ‘witte vlekken’ ten aanzien van toegang tot breedband. Het betreft hier (delen van) gemeenten waar klanten wel zijn aangesloten op het kabelnetwerk van UPC, maar dat nog niet geschikt is voor tweerichtingsverkeer. Over dit netwerk kan UPC nu nog geen breedband internet, digitale telefonie of interactieve digitale televisie leveren.

Next Generation Network
Ritchy Drost, CFO van UPC: "Wij willen al onze klanten toegang bieden tot ons moderne netwerk. Bij het moderniseren gaat het echter om substantiële investeringen. Wij gaan nu ook al onze klanten in onder meer de Betuwe en Achterhoek een toekomstvast netwerk bieden, zonder financiële overheidshulp. Ook passen we geen verplichte vraagbundeling toe zoals bij de aanleg van andere glasvezelnetwerken vaak wel het geval is."

Start uitrol
UPC start per direct met de uitvoering van werkzaamheden in deze gebieden. UPC vernieuwt hier haar netwerk in stappen. De eerste gemeenten worden al in het voorjaar opgeleverd. Het bedrijf kondigt per gemeente aan wanneer zij haar netwerk daar gaat moderniseren. De werkzaamheden bestaan uit het vervangen van delen van het netwerk en het plaatsen van nieuwe apparatuur die de nieuwe digitale diensten mogelijk maken.

Drost: "Na deze modernisering beschikken al onze klanten over toegang tot een toekomstvast breedbandnetwerk met het snelste internet van Nederland, het meest uitgebreide interactieve tv- aanbod en digitale telefonie. Daarmee biedt UPC een betrouwbaar platform voor maatschappelijke breedbanddiensten van de toekomst, zoals zorg-op-afstand en e-mobility. Inmiddels zijn meerdere partijen op het UPC-netwerk actief, waaronder Viedome (woon- en zorgconcept) en de OrionWebbox, waarmee UPC speciale internettoegang voor blinden en slechtzienden biedt.”

Over UPC Nederland
UPC is met 9,1 miljoen klanten het grootste kabel- en mediabedrijf van Europa. UPC Nederland (www.upc.nl) is in Nederland toonaangevend op het gebied van televisie, breedbandinternet en digitale telefoniediensten. UPC biedt in Nederland ongeveer twee miljoen klanten toegang tot de wereld van televisie. Hiervan hebben 711.000 klanten voor digitale televisie gekozen. UPC heeft in Nederland 708.000 breedbandinternet klanten en bedient 600.000 digitale telefonieklanten (cijfers per 30 september 2009). Het bedrijf wordt gedreven door de visie dat iedereen, onafhankelijk van aanwezige kennis of vaardigheden, toegang heeft tot de verrassende, maar complexe digitale wereld.

Noot aan de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:
UPC Nederland

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti