www.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
2499 volgers blijven op de hoogte!

NETGEAR herdefinieert gegevensopslag voor consument en MKB

Nieuwe ReadyNAS-systemen bieden dubbele prestatie en maken opslag in de cloud mogelijk

Gouda, 9 november 2011NETGEAR introduceert nieuwe versies van de ReadyNAS Duo en de ReadyNAS NV+. De vernieuwde netwerkopslagsystemen bieden tot twee keer snellere toegang tot digitaal opgeslagen content dan de vorige generatie NAS-systemen. Daarnaast zijn de ReadyNAS Duo en de ReadyNAS NV+ tot 30 procent goedkoper dan vergelijkbare producten en worden deze met drie jaar garantie geleverd. De systemen beschikken over een volledig vernieuwde interface, waarmee in slechts acht muisklikken een veilige private cloud kan worden gecreëerd. Via deze cloud heeft men overal ter wereld toegang tot hun muziek, foto’s, video’s en documenten en kan men deze opslaan.

De 2-bay ReadyNAS Duo v2 en de 4-bay ReadyNAS NV+ v2 bezitten beide hot swap disk drive bays, automatische capacity expansion, USB 3.0 poorten en tot 20% snellere backups. Beide systemen hebben ReadyNAS Remote, een mobiele applicatie voor iOS, Android, PC en Mac platformen die overal 128-bit SSL toegang bieden tot informatie opgeslagen op de ReadyNAS. Tot slot kunnen beide systemen muziek, HD films en foto’s streamen naar thuisapparatuur als TV’s en game consoles.

Internationaal en toonaangevend onderzoeks- en adviesbureau op het gebied van informatie technologie Gartner*, rangschikt NETGEAR’s ReadyNAS familie als marktleider in de prijsklasse tot 3600 euro. “Veel kleine bedrijven hebben te maken met een enorme stijging van digitale content. Denk bijvoorbeeld aan digitale foto’s en gearchiveerde rapporten in de medische- en zakelijke wereld. Ook wordt het steeds belangrijker om vanaf je mobiele telefoon veilige toegang te hebben tot digitale content. Een NAS-systeem kan deze problemen oplossen en is een belangrijke speler geworden voor bedrijven zonder een echte IT-afdeling”, zegt Pushan Rinnen, Onderzoeksmanager opslag bij Gartner.

“Bedrijven en thuisgebruikers, interacteren met meer apparaten, van meer verschillende locaties en met meer informatie dan ooit tevoren. Het delen van gegevens tussen de verschillende apparaten wordt daardoor steeds moeilijker. NETGEAR’s ReadyNAS Duo v2 en NV+ v2 maken dit delen eenvoudig doordat ze garant staan voor voldoende capaciteit en veilige mobiele toegang”, aldus Nathan Doodkorte, Retail Business Unit Manager Benelux bij NETGEAR.

*Gartner. Inc., Market Share: Network-Attached Storage/Unified Storage, Worldwide, 2010, Pushan Rinnen, March 21, 2011.

Prijzen en beschikbaarheid
De ReadyNAS Duo en en ReadyNAS NV+ zijn vanaf 13 november verkrijgbaar.

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Pride PR
Mirja van Baggem
netgear@pridepr.nl

NETGEAR
Nathan Doodkorte
nathan.doodkorte@netgear.com

Over NETGEAR, Inc.
NETGEAR (Nasdaq: NTGR) is een wereldwijd netwerkbedrijf dat innovatieve producten levert aan consumenten, bedrijven en service providers. Voor de consument maakt het bedrijf hoogwaardige, betrouwbare en eenvoudige thuisnetwerk, opslag en digitale media producten, voor mensen die via het internet hun inhoud en apparaten met elkaar willen verbinden. Voor het bedrijfsleven biedt NETGEAR netwerken, opslag- en beveiligingsoplossingen, zonder de kosten en complexiteit van ‘grote IT’. Het bedrijf levert service providers thuisoplossingen voor hun klanten. NETGEAR-producten zijn gebouwd op een verscheidenheid van bewezen technologieën zoals draadloos, Ethernet en powerline. De producten hebben focus op betrouwbaarheid en gemak. NETGEAR-producten worden verkocht in meer dan 28.000 winkellocaties over de hele wereld, en door meer dan 37.000 value-added resellers. Het bedrijf heeft het hoofdkwartier in San Jose, Californië en kantoren in 25 landen. NETGEAR is een ENERGY STAR ®-partner. Meer informatie is beschikbaar op www.netgear.nl. Volg NETGEAR op http://twitter.com/NETGEAR en op Facebook: http://www.facebook.com/NETGEAR.
Note:Maximum wireless signal rate derived from IEEE Standard 802.11 specifications. Actual data throughput will vary from maximum signal rates stipulated. Network conditions and environmental factors, including volume of network traffic, building materials and construction, and network overhead, lower actual data throughput rate.

Safe Harbor Statement under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995 for NETGEAR, Inc.:
This press release contains forward-looking statements within the meaning of the U.S. Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Specifically, statements concerning NETGEAR's business and the expected performance characteristics, specifications, reliability, market acceptance, market growth, specific uses, user feedback and market position of NETGEAR's products and technology are forward-looking statements within the meaning of the Safe Harbor. These statements are based on management's current expectations and are subject to certain risks and uncertainties, including, without limitation, the following: the actual price, performance and ease of use of NETGEAR's products may not meet the price, performance and ease of use requirements of customers; product performance may be adversely affected by real world operating conditions; failure of products may under certain circumstances cause permanent loss of end user data; new viruses or Internet threats may develop that challenge the effectiveness of security features in NETGEAR's products; the ability of NETGEAR to market and sell its products and technology; the impact and pricing of competing products; and the introduction of alternative technological solutions. Further information on potential risk factors that could affect NETGEAR and its business are detailed in the Company's periodic filings with the Securities and Exchange Commission, including, but not limited to, those risks and uncertainties listed in the section entitled "Part II - Item 1A. Risk Factors," pages 11 through 29, in the Company's annual report on Form 10-K for the fiscal year ended December 31, 2010, filed with the Securities and Exchange Commission on February 28, 2011. NETGEAR undertakes no obligation to release publicly any revisions to any forward-looking statements contained herein to reflect events or circumstances after the date hereof or to reflect the occurrence of unanticipated events.

Laatste van NETGEAR
NETGEAR introduceert Pro-AV ontwerpcentrum voor integrators en leveranciers van oplossingen

NETGEAR SLUIT ZICH AAN BIJ DE OPEN SECURITY AND SAFETY ALLIANCE

NETGEAR breidt Wifibereik en -capaciteit uit met Nighthawk WiFi 6 Mesh Extender
European Directories kondigt verandering van leiderschap aan bij Youvia

Product lancering Microsoft 365 Business Voice!

Ivanti introduceert self-healing mogelijkheden met nieuwe Ivanti Assistants voor Enterprise Service Management

Bieze Food Group kiest voor CloudSuite e-commerce platform

Maandalert Woningmarkt | In februari nog geen effect van de COVID-19 pandemie zichtbaar

Nieuw Benchmarking-rapport van KnowBe4 stelt vast dat 37,9% van ongetrainde eindgebruikers een phishing-test niet doorstaat
XpertHR lanceert product voor uitzendbranche met o.a. tool voor toepassing inlenersbeloning: XpertHR Flex

Wuunder stelt transportmanagementsysteem gratis beschikbaar voor ondernemers

Interxion stelt Enrico de Boer aan als Nederlandse Sales & Marketing Director

Collibra haalt $112,5 miljoen op om bedrijven te helpen datagestuurd beslissingen te nemen

Drie op de tien Nederlanders kan collega’s slecht bereiken

Eckes-Granini verbetert klantervaring en verkleint ecologische footprint met Shippeo's realtime visibility platform

Hoe overleef ik de Corona-crisis?

Stichting ICT Milieu helpt leerlingen MBO Amersfoort in Coronacrisis met ‘refurbished’ laptops

Coupa benoemt Michael van Keulen tot Chief Procurement Officer

Nutanix werkt samen met Udacity om Hybrid Cloud Nanodegree-programma aan te bieden

KnowBe4 en Agari kondigen nieuwe samenwerking aan in de strijd tegen phishing

De nieuwe Razer Blade 15 - speciaal voor gebruikers met hoge eisen

Secureworks steunt organisaties die cybersecurity nu hard nodig hebben

Ruim 12.000 valse e-mails gemeld

Kijken, klikken en kopen: ‘social commerce’ zorgt voor een revolutie in de supply chain
NETGEAR contact

Logo CloudSuite B.V.
Logo PlanMen
Logo True B.V.
Logo Mansystems Nederland B.V.
Logo Dynatos
Logo CRM Partners

- ICT bedrijf
- ICT PR-bureau
Persberichten.com is hèt platform voor alle ICT gerelateerde persberichten.

www.marcommit.nlContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl