www.LVTPR.comwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
Datum: (16 jaar en 93 dagen geleden)

Fiber to the Home Calculator nu gratis op Internet

Al lang woedt er in Nederland een discussie of we het land nu wel of niet moeten verglazen. Voor en tegenstanders vliegen elkaar daarover regelmatig in de haren. Vanaf vandaag echter kan iedereen zelf uitrekenen of de uitrol van glasvezel nu financieel wel of niet haalbaar is. Door het invullen van een aantal parameters op de FttH Calculator die vanaf vandaag op het internet beschikbaar is gesteld, wordt automatisch de marge van ieder gewenst glasvezelproject uitgerekend.

Glasvezelprojecten zijn ingewikkeld op technologisch gebied, maar ook organisatorisch, commercieel en financieel spelen dermate veel aspecten een rol, dat het zonder de nodige kennis van zaken niet eenvoudig is te weten waar je aan toe bent.

Ook grote belanghebbende partijen als KPN en VECAI hebben tot nu toe altijd terughoudend gedaan over alle kengetallen rondom de aanleg en exploitatie van glasvezelnetwerken. Daarom komt het adviesbureau Bandwidth Partner na eigen onderzoek nu met een rekenmodel, dat voor iedereen gratis te gebruiken is. Gemeentes, woningbouwcorporaties, projectontwikkelaars, investeerders en andere geïnteresseerden kunnen, onder het motto "zoek het zelf maar uit", door het simpel invullen van een paar getallen nu zelf kijken of het door hen geambieerde project financieel haalbaar is. Zo kunnen variabelen als schaalgrootte, penetratiegraad en diverse kostenposten worden ingevuld, maar kan bijvoorbeeld ook bepaald worden over welke termijn afschrijvingen op apparatuur en netwerk plaats dienen te vinden.

Door dure consultants, maar ook door marktpartijen is de laatste jaren veel zin maar ook onzin verteld over glasvezelprojecten, vaak zonder daar een goede onderbouwing bij te hebben. Er zijn maar een paar ervaren experts op dit gebied, en die worden lang niet altijd geraadpleegd. Op die manier wordt er in veel projecten onnodig veel tijd verspild aan plannen die vervolgens òf in de prullenmand terecht komen, òf met veel extra kosten een koerswijziging moeten ondergaan.

In de afgelopen jaren zijn ook veel geldverslindende rapporten geschreven, waarvan maar een handjevol de moeite waard is om te bestuderen. "Veel rapporten zijn als schema's voor een Formule 1 auto zonder remmen. Je weet zeker dat ie rijdt, maar je weet ook zeker dat ie brokken maakt" zegt Pieter Visser van Bandwidth Partner. "Een gedegen voorbereiding echter maakt een succesvol FttH project goed haalbaar. Een goede financiële onderbouwing is daarvoor een eerste stap. We hopen daaraan met dit softwareprogramma een bijdrage te kunnen leveren."

Door middel van de FttH Calculator is het mogelijk binnen korte tijd en kosteloos te bepalen of een project op financiële gronden doorgang kan vinden en of het de moeite waard is verder te investeren in de uitrol hiervan. Wanneer het project op basis van de ingevoerde parameters financieel niet haalbaar blijkt te zijn, kan vervolgens aan de hand van het aanpassen van de cijfers exact bepaald worden waar de problemen en pijnpunten zitten.

De FttH Calculator is te vinden op: www.bwpartner.nl/FttHcalculator.html, daar vindt u tevens een link naar diverse rapporten over dit onderwerp.

De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Verstreken tijd: 16 jaar en 93 dagen

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks