Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (10 jaar en 41 dagen geleden)

NETGEAR herdefinieert gegevensopslag voor consument en MKB

Nieuwe ReadyNAS-systemen bieden dubbele prestatie en maken opslag in de cloud mogelijk

Gouda, 9 november 2011NETGEAR introduceert nieuwe versies van de ReadyNAS Duo en de ReadyNAS NV+. De vernieuwde netwerkopslagsystemen bieden tot twee keer snellere toegang tot digitaal opgeslagen content dan de vorige generatie NAS-systemen. Daarnaast zijn de ReadyNAS Duo en de ReadyNAS NV+ tot 30 procent goedkoper dan vergelijkbare producten en worden deze met drie jaar garantie geleverd. De systemen beschikken over een volledig vernieuwde interface, waarmee in slechts acht muisklikken een veilige private cloud kan worden gecreëerd. Via deze cloud heeft men overal ter wereld toegang tot hun muziek, foto’s, video’s en documenten en kan men deze opslaan.

De 2-bay ReadyNAS Duo v2 en de 4-bay ReadyNAS NV+ v2 bezitten beide hot swap disk drive bays, automatische capacity expansion, USB 3.0 poorten en tot 20% snellere backups. Beide systemen hebben ReadyNAS Remote, een mobiele applicatie voor iOS, Android, PC en Mac platformen die overal 128-bit SSL toegang bieden tot informatie opgeslagen op de ReadyNAS. Tot slot kunnen beide systemen muziek, HD films en foto’s streamen naar thuisapparatuur als TV’s en game consoles.

Internationaal en toonaangevend onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van informatie technologie Gartner*, rangschikt NETGEAR’s ReadyNAS familie als marktleider in de prijsklasse tot 3600 euro. “Veel kleine bedrijven hebben te maken met een enorme stijging van digitale content. Denk bijvoorbeeld aan digitale foto’s en gearchiveerde rapporten in de medische- en zakelijke wereld. Ook wordt het steeds belangrijker om vanaf je mobiele telefoon veilige toegang te hebben tot digitale content. Een NAS-systeem kan deze problemen oplossen en is een belangrijke speler geworden voor bedrijven zonder een echte IT-afdeling”, zegt Pushan Rinnen, Onderzoeksmanager opslag bij Gartner.

“Bedrijven en thuisgebruikers, interacteren met meer apparaten, van meer verschillende locaties en met meer informatie dan ooit tevoren. Het delen van gegevens tussen de verschillende apparaten wordt daardoor steeds moeilijker. NETGEAR’s ReadyNAS Duo v2 en NV+ v2 maken dit delen eenvoudig doordat ze garant staan voor voldoende capaciteit en veilige mobiele toegang”, aldus Nathan Doodkorte, Retail Business Unit Manager Benelux bij NETGEAR.

*Gartner. Inc., Market Share: Network-Attached Storage/Unified Storage, Worldwide, 2010, Pushan Rinnen, March 21, 2011.

Prijzen en beschikbaarheid
De ReadyNAS Duo en en ReadyNAS NV+ zijn vanaf 13 november verkrijgbaar.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Mirja van Baggem
netgear@pridepr.nl

NETGEAR
Nathan Doodkorte
nathan.doodkorte@netgear.com

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. Voor de consument maakt het bedrijf hoogwaardige, betrouwbare en eenvoudige thuisnetwerk, opslag en digitale media producten, voor mensen die via het internet hun inhoud en apparaten met elkaar willen verbinden. Voor het bedrijfsleven biedt NETGEAR netwerken, opslag- en beveiligingsoplossingen, zonder de kosten en complexiteit van ‘grote IT’. Het bedrijf levert service providers thuisoplossingen voor hun klanten. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 28.000 winkellocaties over de hele wereld, en door meer dan 37.000 value-added resellers. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. NETGEAR is een ENERGY STAR ®-partner. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.
Note:Maximum wireless signal rate derived from IEEE Standard 802.11 specifications. Actual data throughput will vary from maximum signal rates stipulated. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.:
This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease of use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease of use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, those risks and uncertainties listed in the section entitled "Part II - Item 1A. Risk Factors," pages 11 through 29, in the Company's annual report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2010, filed with the Securities and Exchange Commission on February 28, 2011. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 10 jaar en 41 dagen

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf