www.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

Women in Tech bedrijfsprofiel

Logo Women in Tech
Het Nederlandse onderdeel van de Global Women in Tech-beweging werd in juni 2019 gelanceerd op het hoofdkantoor van Elsevier in Amsterdam. 50 personen schreven zich in voor dat lanceringsevenement en meer dan 300 deelnemers waren aanwezig, wat een duidelijk signaal gaf dat er een sterke behoefte was om de Women in Tech-beweging naar Nederland te halen.

Tegenwoordig zijn er bijna 2000 leden en dit ledenaantal groeit snel. De Nederlandse afdeling wordt geleid door Dr. Cara Antoine, President van Women in Tech, Nederland en voorzitter van de Adviesraad, in samenwerking met Executive Advisory Board Members, Lieke Lamb (Trendwatcher en Tech Expert) en Carine de Meyere (COO Global Women in Tech).

Naast maandelijkse webinars, workshops en evenementen, levert de Dutch Chapter impact door middel van een doelgerichte en prestatiegerichte missie die nauw aansluit bij de doelstellingen van de Verenigde Naties voor duurzame ontwikkeling om de genderkloof te dichten en meisjes en vrouwen de nodige vaardigheden en vertrouwen te geven om te slagen op het gebied van technologie.

Women in Tech, Nederland biedt 3 hoofdprogramma's:
  1. Rolmodelprogramma voor alle vrouwen die de menselijke vaardigheden willen leren die nodig zijn om een veelzijdig persoon te zijn in technologie en zaken;
  2. Pitch-programma om pitching-vaardigheden te ontwikkelen en verbindingen te leggen met durfkapitalisten voor ondernemers die een bedrijf starten of opbouwen en voor ondernemers binnen bedrijven en organisaties om te leren hoe ze hun stem kunnen vinden en hun ideeën met succes kunnen communiceren;
  3. Educatief programma dat kansen biedt bij een reeks van Nederlandse technische instituten en universiteiten om hun continue leerproces te ondersteunen en hun toekomstige vaardigheden te bieden die nodig zijn om de loopbaan van vrouwen in technologie te laten groeien.

Volg Women in Tech via: facebook | twitter | linkedin | instagram
Laatste persberichten
Women in Tech komt met een 24 hour virtual conference

www.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl