www.marcommit.nlwww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

Opel Nederland bedrijfsprofiel

Logo Opel Nederland
Opel is in 1862 door Adam Opel opgericht in Rüsselsheim (Duitsland), waar ook het hoofdkantoor is gevestigd. In 1899 – 120 jaar terug – produceerde het merk zijn allereerste model, de Patent-Motorwagen ‘System Lutzmann’. Sinds augustus 2017 maakt Opel Automobile GmbH deel uit van het Franse Groupe PSA. Opel en zustermerk Vauxhall in Engeland verkopen voertuigen in meer dan zestig landen wereldwijd en hebben meer dan 35.000 medewerkers in dienst. In 2019 verkocht de automaker wereldwijd rond de een miljoen voertuigen. De autofabrikant heeft tien productiefaciliteiten, alsmede een test- en een ontwikkelingscentrum in zes Europese landen. Het in november 2017 gepresenteerde strategische toekomstplan PACE! is gericht op het realiseren van duurzame winstgevendheid, elektrificatie en verdere groei van Opel, ook buiten Europa.

KvK

Volg Opel Nederland op: facebook | twitter | linkedin | youtube | instagram
Laatste persberichten
Onderzoek Opel: driekwart Nederlanders met oude auto bereid deze te laten slopen bij een financiële vergoeding