www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl

Classified Cycling bedrijfsprofiel

Logo Classified Cycling
Classified Cycling is een Belgische start-up die een einde maakt aan de klassieke voorderailleur van fietsen. Met een ingenieus, elektro-mechanisch systeem in de naaf van het achterwiel zorgt het bedrijf ervoor dat fietsers met één kettingblad vooraan en elf tandwielen achteraan toch 22 versnellingen hebben. Het 2-speed “versnellingsbakje” in de slimme wielnaaf bestaat uit een 100-tal gepatenteerde componenten en wordt draadloos geactiveerd.

Classified Cycling is gevestigd op de Open Manufacturing Campus in Turnhout (de vroegere Philips-site). Aan de wieg van de revolutionaire technologie staat een team van Belgische en Nederlandse ingenieurs en experts in transmissiesystemen. Tot de aandeelhouders behoren het management, investeringsmaatschappij LRM en ex-wereldkampioen Tom Boonen. Ruim 90% van de componenten wordt gemaakt bij toeleveranciers uit de lage landen.

Volg Classified Cycling via: facebook | twitter | instagram
Laatste persberichten
Ex-wereldkampioen Tom Boonen investeert in wielerstart-up Classified Cycling
Bedrijfslocatie