www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureau
Datum: (12 jaar en 92 dagen geleden)

Imation verhoogt capaciteit Atom Flash Drive naar 8GB

Nog steeds zo klein als een paperclip maar met nog meer opslagruimte

Hoofddorp, 28 juli 2008 ¬ Imation, marktleider op het gebied van verwisselbare opslagmedia, introduceert de 8 gigabyte (GB) versie van de Atom Flash Drive. De Atom Flash Drive was al beschikbaar in de varianten 1GB, 2GB en 4GB. De onder Flash-gebruikers zeer populaire Atom Flash Drive is verhoogd in capaciteit om tegemoet te komen aan de eisen van de flash-gebruiker, voor zowel persoonlijke als zakelijke doeleinden.

Bestand tegen water en stof
De Atom Flash Drive combineert een bijzondere vormgeving met stevige, duurzame materialen en de prestatie- en opslagvereisten waar mobiele en zakelijke gebruikers behoefte aan hebben. De Atom Flash Drive is zowel water- als stofbestendig*. De drive beschermt waardevolle gegevens ongeacht aan welke omstandigheden deze onderhevig is tijdens de overdracht van gegevens.

Wachtwoordbescherming en partitioneringsoftware
Het belang van wachtwoordbescherming en partitioneringsoftware bleek onlangs maar weer: bij het Britse ministerie van Defensie zijn 131 usb-sticks met geheime documenten gestolen of verdwenen. Uiteraard beschikt de Atom Flash Drive beschikt over wachtwoordbescherming van opgeslagen gegevens en partitioneringsoftware, hetgeen de gebruiker in staat stelt controle te houden over de beveiligde gegevens en gegevens veilig met anderen te kunnen delen. De drive kan eenvoudig worden ingeplugd in een USB-poort omdat bij het ontwerp bewust het kapje is weggelaten, extra USB-kabels zijn overbodig. De Atom Flash Drive kan worden bevestigd aan sleutelbossen en aktetassen met de sleutelhanger, zodat de kleine drive niet kwijtraakt.

Verenigbaarheid
Door verenigbaarheid met Windows Ready Boost kan de drive worden gebruikt voor het opvoeren van de systeemprestatie en het opslaan en transporteren van gegevens. De drive is verenigbaar met met Windows, Mac en Linux.

Branko Domic, Brand Manager bij Imation, zegt: “We zijn erg trots op de Imation Atom flashdrive, die in zeer korte tijd erg populair is geworden bij de consument. We zijn verheugd onze klanten nu ook de Atom Flash Drive 8GB te kunnen bieden als antwoord op hun vraag naar grotere opslagcapaciteit”.

Prijs en beschikbaarheid
Imation´s Atom Flash Drive 8GB is vanaf heden verkrijgbaar bij de erkende wederverkopers en op internet. Adviesprijs (exclusief BTW), is 28,00 euro. Meer informatie over de verkooppunten is te vinden op www.imation.nl/verkooppunten. Voor meer informatie over Imation’s Flash-producten zie: www.imation.co.uk/products/flash_devices. Ga voor hoge resolutie afbeeldingen van de Atom Flash Drive naar: images.imation.eu en zoek op ´Atom´.

Over Imation
Imation Corporation is fabrikant en leverancier van verwisselbare-opslagmedia, bestaande uit optische en magnetische media, flash drives en hard-discs. Het brede productassortiment van Imation voorziet in opslagbehoeften variërend van een paar megabyte tot honderden gigabytes. Imation is in meer dan zestig landen vertegenwoordigd en heeft producten voor zowel de consumenten- als de zakelijke markt. Imation’s tapecartridges worden gebruikt in rekencentra en in gedistribueerde opslagnetwerken en toegepast bij gegevensverwerking en beveiliging, in bedrijfscontinuïteitsprogramma’s en voor back-up en archivering. De vraag naar Imation’s optische producten, flash drives en harddiscs wordt gedreven door de behoefte aan betrouwbaarheid, gemak en draagbaarheid bij de opslag en het beheer van zakelijke gegevens, foto, film, illustraties en muziek op bedrijfs- en thuiscomputers en steeds vaker in consumentenelektronica. Imation biedt ook het merk Memorex aan. Memorex staat bekend om de slogan: “Is it live or is it Memorex?” Tevens is Imation de exclusieve licentiehouder van TDK opnamemedia, een van ´s werelds marktleiders. Meer informatie over Imation is te vinden op www.imation.nl.

Meer informatie:
Persberichten en achtergrondinformatie zijn te vinden op www.imation.nl.
PublieksWerk B.V.
Mirja van Baggem
t: (020) 486 21 39
e: imation@publiekswerk.nl

* getest en gecertificeerd door het SGS Reliability Laboratorium
Laatste van Imation Europe BV
Digitale foto´s, muziek en documenten altijd binnen handbereik met stijlvolle USB-drive

Imation boekt omzet van 527,5 miljoen dollar in derde kwartaal

Imation introduceert het RFID-tapetracking-systeem voor rekencentra
Verstreken tijd: 12 jaar en 92 dagen
Imation Europe.. contact

Logo Imation Europe BV

+31 23.521.2000
  infoeu@imation.com
  www.imation.nl

Logo Fullstaq B.V.
Logo inQdo
Logo PanCompany
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo UiPath
Logo Hands On, Information Management BV
Logo QuandaGo
Logo Intus Workforce Solutions BV
Logo SoftApp
Logo Sam Media
Logo Inuits
Logo Xinno
Logo DeSoftware-Vergelijker.nl
Logo ITchannelPRO | Districomm
Logo E-mergo
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo RoSecure
Logo Young_Coders
Logo Orange Cyberdefense
Logo PlanMen
Logo Boys with Brains
Logo CloudSuite B.V.
Logo Cisco
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Extreme Networks
Logo IFS
Logo Pegasystems
Logo Unit4