Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Cyberveilig Nederland bedrijfsprofiel

Logo Cyberveilig Nederland
Wie zijn we?
Acht cybersecurity dienstverleners nemen het initiatief tot de oprichting van de brancheorganisatie Cyberveilig Nederland. Doel van de organisatie is de digitale weerbaarheid van Nederland te vergroten en daarnaast de kwaliteit en transparantie binnen de groeiende cybersecurity sector te verhogen. Computest, Fox-IT, Guardian360, Hoffmann, Motiv, Northwave, QSight IT en Zerocopter hebben daarvoor een overeenkomst gesloten en nodigen andere dienstverleners binnen de sector uit zich bij dit initiatief aan te sluiten.

Waarom zijn we er?
97,1 procent van de Nederlandse bevolking heeft toegang tot internet. Nederland behoort daarmee tot de digitale voorhoede binnen Europa. Deze digitalisering brengt grote economische en maatschappelijke kansen met zich mee. Om die kansen te benutten is het noodzakelijk om blijvend vertrouwen te kunnen hebben in onze informatie en informatiesystemen. Meer aandacht voor cybersecurity is daarom geen luxe, maar noodzaak.

Wat gaan we doen?
Cyberveilig Nederland ziet voor zichzelf als rol om vanuit de sector deze onduidelijkheid weg te nemen en hoge kwaliteit van dienstverlening te stimuleren, bijvoorbeeld door het ontwikkelen van kwaliteitskeurmerken. Daarbij ontbreekt echter transparantie en een garantie voor kwaliteit. Beide zijn noodzakelijke elementen om het vertrouwen in de sector te waarborgen.

info@cyberveilignederland.nl

Volg Cyberveilig Nederland via: twitter
Laatste persberichten
Coronacrisis gaat grotendeels aan cybersecuritymarkt voorbij